Wanneer omschalelen van benzine naar LPG ?

414 416 418 420 45
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Alleen gas wordt afgesloten. De lpg-installatie heeft een afsluiter op de tank en een op de verdamper zitten. Benzine wordt niet afgesloten op het moment dat je op gas rijdt, de injectoren worden alleen niet aangestuurd en de benzine wordt gewoon rondgepompt.
MG TF wannahave
chevrolet

Bericht door chevrolet »

Waar ze zitten kan over al maar dan moet je even de lijdingen volgen
van de gas dus de lijding die van achter komt gaat voor dat ie de verdeler in gaat door een magneetspoel (neem aan wat ik bedoel is een soort kraan) als het goed is zit daar zelf een filterje in.
En de benzine kun je beste ook zo zoeken die moet ergens zitten
vaak bouwen ze die net onder de raam onder de motorkap natuurlijk ;) .
maar kan ook ergens anders zitten.
Het is zo als je hem op gas zet dan sluit die de kraan (magneetspoel) van de benziene af als die niet goed is dus lekt of zo iets dan komt er ook benziene bij je gas.
Denk niet dat dat het is want op benziene ploftie die ook.
Maar kijken kan geen kwaad :lol:.
De ontsteking heb je die ook naarlaten kijken en is die goed.
chevrolet

Bericht door chevrolet »

Wat voor een gasinstallatie heb je trouwens.
(En schoenie je zou gelijk kunnen hebben met de benzine.)
Vond dit op internet toevalig een zelfstudie maar daar staat ook wat van een gasinstallatie meschien staat er iets bij wat een beetje helpt.

http://www.trainingen.innovam.nl/pdf/EA ... n%20pdf%22
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

chevrolet schreef:Wat voor een gasinstallatie heb je trouwens.
(En schoenie je zou gelijk kunnen hebben met de benzine.)
Vond dit op internet toevalig een zelfstudie maar daar staat ook wat van een gasinstallatie meschien staat er iets bij wat een beetje helpt.

http://www.trainingen.innovam.nl/pdf/EA ... n%20pdf%22
95% zeker dat het koltec EGI is
MG TF wannahave
chevrolet

Bericht door chevrolet »

Dan heeft ie ook wat aan die site neem ik aan de tekening dan niet de studie ;)
rakram1

Bericht door rakram1 »

Het gaat idd om een Koltec gas installatie VG392 staat erop.

Vandaag dus de auto opgehaald. Ook de thermostaat maar laten vervangen. De auto loopt alweer beter, trekt alweer beter dan voorheen, maar we zijn dr nog niet.

Op benzine heb ik zo goed als geen last meer van ploffen (heel af en toe en heel lichtjes), maar op LPG heb ik er nog wel last van.

Kan dit komen door de LPG verdeler of de verdamper.
Het lijkt mij namelijk dat ie alleen ploft bij stationair en het ploffen is heel lichtjes, veel minder als voorheen.

Beetje bij beetje (helaas telt dat niet voor het geld :( ) komt er verbetering in, maar ik ben nogal perfectionistisch (klopt dit woord?) ingesteld en wil het gewoon helemaal goed hebben.

Zodra dit motorisch geregeld is ga ik me bezig houden met de buitenkant (optisch zeg maar) van de auto. Maar eerst motorisch maar in orde krijgen.

O ja nog wel ff die link van innovam bekeken en erg aandachtig doorgelezen. Erg interessant en best veel info uit gehaald over de werking van LPG en de opbouw van een installatie. THNX !
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Zo lang hij ook op benzine niet goed rijdt zou ik niet naar de gasinstallatie kijken. Het is maar een gok hoor, maar hebben ze bij de garage ook gekeken of de timing van de nokkenassen nog in orde is?
MG TF wannahave
rakram1

Bericht door rakram1 »

schoenie schreef:Zo lang hij ook op benzine niet goed rijdt zou ik niet naar de gasinstallatie kijken. Het is maar een gok hoor, maar hebben ze bij de garage ook gekeken of de timing van de nokkenassen nog in orde is?
Dat heb ik ze wel gevraagd om na te kijken en niet ervan uit te gaan dat ie nu wel goed zou staan. Volgens de garage zou alles goed moeten zijn.
chevrolet

Bericht door chevrolet »

En nog wijzer geworden ;)
rakram1

Bericht door rakram1 »

chevrolet schreef:En nog wijzer geworden ;)
Haha, idd wordt met de dag wijzer.

Heb nu dat ie op benzine perfect loopt, maar op LPG steeds beroerder !

Ploft nu heel erg en houdt heel erg in !!

Ga denk eens maar verstandig doen en een afspraak maken mer van noort.
Ben alleen bang dat er wellicht hoge kosten aan zitten te komen, maar hoop stiekem dat het meevalt.
chevrolet

Bericht door chevrolet »

We horen het wel weer. :biertje:
Groetjes
chevrolet

Bericht door chevrolet »

En staat ie nog steets in de garage ;)
rakram1

Bericht door rakram1 »

chevrolet schreef:En staat ie nog steets in de garage ;)
Moet nog steeds gaan :( Helemaal geen tijd voor gehad, maar de irritatie factor neemt wel met de dag toe.

Probeer met ze af te spreken dat ik op een zaterdag langs kan komen, is voor mij de enige optie.
En wacht ook nog ff totdat mn salaris is gestort, just in case :)
chevrolet

Bericht door chevrolet »

Komt goed ;)
Ben wel beneuwt wat het is.
Maar dat hooren we wel weer.
Groetjes 8)
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Heb er vandaag met een collega over gehad die zei dat het misfire-en kan worden veroorzaakt door een slecht contact in de draad waard de computer het toerental meet. Ik kan je nu niet zeggen welke dit is, maar mogelijk dat je garage dit kan nalopen. Als ik de tijd heb zal ik proberen uit te zoeken waar je moet zoeken.
MG TF wannahave
rakram1

Bericht door rakram1 »

Ok thnx!

Met dank aan 118GTR heb ik een manual op cd staan, ik zal is ff kijken of hier ook wat in vermeld staat.
Plaats reactie