stotteren
stotteren
Niet echt een heel groot probleem maar vraag me toch af of dit een kwaaltje is van Rover..
Als ik rij, in welke versnelling dan ook, en ik laat m'n gas los dan begint hij nogal te stotteren..
Hij is niet te laag in toeren (daar zorg ik wel voor :P) maar hij houdt wel wat in..
Warm of koud, maakt geen snars uit...
Toen ik heb net kocht had hij dit ook al, toen zat er een vacuumslangetje los dus dacht in eerste instanttie dat dat het wel zou zijn..
Ben helaas nog niet verder op onderzoek uitgeweest maar ben benieuwd of jullie dit herkennen!..
Als ik rij, in welke versnelling dan ook, en ik laat m'n gas los dan begint hij nogal te stotteren..
Hij is niet te laag in toeren (daar zorg ik wel voor :P) maar hij houdt wel wat in..
Warm of koud, maakt geen snars uit...
Toen ik heb net kocht had hij dit ook al, toen zat er een vacuumslangetje los dus dacht in eerste instanttie dat dat het wel zou zijn..
Ben helaas nog niet verder op onderzoek uitgeweest maar ben benieuwd of jullie dit herkennen!..
Die van mij ook een tijdje gedaan na een tank helemaal tot de laatste druppel aan toe leeg te hebben gereden.
Zat er wat lucht in het injectiesysteem kreeg ik toen te horen.
Na een tijdje was het wel over, maar het was wel vervelend.
Hoop dat je hier misschien wat aan hebt.
Zat er wat lucht in het injectiesysteem kreeg ik toen te horen.
Na een tijdje was het wel over, maar het was wel vervelend.
Hoop dat je hier misschien wat aan hebt.
2005/2006 Rover 114 GTi MPi '94
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
2008/2009 Rover 114 si '94
2009/2010 Rover 114 GTi MPi '92
2013/.... Rover 200 BRM '99
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunnen het altijd proberen..
Helaas al een volgend probleem opgetreden: schakelen doet ie niet meer goed..
Hij wilt soms (als ik rij) niet meer in de volgende versnelling, en terug schakelen gaat niet.. dit heeft ie gelukkig niet altijd..
Maar best wel lastig als je midden op een grote weg niet meer kunt schakelen
Helaas al een volgend probleem opgetreden: schakelen doet ie niet meer goed..

Hij wilt soms (als ik rij) niet meer in de volgende versnelling, en terug schakelen gaat niet.. dit heeft ie gelukkig niet altijd..
Maar best wel lastig als je midden op een grote weg niet meer kunt schakelen

- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Controleer de koppelingen tussen de schakelstangen en de versnellingsbak. Het zijn 2 stalen stangetjes met ieder 2 kogel-verbindingen, je vind ze aan de versnellingsbak(de boven/achterkant).
Ik denk dat er iets in de weg zit van deze stangetjes, zoals de snelheidmeter kabel of electrische leidingen.
Ik denk dat er iets in de weg zit van deze stangetjes, zoals de snelheidmeter kabel of electrische leidingen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik had zelf nog maar een keertje goed gekeken, en echt blij werd ik er zkr niet van! Hij wilde in geen enkele versnelling meer, de achteruit pakte hij niet meer..
Als je hem in z'n 5 zette en de koppeling opliet komen dan trok die als een gek, terwijl hij eigenlijk af moest slaan + dat de koppelingsplaat een uur in de wind stonk..Niet echt positief
Koppelingsplaat, drukgroep, en koppelinskabel moeten vernieuwd worden
Kan dit gelukkig allemaal zelf doen, dus de kosten qua uren blijven me bespaart, maar de onderdelen niet..
Toch bedankt voor je tip nog!!!
Als je hem in z'n 5 zette en de koppeling opliet komen dan trok die als een gek, terwijl hij eigenlijk af moest slaan + dat de koppelingsplaat een uur in de wind stonk..Niet echt positief

Koppelingsplaat, drukgroep, en koppelinskabel moeten vernieuwd worden

Kan dit gelukkig allemaal zelf doen, dus de kosten qua uren blijven me bespaart, maar de onderdelen niet..

Toch bedankt voor je tip nog!!!
Hehe, auto loopt alweer 
Binnen een middag liep ie gelukkig weer!
Was toch behoorlijk nodig kan ik je zeggen:
..een paar vingers van de drukgroep waren zelfs afgebroken
...
Koppelingsplaat zelf zat al op de klinknagels, en het druklager was ook niet meer de mooiste..:S
Maar goed, nu rijdt ie weer soepel en mooi!

Binnen een middag liep ie gelukkig weer!
Was toch behoorlijk nodig kan ik je zeggen:
..een paar vingers van de drukgroep waren zelfs afgebroken

Koppelingsplaat zelf zat al op de klinknagels, en het druklager was ook niet meer de mooiste..:S
Maar goed, nu rijdt ie weer soepel en mooi!

- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:

Das maf, is dat ding gebroken ofzo?
Ik had trouwens alle onderdelen voor je gehad, maar je hebt het al opgelost zie ik. Blij dat alles weer functioneerd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk