114 vraagje
114 vraagje
Bij mijn 114 GTi had ik net weer dat de motor inhield als ik gas gaf in de 2e versnelling. Dit niet iedere keer, maar iets van 2 a 3 keer. Nu valt het op dat het is bij een koude motor, hij heeft heel de dag stil gestaan. Wat zou dit kunnen zijn, filters vuil ofzo. Of evt die ECU kapot. Kan het ook zijn dat het natte weer negatief effect heeft. Ik heb dit al eens in een ander topic vermeld, maar zet het nu ff in een apart topic.
Groeten Robbert
Groeten Robbert
-
- Moderator
- Berichten: 4430
- Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
- Woonplaats: Botlek
- Contacteer:
Re: 114 vraagje
Hya,rovergti schreef:...de motor inhield als ik gas gaf in de 2e versnelling. Dit niet iedere keer, maar iets van 2 a 3 keer. Nu valt het op dat het is bij een koude motor, hij heeft heel de dag stil gestaan. Of evt die ECU kapot.
Ik weet niet precies wat het is .. ik had een 214 ipv een 114 .. maar bij die 214 had ik hetzelfde in 2 gevallen ...
1/
Die kondensator (blikje waar dikke zwarte draad opzit naar je verdeelkap) miste een rubber hoes .. hierdoor werden de kontakten vochtig en deed ie het niet meer zo goed.
2/
Vliegwiel sensor 'on his way out' .... als je je Roverdealer iets hoort zeggen over een vliegwielsensor of een crankshaftsensor of een krukassensor ... is alle drie hetzelfde .. en ik heb er hier nog een gloednieuw liggen (vele malen goedkoper dan de dealer).
Cheers,
Dennis
You can go fast ... but I can go anywhere.
Re: 114 vraagje
Kweenie of die 214 dezelfde bak heeft als een 114 GTi maar als dat niet zo is krijg je dan geen probs met die sensor... aantal tandjes op je vliegwiel enzo...Rover schreef: Hya,
Ik weet niet precies wat het is .. ik had een 214 ipv een 114 .. maar bij die 214 had ik hetzelfde in 2 gevallen ...
1/
Die kondensator (blikje waar dikke zwarte draad opzit naar je verdeelkap) miste een rubber hoes .. hierdoor werden de kontakten vochtig en deed ie het niet meer zo goed.
2/
Vliegwiel sensor 'on his way out' .... als je je Roverdealer iets hoort zeggen over een vliegwielsensor of een crankshaftsensor of een krukassensor ... is alle drie hetzelfde .. en ik heb er hier nog een gloednieuw liggen (vele malen goedkoper dan de dealer).
Cheers,
Dennis
BTW mijnes houd ook wel beetje in met koude motor af en toe, maar na 1 minuutje is dat weer over.

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
ik heb ook een probleempje met een rover 114 GTA
Alles trilt ik heb het na gevraagt en ik dacht een versleten motorrubber maar de motor ligt goed vast en weinig speling te bekennen.
waar zal het nog meer aan kunnen liggen ??
( ps : ik denk zelf dat het toch een motorrubber is maar dat moet ik eerst zeker weten . )
Alles trilt ik heb het na gevraagt en ik dacht een versleten motorrubber maar de motor ligt goed vast en weinig speling te bekennen.
waar zal het nog meer aan kunnen liggen ??
( ps : ik denk zelf dat het toch een motorrubber is maar dat moet ik eerst zeker weten . )
zijn de trillingen te voelen bij warm en koud weer?
heb je de laatste tijd een keertje hard moeten remmen? als dat zo is zo het kunnen dat een schijf scheef is geworden (warped) dat is schijnbaar redelijk veel gebeurd bij de gasten van de 220GTi mailinglijst? Ben niet echt technisch dus ik weet het eigenlijk ook niet echt...
Voel je trouwens de trilling bij een bepaalde snelheid of toerental? Als je me zo veel mogelijk info geef kan ik het bij de mailinlijst wel navragen, die hebben de problemen meestal wel gehad...
Erik
heb je de laatste tijd een keertje hard moeten remmen? als dat zo is zo het kunnen dat een schijf scheef is geworden (warped) dat is schijnbaar redelijk veel gebeurd bij de gasten van de 220GTi mailinglijst? Ben niet echt technisch dus ik weet het eigenlijk ook niet echt...
Voel je trouwens de trilling bij een bepaalde snelheid of toerental? Als je me zo veel mogelijk info geef kan ik het bij de mailinlijst wel navragen, die hebben de problemen meestal wel gehad...
Erik
100% zeker de linker motorsteun. Heb ik zelf namelijk ook al 2x gehad, en aanstaande zaterdag gaat er weer een nieuwe in... :PFoZ schreef:ik heb ook een probleempje met een rover 114 GTA
Alles trilt ik heb het na gevraagt en ik dacht een versleten motorrubber maar de motor ligt goed vast en weinig speling te bekennen.
waar zal het nog meer aan kunnen liggen ??
( ps : ik denk zelf dat het toch een motorrubber is maar dat moet ik eerst zeker weten . )
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
motorsteun
De auto trilt het meest bij een koude motor en lage toeren ( 2000 ) als ik hem in z'n vrij zet en laat hem uitvieren heb ik er geen last van.
Ik denk zelf ook motorsteun maar van de ene hoor ik gewoon dat een plaatje los zit en de andere zegt ook motorsteun.
Dus daarom weet ik nog niet of ik er een andere motorsteun op laat zetten
want dat kost me weer 126 eurotjes:P
Greetz
Ik denk zelf ook motorsteun maar van de ene hoor ik gewoon dat een plaatje los zit en de andere zegt ook motorsteun.
Dus daarom weet ik nog niet of ik er een andere motorsteun op laat zetten
want dat kost me weer 126 eurotjes:P
Greetz
Re: motorsteun
Bij mij ook rond de 2000-2500 toeren. Dan trilt zowat alles mee, en inderdaad is het het ergst bij koude motor. En die motorsteun is zo duur niet, iets van 70 euro ex btw. bij de dealer. Ik heb er nu 1 in backorder staan want hij was moeilijk leverbaar oid.FoZ schreef:De auto trilt het meest bij een koude motor en lage toeren ( 2000 ) als ik hem in z'n vrij zet en laat hem uitvieren heb ik er geen last van.
Ik denk zelf ook motorsteun maar van de ene hoor ik gewoon dat een plaatje los zit en de andere zegt ook motorsteun.
Dus daarom weet ik nog niet of ik er een andere motorsteun op laat zetten
want dat kost me weer 126 eurotjes:P
Greetz
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.