Fluittoon bij gas geven

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Car Audio Design Druten

Fluittoon bij gas geven

Bericht door Car Audio Design Druten »

Hallo,
Er is weer een mysterie bij mijn Rover 620SI (1994/ HP-NG-09)
Ik hoor een fluitoon bij ruim gas geven, net alsof ik een turbo heb (was het maar zo :P )
Nu heb ik al het spruitstuk en de voorpijp vernieuwd, net al de middenpijp en de einddemper. De katalysator is ook al gecontroleerd en ik kan nergens een lek ontdekken. De auto doet het verder goed, is fel zat en heeft een normaal verbruik van 1:11
avdwerf

Bericht door avdwerf »

Heb je niet toevallig een versterker in je auto zitten? Als je signaalkabels te dicht bij je stroomkabel ligt krijg je een hele irritante fluittoon als je gas geeft...
arthur623

Bericht door arthur623 »

als je gas geeft of net na het loslaten van het gas krijgt de accu meer stroom en geeft ie dus ook een wat hoger voltage af, bij mij had dat ook als resultaat dat de speakers dan gingen fluiten. Wat instellingen veranderd aan de versterker en het was opgelost. Maar ik hoorde wel duidelijk dat het uit de speakers kwam...
Car Audio Design Druten

De fluittoon komt niet van mijn geludisinstallatie, maar duidelijk uit de mototrruimte. Ik heb dit namelijk ook als de audio uit staat. De fluittoon is vooral te horen als ik gas geef, niet als ik het gas los laat.
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

ik heb dat ook en dat is een vuile gasklep.

nu is dit bekend bij de civic/crx, die dezelfde motor heeft als mijn auto

jij hebt een 620si, met ook een honda motor, misschien is het hetzelfde?
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Car Audio Design Druten

Uitlaat is volledig dicht, dus ik zal idd ook eens naar die gasklep kijken.
Miss wel interessant. Hij doet t ook niet continu, Hij doet t vooral al je veel gas geeft, maar als je over de 3000 toeren bent is t fluiten weg.
energico 620

fluit

Bericht door energico 620 »

ik heb ook een fluit probleem; op het moment dat ik gas indruk en loslaat (weinig gas) ook kan ik het fluitje constant houden als
ik heel weinig gas geef en niet te veel toeren maak, nu ik mijn open luchtfilter er op heb hoor je het harder
Afbeelding
energico 620

fluit

Bericht door energico 620 »

is er niet al wat meer bekend over het fluit :?:
Car Audio Design Druten

Breng m morgen naar de de Jaguar garage voor een APKtje.
Dan zal ik ze gelijk eens laten zoeken. Daar hebben ze ervaring met Engelse mysterien :?
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Car Audio Design Druten schreef:Breng m morgen naar de de Jaguar garage voor een APKtje.
Dan zal ik ze gelijk eens laten zoeken. Daar hebben ze ervaring met Engelse mysterien :?
beetje jammer dan dat je een japans blok hebt ;) :lol:
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Coupe16v

Bericht door Coupe16v »

ik heb ook gefluit in mn 620Si :shock: dit bij een klein beetje gasgeven, boven de 3000 rpm is het weg :S
Hennerie

Bericht door Hennerie »

heb ik ook, maar volgens mij komt het bij mij doordat ie nog valse lucht aanzuigt bij het powerfilter
620Si-R

Bericht door 620Si-R »

nix speciaals, puur aanzuiggeluid van dat type motor :) indien je een open luchtfilter + buis hebt gemonteerd word dat geluid nog ff een beetje versterkt :twisted: hehe
arjan_m
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door arjan_m »

Als het een zuigend geluid is, is het waarschijnlijk inderdaad waar de luchtinlaat zit. Ik hoor het vaker van de 600 rijders. Maar dat klinkt toch alleen maar stoer, mannen... :twisted: :twisted: :twisted:
My MG-Rover history:

Rover 75 2.0 CDT Business Edition - bj. 2000 - Midnight Blue (JQW)
Rover 75 Tourer 2.0 CDT Sterling - bj. 2003 - British Racing Green (HFF)
Rover 75 1.8 Classic - bj. 2002 - Midnight Blue (JQW)
MG TF 135 - bj. 2002 - Antracite (LQW)
MG ZT 190 2,5 v6 - bj. 2002 - Raven Black (PMF)
Car Audio Design Druten

Mijn heele late reactie. Het is idd normaal en ben zo gehecht geraakt aan t gefluit dat ik er maar een open luchtfilter op gezet heb om t nog meer te horen. Bij cruisen hoor je niet zoveel maar bij gasgeven......... :mrgreen:
Plaats reactie