Hallo, mijn kopelings plaat is versleten, ik heb nagevraag wat het me ongeveer gaat kosten bij de rover dailer... maar dat llopt ongeveer in de €400 euro...
voor dat geld doe ik het liever zelf.
heeft iemand misschien ook een werkplaats handboek voor de Rover 100 serie? (114 gta 16v)
Ik niet maar het is niet heel erg moeilijk om zonder handboek te doen hoor.
Ik heb met hulp van een vriend mijn blok gewisseld zonder een blik in het handboek.
Koppelingetje kost je om en nabij de 150 a 190euri's incl drukgroep etc.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Blok kan blijven zitten, als je je aandrijfas eruit krijgt kun je na het loshalen ven het een en ander je bak aan de kant schuiven. moet ook zonder brug in een dag te redden zijn.
misschien heeft 118GTR hier wat meer info over voor je, hij heeft dit vaker gedaan.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Ik zou het blok eruit halen, je wil echt niet met die aandrijfassen aan de gang. Dat is zo'n beetje het meest vervelende klusje aan een R100, zeker zonder garage uitrusting.
Ik heb het zelf overgens nog nooit gedaan op deze manier. Ik heb wel een aantal koppelingen gemonteerd, maar dat altijd voordat het blok de auto in ging.
hoe ik het zou aanpakken:
Versnellingsbak ondersteunen
Motor in de motortakel.
Versnellingsbaksteun los
Motorsteun los
Uitlaatspruitstuk los
versnellingsbak-bouten los(zijn er maar 4)
Motor-versnellingsbak uit elkaar bewegen, er is een kans dat 1 van de aandrijfassen uit de versnellingbak valt, als dat gebeurd stroomt alle olie uit de versnellingsbak. Zet er iets van een bak onder.
Motor zo veel mogelijk optillen zonder dat er koelleidingen of electrische leidingen onder spanning komen te staan
Versnellingsbak zo veel mogelijk laten zakken
Hopelijk heb je nu genoeg ruimte om de drukgroep te verwijderen, hij hoeft niet helemaal vrij te zijn, je kunt de krukas immers draaien.
Ik heb trouwens zowel een goede gebruikte koppeling+drukgroep liggen als ook een nieuwe geupgrade-set(kan meer vermogen aan), maar deze is 200mm. En ik ben er net geheel zeker van dat deze op jouw vliegwiel past.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
okej Jongens bedankt voor de Tip's...het lijkt me toch vrij moeilijk om te doen..en heb eindvolgende week me auto al weer hard nodig..dus heb hem vandaag naar de dealer gebracht.. kost wel veel geld maar zit even niks anders op...