Nieuw projectje?

Plaats reactie
djhavac

Nieuw projectje?

Bericht door djhavac »

Ik heb nu een zr 1.8 120. maar wil wat meer pktjes.
dus zat idd te denken aan een engine swap volgend jaar.
maar
niet voor de 1.8 160
khad eerder gedacht aan de 2.5 v6 uit de zs:)
iemand enig idee of dit past?
en zoja?
wat kost zo een blokje eigenlijk?:)
greetz
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Short answer: NEE.

Alles past natuurlijk als je er maar genoeg geld en expertise tegenaan gooit. Maar makkelijk is het niet en degene die ik ken die een V6 in een 200 mk3 heeft gegooit kan zijn motorkap niet meer helemaal dicht doen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mean Green

Bericht door Mean Green »

zou t wel makkelijker passen in zs 1.8 of maakt dat niet uit ???
Mean Green

Bericht door Mean Green »

zou t wel makkelijker passen in zs 1.8 of maakt dat niet uit ???
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

tja die V6 hoort gewoon in een ZS thuis :mrgreen:
216 driver

Bericht door 216 driver »

118GTR schreef:Short answer: NEE.

Alles past natuurlijk als je er maar genoeg geld en expertise tegenaan gooit. Maar makkelijk is het niet en degene die ik ken die een V6 in een 200 mk3 heeft gegooit kan zijn motorkap niet meer helemaal dicht doen.
motorkap aanpassen dan maar ... :lol:
Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

Zou je idd kunnen doen, je motorkap aanpassen 8)
Maar dat mag dan weer niet in België :?
Die achterlijke tuningwetgeving beweert dat je dan aan de dragende structuur van de carroserie komt en zo de stevigheid beïnvloedt :? :(

Als ik ooit die minister van Verkeer zie zal ik hem es zeggen wat ik van die wetgeving vindt :lol:
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
Gebruikersavatar
mg-zs
Hairpin Hater
Berichten: 3757
Lid geworden op: ma aug 22, 2005 11:18 pm
Woonplaats: Maastricht

Bericht door mg-zs »

Ook niet als je hem weg laat :mrgreen:
Afbeelding

Commission No. ZS-005354

MG ZS
Rover Tourer
tummeke

Bericht door tummeke »

Motorkap en dragende structuur?

:lol: :mrgreen: :lol:

Wat een mongool is die minister daar zeg.. Alsof een motorkap die maar met 2 schaniertjes echt met je carosserie verbonden zit ook maar IETS aan stevigheid kan geven aan de carosserie zelf..
Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

tummeke schreef:Motorkap en dragende structuur?

:lol: :mrgreen: :lol:

Wat een mongool is die minister daar zeg.. Alsof een motorkap die maar met 2 schaniertjes echt met je carosserie verbonden zit ook maar IETS aan stevigheid kan geven aan de carosserie zelf..
Njah, nee, ik bedoel niet de hele carroserie, enkel de motorkap op zichzelf ;)
Maar je hebt wel gelijk Tom, als je die man soms uitleg hoort geven op tv heb ik soms echt van "Makker, denk eerst es na vóór je beslissingen neemt". Zo heeft hij onlangs beslist dat er een inhaalverbod komt voor vrachtwagens op 2-vaks-snelwegen.
Alsof dat de oplossing is om ongevallen met vrachtwagens te doen dalen :?

Maar goed, wat die wetgeving eig zegt is:
als je de motorkap aanpast door de vorm te veranderen of er een gat in te maken (zoals artemis), dan verander je de stevigheid van de motorkap. En als je dan een ongeval hebt zou de motorkap zogezegd minder goed de impact incasseren ;)

Op dat gebied vraag ik mezelf soms af waarom ik überhaupt in België ben geboren :lol:
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
tummeke

Bericht door tummeke »

Is ook niet echt waar zelfs.. Wanneer je op de goede plek een gat in je motorkap maakt dan veranderd dat niks/weinig aan de sterkte van je motorkap.. Die komt namelijk van de onderliggende verstevigingsbalken die aangebracht zijn..

Als het echt zo zou zijn dat het gevaarlijk was zou je dat bij rally wagens toch ook niet zien? Onze nieuwe rally wagen heeft ook een flink gat eruit voor bij de luchtinlaat, en de reguleringen in dat soort klasses zijn echt niet zomaar uit de lucht gegrepen..
Gebruikersavatar
Boarderken
MG-R Freak
Berichten: 981
Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
Woonplaats: Lochristi (België)

Bericht door Boarderken »

Zeg jij het tegen Renaat Landuyt (de betreffende minister van Verkeer hier in België) of doe ik het :?: :lol:
02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
djhavac

Bericht door djhavac »

ik was er dus al bang voor dat het noppes ging zijn:)
dan toch maar aandacht vestigen op een 1.8 blokje met 160 paardjes. en eventueel zien voor een turboke erop te vijzen ofzo. Tegen volgend jaar zijn de centjes er en dan gaan we wel es rondneuzen wie er ambitie voor heeft:)
alvast bedankt voor de tips é gasten.
en by the way, voor de mensen die het nog nie doorhebben: belgische ministers kunnen gewoon nie slim zijn en moeten altijd domme dingen zeggen. als ge aan die criteria nie voldoet moetet zelf nie proberen om in de regering te geraken:)
greetz
Plaats reactie