teveel Co2 uitstoot.
teveel Co2 uitstoot.
hallo mensen,
vandaag mijn auto gebracht voor de keuring. blijkt er teveel co2 uitstoot te zijn. echter me katalysator is naar de klote zei de monteur.
maar nu zei hij ook dat als ik me katalysator laat vernieuwe min rover brm zuiniger zal rijden, en ook lekkerder en beter...
is dit waar. en het blijven rijden met een katalysator die teveel co2 uitstoot is toch niet erg voor me motor... en vermogen etc... dat blijft toch hetzelfde... enkel mileu wordt er teveel mee belast met vervuiling klopt dit ... ?
vandaag mijn auto gebracht voor de keuring. blijkt er teveel co2 uitstoot te zijn. echter me katalysator is naar de klote zei de monteur.
maar nu zei hij ook dat als ik me katalysator laat vernieuwe min rover brm zuiniger zal rijden, en ook lekkerder en beter...
is dit waar. en het blijven rijden met een katalysator die teveel co2 uitstoot is toch niet erg voor me motor... en vermogen etc... dat blijft toch hetzelfde... enkel mileu wordt er teveel mee belast met vervuiling klopt dit ... ?
hey tomcat,
bedankt voor je lange leerzame verhaal. maar ik heb toch nog een vraag. in principe helpt het kwa vermogen als je je kat verwijderd. maar bij sommige auto's is dat niet zo hoorde ik. ik heb een rover 200 brm serie. iemand zij als ik me kat weghaal zal ik juist minder vermogen krijgen klopt dit. trouwen me brm heb ik al laten keuren met kapotte kat hahah bij kennig
bedankt voor je lange leerzame verhaal. maar ik heb toch nog een vraag. in principe helpt het kwa vermogen als je je kat verwijderd. maar bij sommige auto's is dat niet zo hoorde ik. ik heb een rover 200 brm serie. iemand zij als ik me kat weghaal zal ik juist minder vermogen krijgen klopt dit. trouwen me brm heb ik al laten keuren met kapotte kat hahah bij kennig

-
- MG-R Freak
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
- Woonplaats: Katwijk (zh)
- Contacteer:
raar verhaal dat als je je cat weg haald dat je dan minder vermogen krijgt
ik snap best dat een motor iets van tegendruk nodig heeft, maar daar zorgen de dempers wel voor.
alleen een turbo motor hoeft geen tegendruk van de uitlaat te krijgen.
daar zorgt de turbo wel voor.
ik denk juist dat een BRM vermogen wint.
vervang je uitlaat maar eens geheel voor een sport geval.
dus spruitstuk
cat vervanger en de rest naar achter.
ik denk dat je best verbaast zal zijn wat je dan wint.
mijn vorige crx vtec ging met dit in combinatie van een goed luchtfilter
van 150 tot bijna 180 pk.
een kennis van mij heeft dit ook gedaan bij een peugeot 206 1.6i 16v
en ging van 110 pk naar 135 pk

ik snap best dat een motor iets van tegendruk nodig heeft, maar daar zorgen de dempers wel voor.
alleen een turbo motor hoeft geen tegendruk van de uitlaat te krijgen.
daar zorgt de turbo wel voor.
ik denk juist dat een BRM vermogen wint.
vervang je uitlaat maar eens geheel voor een sport geval.
dus spruitstuk
cat vervanger en de rest naar achter.
ik denk dat je best verbaast zal zijn wat je dan wint.
mijn vorige crx vtec ging met dit in combinatie van een goed luchtfilter
van 150 tot bijna 180 pk.
een kennis van mij heeft dit ook gedaan bij een peugeot 206 1.6i 16v
en ging van 110 pk naar 135 pk
Lopen al meer topics over, en ik was van mening dat vooral de VVC (dus BRM) motoren gebaadt zijn bij een kat.
En er zonder inderdaad verlies op zou kunnen treden. Mocht iemand hier meer over te vertellen hebben 'gaarne'! :P
En er zonder inderdaad verlies op zou kunnen treden. Mocht iemand hier meer over te vertellen hebben 'gaarne'! :P
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr