Subframe/draagarmen etc.

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Niels

Subframe/draagarmen etc.

Bericht door Niels »

Begin december moet m'n rovertje weer voor de apk (ik weet het, nog 4 maanden, maar dan kan ik alles wat rekken). En ik weet nu al (bijna) zeker dat 'ie daar niet doorheen gaat komen.

1)Sowieso is het achterste subframe/draagarmen versleten. Wielen hebben ondertussen een heftig negatief camber, en ook zit er ondertussen behoorlijk wat speling op de draagarmen. Wordt dus waarschijnlijk een ander subframe. Nou heb ik her en der wel begrepen dat dit een kostbare ingreep is, maar ik ben er dus nog steeds niet achter wat zoiets ongeveer kan gaan kosten. Iemand enig idee?

2)Dan de voorkant. Zit ook wat speling in de ophanging. Kwestie van rubbertjes of is er meer loos?

3)Nu ik toch bezig ben: kan een te hoge co-waarde veroorzaakt worden door een openluchtfilter? Of is de kat gewoon naar z'n grootje?

4)Zwetend kleppendeksel. Niet echt noodzakelijk volgens mij (sowieso niet boeiend voor apk) maar wel lichtelijk irritant. Makkelijk te fiksen? (durf eigenlijk de bouten niet aan te draaien, ben bang dat ze afbreken).

Roest wat voor de apk in de weg zit is vorig jaar al weggehaald (was afgekeurd). Dus dat zal het probleem niet zijn verder.

Niels (die graag nog een (paar) jaartje(s) in z'n Rovertje wil rijden)
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

)1) Normaal gesproken vervang je alleen de draagarmen, maar als je een donor-auto vind dat kan het wel eens makkelijker zijn om het gehele subframe om te zetten.

2) Geen idee, speling kan overal in zitten, kwestie van kijken.

3) Nope

4) Kwestie van een nieuwe kleppendekselpakking, gemakkelijk zelf te doen. Boutjes breken alleen af als je ze te hard aandraait, roest is helemaal geen probleem, de boutjes zijn van een hoge kwaliteit en ze zitten altijd lekker droog(en vaak in de olie :mrgreen:
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Niels

Bericht door Niels »

K, thanks, hier kan ik in ieder geval al wat mee! Maar iemand enig idee wat dat draagarmenverhaal me ongeveer gaat kosten?
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik heb een compleet achtersubframe inclusief draagarmen voor je.

Dat subframe kost 75 euro, voor de rest kost het je ook een hele dag om hem eronder te zetten.
Ik heb high-res foto's als je geinterreseerd bent.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Niels

Bericht door Niels »

Ik wacht het nog maar effe af, krijg steeds meer het gevoel dat er nog veel meer gaar is. Zal november/december wel afscheid nemen gaan worden :cry:

Maar bedankt in ieder geval, mocht het ik het evengoed toch nog nodig hebben (en ander spul natuurlijk) weet ik je te vinden.
PeterG

Bericht door PeterG »

Laat iets weten als hij weg moet.
Niels

Bericht door Niels »

Doe ik.
Plaats reactie