Mijn achterste ruitenwisser werkt al een geruime tijd niet meer.
Hij wil niet wissen en ook geen vloeistof spuiten op de ruit...
Ik heb nu het paneel (in de koffer) wat de motor beschermd erafgehaald maar alle draadjes e.d. hangen nog vast.
Is het motortje stuk ofzo?
En kan ik dat zelf vervangen?
Wat is de kostprijs ervan...?
Achterste ruitenwisser
probleem is opgelost na lang zoeken!
De zekering was doorgebrand, dus ik een andere van 15 erin gestoken, klets die brandde ook meteen door...
Zat dus ergens kortsluiting op't circuit!
Kofferpaneel erafgehaald en daar waren alle kabeltjes mooi in orde.
Dan met een metertje de spanningen gemeten want ergens moest kortsluiting zitten.
Kom ik tot de conclusie dat er al iemand aan aan't prullen was geweest, waarschijnlijk de vorige eigenaar.
Stak al een nieuw motortje in enzo...
Verder gaan zoeken en in de overgang van koffer naar carosserie (die rubber buisjesj links en rechts) gevoeld waar de bedrading zat.
Rechts voelde ik draden dus heb ik de rubber losgetrokken en wat zie ik?
Iemand had er al aan geprult en het mooi verkloot...
Al die kabels lagen volledig bloot en waren opengeschuurd. De vorige eigenaar had ze allemaal samen vastgetaped met als gevolg dat het doorschuurde... Eén kabeltje was simpelweg in 2 geknapt.
Dan elke kabel apart ingetaped en de geknapte weer vastgesoldeert en daarna ook ingetaped.
Daarna (ik had geen zekeringen meer) een koperdraadje genomen en ff in de zekeringenkast gestoken en toen werkte de ruitenwisser weer
Morgen dus nieuwe zekeringen van 15A halen en alles werkt weer :P
De zekering was doorgebrand, dus ik een andere van 15 erin gestoken, klets die brandde ook meteen door...
Zat dus ergens kortsluiting op't circuit!
Kofferpaneel erafgehaald en daar waren alle kabeltjes mooi in orde.
Dan met een metertje de spanningen gemeten want ergens moest kortsluiting zitten.
Kom ik tot de conclusie dat er al iemand aan aan't prullen was geweest, waarschijnlijk de vorige eigenaar.
Stak al een nieuw motortje in enzo...
Verder gaan zoeken en in de overgang van koffer naar carosserie (die rubber buisjesj links en rechts) gevoeld waar de bedrading zat.
Rechts voelde ik draden dus heb ik de rubber losgetrokken en wat zie ik?
Iemand had er al aan geprult en het mooi verkloot...
Al die kabels lagen volledig bloot en waren opengeschuurd. De vorige eigenaar had ze allemaal samen vastgetaped met als gevolg dat het doorschuurde... Eén kabeltje was simpelweg in 2 geknapt.
Dan elke kabel apart ingetaped en de geknapte weer vastgesoldeert en daarna ook ingetaped.
Daarna (ik had geen zekeringen meer) een koperdraadje genomen en ff in de zekeringenkast gestoken en toen werkte de ruitenwisser weer

Morgen dus nieuwe zekeringen van 15A halen en alles werkt weer :P