geratel voorwielen..........

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Laleo

geratel voorwielen..........

Bericht door Laleo »

Ja net nieuw hier en direct een vraag.....
Ik heb mijn Rover 620i krap een week en vanavond viel het me op als ik een bocht doorga, vooral rechtom en niet speciaal een scherpe bocht dan hoor ik voor bij de wielen geratel. Niet echt hard maar hoor het wel, het lijkt voornamelijk van rechtsvoor te komen.
De auto heeft net een apk gehad en daar is niets uit gekomen.
Wat kan dit zijn en kan het kwaad ?

Alvast bedankt...
Laleo

Bericht door Laleo »

eliving schreef:Wiellager,homokineet,fuseekogel..?

APK is een moment opname en het kan dus goed dat er tijdens de keuring(nog) niks aan de hand was..

Bel van Noort eens, ze zijn gek op het vervangen van wiellagers :twisted: :twisted:

Ja zou ik kunnen doen maar ze zitten voor mij nogal uit de richting. Ik woon in Hoorn Noord-Holland. :D
Laleo

Bericht door Laleo »

ja zal het in de gaten houden en als de mensen van de garage waar ie vandaan komt weer terug zijn van vakantie ga ik wel ff langs. Moest toch nog gebeuren, heb nog een radio van ze tegoed :D :mrgreen:
Tempex

Bericht door Tempex »

Ik durf er bijna om te wedden dat het de homokineet is.
Ik heb hetzelfde gehad. Bij mij was het ook toevallig bij naar rechts draaien.
Als je deze laat vervangen zou ik aanraden om eventueel meteen andere grote dingen bij je voorwielen te laten doen.
(De wiel-lagers gingen bij mij iets later een schurend geluid maken, moest weer alles los...)
kip

Bericht door kip »

idd een drijfstang of de verbinding daarvan (homokineet). Je kan er rustig mee doorijden totdat hij ook dat geluid gaat maken als je gewoon rechtuit rijdt. Bij de APK wordt je verplicht ze te vervangen als ze hoorbaar of erg voelbaar zijn bij rechtuitrijden. In mijn 623 heb ik dit ook in scherpe bochten met het gas erop. Gelukkig heb ik de hele voor-ophanging en aandrijving van een 2e 623 in de kast liggen (lol). Dus ik rijd ze op tot het zover is.....
Plaats reactie