Timing getande snaren 45 IDT.

414 416 418 420 45
Plaats reactie
BokkieAndijk

Timing getande snaren 45 IDT.

Bericht door BokkieAndijk »

Even wat vraagjes voor de techneuten onder ons. De motor geeft bij lange na niet het vermogen wat hij zou moeten geven. voor mijn gevoel ongeveer 30 pk minder als toen ik hem kocht. Bij het op hol slaan van de motor toen de turbo het begaf zou het kunnen dat een van de distibutiesnaren een tandje versprongen is. De turbo heb ik vervangen door een nieuwe maar bij de timing controle liep ik tegen een klein probleempje op. Bij de riem die de krukas met de nokkenas verbind vind ik op het nokkenastandwiel een duidelijke merkstreep en op het blok zelf een plastik kapje waarvan de rand volgens mij met het merkstreepje zou moeten corresponderen. Aan de kant van het krukastandwiel kan ik na lang zoeken niets vinden. Dan nu de riem die de nokkenas met de brandstofpomp verbind. Bij het nokkenastandwiel is een hoekje uit de schijf die voorkomt dat de riem aan de motorkant van het tandwiel lopen kan. Geen flauw idee waar dit hoekje mee zou moeten corresponderen. Aan de kant van de brandstofpomp kan ik helemaal niets van indicators of zo vinden. Had ik maar een paar tekeningetjes of zo. Ik hoop dat iemand mij helpen wil. Greetz Bokkie.
BokkieAndijk

Update.

Bericht door BokkieAndijk »

Ben vandaag nog ff op het web aan het snorren geweest. Kwam niets tegen waar ik wat aan had over de timing maar in mijn werkplaats wist ik dit raadsel ongeveer op te lossen. Wel vond ik iets over een maf sensor of zo iets die defect zou kunnen zijn. Nu dacht ik dat als hij stuk is dan kan ik hem net zo goed met perslucht doorblazen. Waarschijnlijk zal hij daarna wel helemaal niets meer doen maar stuk was hij al dus das nie zo erg. Snaarkappen, mafsensor enz. weer gemonteerd en de auto trekt weer als een tierelier. Dus vandaar aan iedereen de tip om eerst die MAFfe sensor met perslucht door te blazen wanneer deze defect lijkt. Overal waar er iets over geschreven word op internet word gezegd dat je hem vernieuwen moet als hij defect is. Tis maar een tip en ik hoop een goede. Greetz Bokkie.
Plaats reactie