ROVER 600 vandeplas editie

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
davy123

ROVER 600 vandeplas editie

Bericht door davy123 »

dag iedereen ik wou even laten weten dat ik nu de trotse eigenaar ben van een rover 618i vanden plas editie. wat een pracht van een wagen. :mrgreen: :mrgreen:

heeft er soms iemand hulp om de motor te tunen want ik heb al veel gezocht naar chiptuning maar dat vind ik niet. en uitlaten en luchtfilters ook niet echt... alle hulp is welkom (liefst ook de link geven :D)
groeten allemaal
stigmatic
MG-R Fanatic

Bericht door stigmatic »

Congratulations...!

Mooie auto.. maar wat houd precies een vd plas editie in?? Enige die uitvoeringen die ik ken zijn: I, Si en Cambridge...
Rij Brits.. of rij niet!
davy123

Bericht door davy123 »

ik zou het zelf ook niet weten wat het is maarja ik denk een serie waar er maar een aantal van gemaakt zijn ofzo.
VandenPlas
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

maar wat houd precies een vd plas editie in??
Bij BL >Rover-Group sloeg de toevoeging "Vanden Plas" meestal op de extra's die op de wagens zaten, zoals; lederen bekleding, extra hout langs de raamstijlen, electrische ramen & spiegels, climate-control, speciale velgen, etc...

Afbeelding
De naam werd ook gebruikt voor sommige LWB-uitvoeringen (long wheel base) van de Rover 800 en Rover 75.

Tot en met 1980 werd 'Vanden Plas' ook gebruikt als opzichzelf staande merknaam binnen BMC > BL. Daarna werd het alleen nog maar gebruikt als toevoeging voor Austin en Rover-modellen.

Toen Jaguar & Daimler nog onderdeel waren van BL werd de 'Vanden Plas' batch ook gebruikt voor de duurdere uitvoeringen van de XJ en Sovereign.

Afbeelding
Daimler Double-Six/4.2 Vanden Plas 1972-1984

Afbeelding
Vanden Plas 3.0 Litre (1960)

Afbeelding
Vanden Plas 1500 , 1979 (Allegro-basis)

BTW: Coachbuilder 'Vanden Plas' was ooit in 1898 opgericht in België. Met later ook een vestiging in Engeland die bezig hield met speciale carosseriën op basis van Rolls Roys, Bentley, etc.. In 1946 is het bedrijf overgenomen door Austin.
Laatst gewijzigd door VandenPlas op zo sep 17, 2006 6:57 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
davy123

Bericht door davy123 »

dankje voor de info nu weet ik weeral iets meer over mijn vanden plas rover :)
hij heeft inderdaad een beige lederen interieur voor de rest heb ik nog niet alles bekeken.
het is een vanden plas van 99 echt een pracht van een wagen :)
VandenPlas
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Ander leuk weetje! Er is ook nog een Duitse Rock-band met de naam 'Vanden Plas'. Ze bestaan al vanaf de jaren '80.

Afbeelding
http://www.vandenplas.de/news.php
A brief mention for the German progressive rock band Vanden Plas; first formed in the late 1980s (just as Rover were about to lay the name to rest, incidentally), 2004 marks the tenth anniversary of their first album release. When asked how they had chosen their band's name, forty-something guitarist Stephan Lill replied: "It's just a Dutch name like Van Halen or Vandenberg. We liked the name because it sounds different." So, not a tribute to the best that BMC could offer, then...
bron: www.austin-rover.co.uk
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
energico 620

620 i

Bericht door energico 620 »

Victor schreef:Verwacht geen wonderen. Volgens mij kan je er niet veel meer uithalen dan wat het blok std biedt. Dan had je beter een 620 of 623 kunnen kopen
en wat zijn dan wel alle mogelijkheden voor een rover 620 i :?:
mart

Bericht door mart »

wat dacht je van mijn mart edition
:mrgreen:
davy123

Bericht door davy123 »

mart schreef:wat dacht je van mijn mart edition
:mrgreen:
wat een pimp mobile zeg :D zo zou ik de mijne ook wel willen.. zit waarschijnlijk zeer veel geld in :)
is het ook een 618 of ..?
mart

Bericht door mart »

620
mart

Bericht door mart »

maar hij is nog niet klaar :mrgreen: maar een auto waar je mee bezig bent is nooit af ;)
Plaats reactie