Mijn ZS project
-
- MG-R Freak
- Contacteer:
als je echt voor snelheid wil gaan moet je al helemaal geen sedan kopen die 1200kg weegt maar een licht dondertje met een grote motor.
een maatje van me heeft een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) corsa met een 320pk sterke calibra blok.
met sprinten is ie ff met grip aan het kloten maar verders zijn er maar weinig auto's die sneller zijn.
maar ff lekker rustig toeren met dat ding kan weer niet.
daarom heeft ie een vectra station als woon/werk wagen.
ik wil eigenlijk van alles een beetje.
een bruikbare sportieve auto
een maatje van me heeft een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) corsa met een 320pk sterke calibra blok.
met sprinten is ie ff met grip aan het kloten maar verders zijn er maar weinig auto's die sneller zijn.
maar ff lekker rustig toeren met dat ding kan weer niet.
daarom heeft ie een vectra station als woon/werk wagen.
ik wil eigenlijk van alles een beetje.
een bruikbare sportieve auto
Dat wil ik ook, een bruikbare sportieve auto.
En ik heb 100 kilo voordeel ten opzichte van een ZS 180, want een 120 is 1100 kilo
Ik zat op 134,5PK voor het monteren van de 52mm throttle body en heb straks ook een andere demper, dat zal ook wel weer iets schelen.
Ondertussen heb ik de volgende mod alweer gekocht, nl. een plenum van een VVC.

Hoeveel dat ding opleverd weet ik niet, maar vast wel wat.
Want als ik dat stuk plastic bekijk wat er nu in zit, dan moet dat een aardige bottle neck zijn.
Ook ben ik nog van plan om een Pipercross Viper kit te kopen. Heeft iemand een idee hoeveel winst dat opleverd? mg-zs?
Trouwens vond nog een foto van een ZS met iets wat ik ook wel heel graag wil hebben. Een 4-2-1 uitlaat spruitstuk onder een ZS 120.

Weet iemand toevallig waar ik die kan kopen of wie zoiets kan maken?
En ik heb 100 kilo voordeel ten opzichte van een ZS 180, want een 120 is 1100 kilo

Ik zat op 134,5PK voor het monteren van de 52mm throttle body en heb straks ook een andere demper, dat zal ook wel weer iets schelen.
Ondertussen heb ik de volgende mod alweer gekocht, nl. een plenum van een VVC.

Hoeveel dat ding opleverd weet ik niet, maar vast wel wat.
Want als ik dat stuk plastic bekijk wat er nu in zit, dan moet dat een aardige bottle neck zijn.
Ook ben ik nog van plan om een Pipercross Viper kit te kopen. Heeft iemand een idee hoeveel winst dat opleverd? mg-zs?
Trouwens vond nog een foto van een ZS met iets wat ik ook wel heel graag wil hebben. Een 4-2-1 uitlaat spruitstuk onder een ZS 120.

-
- MG-R Freak
- Contacteer:
ik heb wel deze gevonden, maar die is voor een V6Lehcim schreef:Trouwens vond nog een foto van een ZS met iets wat ik ook wel heel graag wil hebben. Een 4-2-1 uitlaat spruitstuk onder een ZS 120.
http://img119.imageshack.us/img119/9707 ... 004lo0.jpg

kijk eens op deze site daar zal je best wel wat leuks vinden voor jouw 1.8
http://www.ptp-ltd.co.uk/shop/productsl ... election=8
-
- MG-R Freak
- Contacteer:
moto-build heeft ook een eigen luchtfilter systeem
ik heb nu een open filter.

(je kan hem nog net zien)
geeft een heel mooi geluid maar niet effectief bij warm weer.
nu we het koudere weer ingaan merk ik wel dat ie goed werkt.
dus van het voorjaar als het weer warm gaat worden moet ie plaats maken voor een gesloten geval.
dat ie 6 tot 9 pk moet opleveren vind ik een beetje overdreven.
dat lukt alleen als de rest ook is gedaan.

Code: Selecteer alles
Cold Air Induction Kit
MG ZS 180 'CARBONAIRE' cold air induction kit, this features a genuine carbon fibre cannister with enclosed high flow filter, we attach this to the throttle body with a 70mm internal diameter smooth walled silicon hose. The intake is 80 mm flexible alloy with intake trumpet a mounting bracket is also supplied.
Price: £174.95 including VAT.

(je kan hem nog net zien)
geeft een heel mooi geluid maar niet effectief bij warm weer.
nu we het koudere weer ingaan merk ik wel dat ie goed werkt.
dus van het voorjaar als het weer warm gaat worden moet ie plaats maken voor een gesloten geval.
dat ie 6 tot 9 pk moet opleveren vind ik een beetje overdreven.
dat lukt alleen als de rest ook is gedaan.
- MGPete
- MG-R Freak
- Contacteer:
De strut-brace die Moto-build had is niet meer verkrijgbaar. Ik had er ook interesse in en heb ze ge-maild. Hun antwoord: "that was ages ago..."
Alleen zo'n inlaat spruitstuk vervangen schijnt niet heel veel te helpen.
Op ptp-ltd.co.uk verkopen ze een upgrade kit naar 140 PK. Daar zit een 52mm gasklephuis bij, zo'n inlaat spruitstuk en twee nokkenassen.
KLIK
Misschien is dat wat voor je?
Ik denk er ook aan, maar zolang ik nog garantie op mijn MKII heb ga ik niet verder dan de 52mm GKH en een Pipercross Venom.
C Ya
Pete
Alleen zo'n inlaat spruitstuk vervangen schijnt niet heel veel te helpen.
Op ptp-ltd.co.uk verkopen ze een upgrade kit naar 140 PK. Daar zit een 52mm gasklephuis bij, zo'n inlaat spruitstuk en twee nokkenassen.
KLIK
Misschien is dat wat voor je?
Ik denk er ook aan, maar zolang ik nog garantie op mijn MKII heb ga ik niet verder dan de 52mm GKH en een Pipercross Venom.
C Ya
Pete

2005 MG ZS160VVC (aka Gimz)
1973 MG BGT (aka Maddy aka "The Lady")
-
- MG-R Freak
- Contacteer:
ff diep in de buidel grijpen
ook voor de V6 motoren zijn er nokkenassen tekoop
bij moto-build bieden ze het hele pakket aan en moet je boven de 200 pk uit komen.
wel ook vrij prijzig maar het geluid is dan ook weer fenomenaal :P
klik pdf bestand

ook voor de V6 motoren zijn er nokkenassen tekoop
bij moto-build bieden ze het hele pakket aan en moet je boven de 200 pk uit komen.
wel ook vrij prijzig maar het geluid is dan ook weer fenomenaal :P
klik pdf bestand
-
- MG-R Freak
- Contacteer:
ow en dan hebben we nog een supercharger :P
alleen de kosten daarvan
iets van £4950,- incl Vat en montage = €6955,68
je bent wel 2 dagen je auto kwijt voor het monteren en het testen.
blijft een hoop geld

Code: Selecteer alles
The Sprintex Supercharger MG ZS 180 delivers 230 Bhp from the 2.5 Litre V6 engine to provide another dimension to this exceptional handling vehicle. Now it has the Performance to match the already sensational vehicle.

iets van £4950,- incl Vat en montage = €6955,68
je bent wel 2 dagen je auto kwijt voor het monteren en het testen.
blijft een hoop geld
Ik heb bij meerdere merken en modellen gezien dat een pipercross kit zelfs 10 tot 12 pk winst opleverde en bij verscillende Lotus Elises (dus ook K series motor) 8pk.challenge schreef:dat ie 6 tot 9 pk moet opleveren vind ik een beetje overdreven.
Dus zo vreemd klinkt het me niet in m'n oren.
Ook ikzelf had al ruim 4 pk winst door alleen de standaard luchtfilter te vervangten door een high flow panel van Green.
Klopt, alleen inlaat spruitstuk helpt niet omdat dan het gasklephuis dan nog steeds de bottleneck is. Maar die had ik al vervangen voor eentje van 52mm, dus nu is het inlaatspruitstuk de bottle neck, vandaar dat ik nu ook het inlaatspruitstuk heb gekocht.MGPete schreef:Alleen zo'n inlaat spruitstuk vervangen schijnt niet heel veel te helpen.
Die nokkenassen erbij word me net iets te duur, 't is niet alleen de aanschaf, het moet er ook nog in. Duur grapje denk ik.