Wanneer omschalelen van benzine naar LPG ?

414 416 418 420 45
rakram1

Bericht door rakram1 »

YES YES YES !!!

Gisteren naar een adres geweest in Helvoirt om mijn lpg verdeler te laten reinigen en reviseren. Hij was ongeveer 1 uur bezig in totaal en daarna leek het alsof ik ineens een nieuwe auto had gekocht !

Wat een verschil ! Ik heb nu ook geen mis fire meer en de auto trekt zoals ik het nooit gewend was. De verdeler zat zo vol met troep dat het eigenlijk een wonder was dat ie uberhaupt nog op trok :( .
Nu blijkt wel dat de verdamper eraan zit te komen (beetje lekkage), maar dat doe ik dan maar over 2 weken ff. Volgens hem kon ik er nog wel ff mee door rijden.

Mooiste van dit alles is dat het me heel weinig heeft gekost (behalve de rit van 1 uur naar Helvoirt). kosten voor het reinigen en wat kleine dingen vervangen (rubbertjes e.d.) slechts 25 euro !! Een ruilverdamper inclusief montage voor mijn rover slechts 100 euro !

Dit alles door een particulier die uit eigen onderzoek veel ervaring heeft opgedaan en ik moet zeggen: hij werkt zeer netjes en heeft zeker kennis van deze zaken.

Absoluut een aanrader.

Ik ben in ieder geval voor nu weer ff een blij mens :mrgreen:

Alleen helaas moet ik nu weer naar andere dingen gaan zoeken zoals het geklapper wat uit de voorkant van de auto vandaan komt. Zal wel een versleten rubber zijn ergens in een ophanging oid, maar is toch lastig te vinden.
chevrolet

Bericht door chevrolet »

Mooi hebben we weer wat geleerdt.
Veel rij plezier nog, :cool:
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Toch vreemd dat dat ploffen wordt veroorzaakt door een vuil verdeelhuis. Maar toch goed dat het probleem weer is opgelost :D
MG TF wannahave
rakram1

Bericht door rakram1 »

schoenie schreef:Toch vreemd dat dat ploffen wordt veroorzaakt door een vuil verdeelhuis. Maar toch goed dat het probleem weer is opgelost :D
Ja, maar toen hij de verdeler terug had geplaatst en voor de zekerheid de computer had gereset zijn we gaan rijden en bij stationair geen geplof meer.

Had hij overigens ook geen verklaring voor, maar ben wel blij dat dat ook is opgelost.

Merk nu wel dat ik rustig aan moet doen want eerst reed ik op een volle tank lpg zo'n 550km en nu nog maar 400km :roll:

Ach ja, ff genieten mag toch ? Daarna kan ik alsnog rustig aan rijden

Anyway: bedankt mensen voor jullie hulp en tips in deze !
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

als je 40 liter moet tanken om 400km te rijden is er niks aan de hand ;)
MG TF wannahave
rakram1

Bericht door rakram1 »

schoenie schreef:als je 40 liter moet tanken om 400km te rijden is er niks aan de hand ;)
das waar, maar als ik op zo'n inhoud toch 550 km weet te rijden, dat is toch weer mooi meegenomen.

En ach, met die prijs van LPG blijft het toch elke keer weer :D bij de pomp
ijzervreter

Bericht door ijzervreter »

Met zo,n zuinig verbruik hiervoor,...liep die toen niet veel te schraal? Daar houden motoren helemaal niet van. :cry:
rakram1

Bericht door rakram1 »

ijzervreter schreef:Met zo,n zuinig verbruik hiervoor,...liep die toen niet veel te schraal? Daar houden motoren helemaal niet van. :cry:
zou best kunnen, want hij heeft wel eea bijgesteld aan druk van de lpg.

Maar het valt me nu ook niet tegen hoor: op een 45 liter netto inhoud rijd ik nu 440 km.
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

je verbruik hangt ook af van de kwaliteit van het gas. Sommige pompen hebben lpg met naar verhouding meer propaan en dan is het verbruik wat hoger. Heb gemerkt dat het echt flink kan schelen. Bij de pomp bij mijn ons in de buurt haal ik met moeite 1:9,5-1:10 met a/c aan en 120-130 op de snelweg, laatst getankt bij de pomp vlak bij mijn werk en toen naar Duitsland geweest en echt stevig doorgereden ook a/c aan en nog 1:10,5 gereden. Ik ga voortaan daar tanken. ;)
MG TF wannahave
Plaats reactie