[416si] Meer power...
[416si] Meer power...
Als ik wat meer muscle in mijn 416si wil zal ik opzoek moeten naar een ander blok... zover ben ik al.
Chiptuning is het geld niet waard op deze 110pk motor vind ik. Turbo erop kan wel, maar is het blok niet voor gemaakt en zal het dus ook niet lang overleven. Sportuitlaat en filter zijn onderweg maarja dat merk je natuurlijk niet, is alleen voor het geluid.
Maar wat is jullie advies? Koop een andere auto, of zijn er 2de hands leuke blokken te krijgen?
Ik dacht zelf aan een Honda VTEC blok, en dan mn rover motor verkopen, dies redelijk nieuw (5000km). Ik weet alleen niet (en mn auto-kennis) hoe dat zit met een rover versnellingsbak?
Chiptuning is het geld niet waard op deze 110pk motor vind ik. Turbo erop kan wel, maar is het blok niet voor gemaakt en zal het dus ook niet lang overleven. Sportuitlaat en filter zijn onderweg maarja dat merk je natuurlijk niet, is alleen voor het geluid.
Maar wat is jullie advies? Koop een andere auto, of zijn er 2de hands leuke blokken te krijgen?
Ik dacht zelf aan een Honda VTEC blok, en dan mn rover motor verkopen, dies redelijk nieuw (5000km). Ik weet alleen niet (en mn auto-kennis) hoe dat zit met een rover versnellingsbak?
-
- MG-R Freak
- Contacteer:
verkoop je auto of ruil hem in voor een snellere.
je kan wel dik geld uit geven aan je auto en een engine swap gaan doen maar dan moet je veel gaan aanpassen en dan ben je nog dik geld kwijt.
denk aan motorblok (vtec blok heeft ook maar 150 tot 160 pk)
bak
ophanging
remmen
enz enz
dus gewoon een snellere auto kopen, dan ben je gelijk klaar.
(bijv een MG ZS 180
)
en als je dan toch een engine swap gaat doen zoek dan naar een blok van een integra typeR die heeft standaart al 195pk
je kan wel dik geld uit geven aan je auto en een engine swap gaan doen maar dan moet je veel gaan aanpassen en dan ben je nog dik geld kwijt.
denk aan motorblok (vtec blok heeft ook maar 150 tot 160 pk)
bak
ophanging
remmen
enz enz
dus gewoon een snellere auto kopen, dan ben je gelijk klaar.
(bijv een MG ZS 180

en als je dan toch een engine swap gaat doen zoek dan naar een blok van een integra typeR die heeft standaart al 195pk
Ik kan die van mij maar voor 3 tot 5000 euries de deur uit doen. Hij is in uitstekende staat met nieuwe motor.
Maar ik hou niet van CRX of Golf/Polo, wil wel een beetje klasse... maar de prijs moet niet te hoog zijn, en toch wil ik vermogen. Mischien een 2de hands blokje dat er zo ingaat, er is toch ook een 1.8 versie van de rover K... alleen vindk die nergens 2de hands.
Maar ik hou niet van CRX of Golf/Polo, wil wel een beetje klasse... maar de prijs moet niet te hoog zijn, en toch wil ik vermogen. Mischien een 2de hands blokje dat er zo ingaat, er is toch ook een 1.8 versie van de rover K... alleen vindk die nergens 2de hands.
-
- Moderator
- Contacteer:
een 1.8 blok (met of zonder vvc) is de makkelijkste en goedkoopste oplossing.
voor alle andere blokken moet je de ophangpunten aanpassen ... daarbij zit bij honda de versnellingsbak aan de andere kant, dus hoe dat dan weer uitpakt?...
Mensen zeggen snel "ach, ff een paar beugeltjes lassen en overhangen" .. maar vergeet niet dat het stevig genoeg moet zijn om het blok daar ook op z'n plek te houden .. en het blok moet goed in postitie zijn.
Maar alles is te doen .... 't is alleen wat wil je en hoeveel heb je er voor over.
Ik zelf heb het veilig gedaan en heb m'n roverdealer een 1.8vvc erin laten zetten
cheers,
Dennis
voor alle andere blokken moet je de ophangpunten aanpassen ... daarbij zit bij honda de versnellingsbak aan de andere kant, dus hoe dat dan weer uitpakt?...
Mensen zeggen snel "ach, ff een paar beugeltjes lassen en overhangen" .. maar vergeet niet dat het stevig genoeg moet zijn om het blok daar ook op z'n plek te houden .. en het blok moet goed in postitie zijn.
Maar alles is te doen .... 't is alleen wat wil je en hoeveel heb je er voor over.
Ik zelf heb het veilig gedaan en heb m'n roverdealer een 1.8vvc erin laten zetten

cheers,
Dennis

You can go fast ... but I can go anywhere.
kijk hier eens, glijk 60pk meer+ een porsie meer ruimte:
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3543378
Niet dat ik een ford-fan ben ofzo, maar voor weinig heb je wel een gave bak
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=3543378
Niet dat ik een ford-fan ben ofzo, maar voor weinig heb je wel een gave bak
-
- Moderator
- Contacteer:
Met wegenbelasting zal het misschien iets schelen ... maar wat verbruik betreft.....schoenie schreef:Hebbie het verbruik en de wegenbelasting al eens bekeken?
onze roverblokkies zijn al dorstig en iemand die meer power wil moet zowiezo al helemaal niet over het verbruik beginnen

You can go fast ... but I can go anywhere.
challenge schreef:vind mijn V6 qua verbruik erg mee vallen.
rijd makelijk 1 op 10 of meer
en met 180 pk op 1210 kg wil ie ook nog aardig vooruit.
en dan het geluid van zo'n V6
En toch wil je hem verkopen?
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
-
- MG-R Freak
- Contacteer:
dat doe ik niet omdat ik hem te langzaam vind
voor een V6 is ie niet te zwaar (1210 kg) en dat is €34 per maand
verzekering vind ik persoonlijk mee vallen (€74,- all-risk per maand)
en hij rijd er gemiddeld 1 op 10, maar 1 op 12 is ook goed haalbaar.
en het onderhoud is ook erg goed te doen.
onderhouds interval is om de 30.000 km
alleen de bougies zijn een dure bedoeling.
die moeten om de 100.000km worden vervangen en die kosten best veel.
en je heb er 6 van nodig.

voor een V6 is ie niet te zwaar (1210 kg) en dat is €34 per maand
verzekering vind ik persoonlijk mee vallen (€74,- all-risk per maand)
en hij rijd er gemiddeld 1 op 10, maar 1 op 12 is ook goed haalbaar.
en het onderhoud is ook erg goed te doen.
onderhouds interval is om de 30.000 km
alleen de bougies zijn een dure bedoeling.
die moeten om de 100.000km worden vervangen en die kosten best veel.
en je heb er 6 van nodig.