1)Als ze het over "timing-issues" hebben dan klinkt mij dat in de oren alsof ze het over de nokassen t.o.v. de krukas hebben. (wanneer gaat de klep open t.o.v. de krukas)
Dat is in iedergeval geen probleem.
Maar waar ik het over had zijn Ontstekings-tijdstippen(wanneer gaat de bougie af t.o.v. de krukas)
In dat zou wel een probleem kunnen zijn, en het is in iedergeval niet iets dat je ziet als je de kop plaatst. ("Find out when you try to fit the head")
Maar iets waar je achterkomt zodra je de auto probeert te starten.
2)Dat denk ik ook(meer brandstof er dergelijken), maar of het ontstekingstijdstip wordt veranderd betwijfel ik.
3)Dat heeft te maken met die zuiger waar ik het over had, als je zuigers groeven hebben dan moet het passen. En ik ben er echt heel zeker van dat je die hebt.
Deze groeven:
4)Mooi om te horen, maar dat wisten we dus al. Jah in de 216 krijgt hij 110pk om zijn oren, maar helaas is het niet 100% zeker dezelfde bak.
5.1)Gewoon doen, geen verschil met een andere K16 blok. Het probleem is de ECU/CVT
5.2)Onzinnig, het lost geen problemen op en creert een paar nieuwe(zoals nieuwe draadboom)En het klinkt vrij illigaal, raar dat een bedrijf dat voorstelt(ach ja engelsen), maar wees gerust die nummers zijn zoizo onleesbaar.
1 ding lees ik er wel uit en dat is dat zij niet denken dat de automaat met de CVT gelinkt is(ze stellen immers voor dat je zelf een K16 MPI ECU erbij zoekt). Als dat waar is ben je van je hele ECU probleem af, koop bij je nieuwe kop ook een nieuwe ECU.

Ideeetje, vertel mij eens wat voor nummer er op je ECU staat. Het is "MNE XXXXXX" of "MKC XXXXXX" met 5 of 6 cyfers op de plaatsen van de XXX'en
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!