Vraagjes over mijn MG
Vraagjes over mijn MG
Hoi, ik heb sinds Zaterdag een MG ZR 160 en buiten het feit dat hij fantastisch rijdt heb ik toch wat vraagjes...
Het is de rode MG ZR die bij Lievaart te Rozenburg te koop stond, weet iemand wat over de geschiedenis van deze auto? Of kent iemand misschien zelfs de eigenaar hiervan?
Éen van de dingen die ik vreemd vind is dat rechtsvoor de zijplaat (vlak bij de aansluiting met het einde van de motorkap) ongeveer 1cm omhoog steekt, is dit normaal of is het iets wat echt niet kan/mag?
Ook zit hij op de snelweg in z'n 5 rond de 3000 rpm met een snelheid van 100/120 km/u, niet dat ik het erg vind, maar is dit normaal bij de ZR 160?
Alvast bedankt voor de hulp,
Jeffrey
Het is de rode MG ZR die bij Lievaart te Rozenburg te koop stond, weet iemand wat over de geschiedenis van deze auto? Of kent iemand misschien zelfs de eigenaar hiervan?
Éen van de dingen die ik vreemd vind is dat rechtsvoor de zijplaat (vlak bij de aansluiting met het einde van de motorkap) ongeveer 1cm omhoog steekt, is dit normaal of is het iets wat echt niet kan/mag?
Ook zit hij op de snelweg in z'n 5 rond de 3000 rpm met een snelheid van 100/120 km/u, niet dat ik het erg vind, maar is dit normaal bij de ZR 160?
Alvast bedankt voor de hulp,
Jeffrey
- Boarderken
- MG-R Freak
- Berichten: 981
- Lid geworden op: di okt 25, 2005 10:19 pm
- Woonplaats: Lochristi (België)
Re: Vraagjes over mijn MG
Dat de zijplaat omhoog steekt lijkt me eerder abnormaalJeffrey. schreef:Éen van de dingen die ik vreemd vind is dat rechtsvoor de zijplaat (vlak bij de aansluiting met het einde van de motorkap) ongeveer 1cm omhoog steekt, is dit normaal of is het iets wat echt niet kan/mag?
Ook zit hij op de snelweg in z'n 5 rond de 3000 rpm met een snelheid van 100/120 km/u, niet dat ik het erg vind, maar is dit normaal bij de ZR 160?

Zelf rijd ik een mg zr 100, maar bij 120km/h zit ik toch maar rond de 2500 tr/min

02/10/05 - 15/03/07: MG ZR 100 2.0 TD mk1 Trophy Blue (Total Loss)
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
30/03/07 - 09/05/14: Ford Fiesta S Carré 1.6 TDCI (Sold)
28/06/08 - ...: MG ZR 105 1.4i mk1 Trophy Blue (weekend/meet/show ride)
10/05/14 - ...: Ford Fiesta ST180
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Re: Vraagjes over mijn MG
Jeffrey. schreef: Ook zit hij op de snelweg in z'n 5 rond de 3000 rpm met een snelheid van 100/120 km/u, niet dat ik het erg vind, maar is dit normaal bij de ZR 160?
Ga er allebei maar van uit dat het normaal is, het is niet mogenlijk dat van dezelfde type/motor de toerentallen verschillen. Er kan simpelweg niets mee mis zijn.Boarderken schreef: Zelf rijd ik een mg zr 100, maar bij 120km/h zit ik toch maar rond de 2500 tr/min
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Re: Vraagjes over mijn MG
Je rijdt toch in een dieselBoarderken schreef: Dat de zijplaat omhoog steekt lijkt me eerder abnormaalIk ken de mg modellen nog niet zo heel goed mar me dunkt dat dit raar zou zijn moest dit bij mg wel het geval zijn.
Zelf rijd ik een mg zr 100, maar bij 120km/h zit ik toch maar rond de 2500 tr/min

Mijn 1.6 motor rijdt bij 120km/h 3500 rpm.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
dan klopt je toerentellen simpel NIET.tummeke schreef:ZR160:
3000 tpm in 5 = 100km/h op gps
4000 tpm in 5 = 120km/h op gps
En ik kan het weten, ik vertrouw op m'n toerenteller voor de snelheid :P
100/3 = 33.33 Kilometer per 1000 rpm
120/4 = 30.0
Die hadden gelijkt moeten zijn.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Re: Vraagjes over mijn MG
Dat de zijplaat omhoog steekt lijkt me eerder abnormaal
Ik ken de mg modellen nog niet zo heel goed mar me dunkt dat dit raar zou zijn moest dit bij mg wel het geval zijn.
Ik vond het ook al vreemd idd
Wat betreft die rpm, zo te horen klopt het wel zo'n beetje, dus die twijfel is in elk geval weggenomen.

Ik vond het ook al vreemd idd

Wat betreft die rpm, zo te horen klopt het wel zo'n beetje, dus die twijfel is in elk geval weggenomen.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Maar wel op 300 toch?tummeke schreef: Hey, ik zeg niet dat de aflezing op 50 toeren nauwkeurig kan gebeuren he..
100km/h met 30.0 KM/1000rpm zou namelijk rond de 3333 rpm moeten zitten.
Ik rijd zelf ook op mijn toerenteller, omdat die aan de bobine zit en de bobine heel erg goed weet hoeveel toeren de motor exact draait. En aangezien ik mijn bak verhouding ken (R65 in een R100 in V = 30.2 km/h), veel preciezer dan mijn snelheidsmeter.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!