Autoalarm - Rover 25
Autoalarm - Rover 25
Even iets dom..
Ik heb men wagen 2de hands gekocht, nu blijkt dat die eigenaar me vertelde dat daar een alarmsysteem in verwerkt zat. (oud ventje van in de 80)
Kom ik tot de veronderstelling, test op de proef:
Ruit open, deur toe, sluit wagen met afstandsbediening
Ik open de deur langs de ruit van de binnenkant..
Gaan nu enkel die 4 pinkers een paar keer flikkeren (20x om exact te zijn)
Dus. . .
Ik naar de garage met de vraag of ze mijn systeem kunnen nakijken
Zegt die pipo me dat er nooit een alarm in stak maar dat het enkel de pinkers zijn die gaan flikkeren..
Echter heb ik het daar HEEL moeilijk mee om dat te geloven..
Wat is een alarmsysteem als enkel je pinkers flikkeren???
Kan nu toch moeilijk men toeter aan men pinkers gaan koppelen???
Zie me al gaan in elke bocht dat ik moet nemen.. :s
Any idea's waar ik kan kijken daarvoor?
Ik heb men wagen 2de hands gekocht, nu blijkt dat die eigenaar me vertelde dat daar een alarmsysteem in verwerkt zat. (oud ventje van in de 80)
Kom ik tot de veronderstelling, test op de proef:
Ruit open, deur toe, sluit wagen met afstandsbediening
Ik open de deur langs de ruit van de binnenkant..
Gaan nu enkel die 4 pinkers een paar keer flikkeren (20x om exact te zijn)
Dus. . .
Ik naar de garage met de vraag of ze mijn systeem kunnen nakijken
Zegt die pipo me dat er nooit een alarm in stak maar dat het enkel de pinkers zijn die gaan flikkeren..
Echter heb ik het daar HEEL moeilijk mee om dat te geloven..
Wat is een alarmsysteem als enkel je pinkers flikkeren???
Kan nu toch moeilijk men toeter aan men pinkers gaan koppelen???
Zie me al gaan in elke bocht dat ik moet nemen.. :s
Any idea's waar ik kan kijken daarvoor?
Laatst gewijzigd door script op wo okt 11, 2006 5:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Na enig onderzoek zie ik dat je een redelijk nieuwe 25 hebt dus..
Daar hoort zeker wel een fatsoenlijk alarmsysteem in te zitten waarvan OOK de claxon afgaat wanneer je de deur openmaakt terwijl het alarm aan is...
Misschien dat er iets ingesteld is zodat dat niet meer gebeurd? Is soms namelijk mogelijk door op verkeerde knopjes te drukken enzo
Even bij je dealer navragen dus, dan valt dat vast wel te corrigeren.
Daar hoort zeker wel een fatsoenlijk alarmsysteem in te zitten waarvan OOK de claxon afgaat wanneer je de deur openmaakt terwijl het alarm aan is...
Misschien dat er iets ingesteld is zodat dat niet meer gebeurd? Is soms namelijk mogelijk door op verkeerde knopjes te drukken enzo

Deze zei me dat hij er zijn "gameboy" aan hing en dat het blijkbaar nooit in het model inbegrepen was.tummeke schreef:Na enig onderzoek zie ik dat je een redelijk nieuwe 25 hebt dus..
Echter is men wagen wel verzekerd met een VV2 alarmsysteem.
Dus volgens mij altijd ingezeten, denk dat ik eens een andere dealer ga opzoeken.
Heeft me ook 400 € gekost om men rechterachteruitkijkspiegel te vervangen (origineel) en ik zie er geen jota in.
Ging op herstelling, omdat ik niet tevreden was van het geleverd werk (moet namelijk men zetels helemaal naar achter zetten en ook naar achter leunen om iets in men rechterspiegel te KUNNEN zien)
Nu heb ik ook het volgend probleem dat men schuifdak wel kanteld maar niet meer in het dak schuift..
Weer kleine kosten die duur gaan uitlopen waarschijnlijk.
Heb een onderschrift gemaakt, is makkelijker om een link te zetten en maakt het zoekwerk wat simpeler, men excuses
Toch bedankt voor de reply en ik ga dit eens nader onderzoeken

Ik wacht tot de indicator begint te flikkeren en dan doe ik het slot langs de buitenkant met de hand open en daarna pas trek ik de deur openhAz schreef:Rover heeft zeker al vanaf +/- 1992 in alle modellen 200 standaard alarm ingebouwd. Met toeter welteverstaan.
Wacht je lang genoeg voordat je de deur opendoet? En knippert je dashboardlampje wel?
hAz.
Snap het ook niet..
Dacht kabeltje los ofzo, maar eens ik in de motor gekeken heb zie ik ook geen apparte 'toeter'
Don't get it, eens naar een andere dealer gaan denk ik..
origineel is hij:hAz schreef:Het alarmsysteem maakt gebruik van de normale aanwezige claxon, tenminste bij de oudere modellen. Of er bij jou een apart toetertje in hoort te zitten... geen idee.
Welk model en jaar heb je?
hAz.
Automerk: Rover
Bouwjaar: 09-2000
Type: Rover 25 14i
(zie link in onderschrift voor meer details)
Claxon werkt perfect tijdens normaal gebruik.Tomcat schreef:Misschien een domme vraag, maar werkt je claxon wel naar behoren? Ik had bij mijn coupé namelijk precies hetzelfde wat jij nu hebt.
Het alarm ging wel af, maar alleen zonder toeter. Na het een en ander bekeken te hebben bleek mijn toeter gewoon verrot te zijn. De claxons waren volledig doorgerot, waardoor er kortsluiting optrad en de zekering eruit geklapt was![]()
Heb nu de dubbeltonige claxon van een Mercedes eronder gehangen.. Die zijn immens luid![]()
Alarm werkt uiteraard ook weer prima...
Het kan in jouw geval natuurlijk ook te maken hebben met de verbinding tussen het alarmkastje en de claxon, waar iets mis mee is. Ik zou een keertje met een multimeter alle kabeltjes te lijf gaan
Denk dat ik eens alle bekabeling ga volgen.. Zit niets anders op