Fluittoon bij rijden op snelweg

214 216 218 220 25
Plaats reactie
xaio

Fluittoon bij rijden op snelweg

Bericht door xaio »

Vandaag was ik lekker naar me werk aan het rijden op me dooie gemakje toen er een automobilist dacht dat hij een andere wel even terug kon koppen. Ging dus niet en alles stond stil :D anyway ik omgereden naar de A73. Snelweg op en toen ik over de 130 kwam begon er opeens een irritante fluittoon te beginnen.

Toen ik echter de radio uit zette deed hij het nog steeds. Ik even kijken naar de verschillende raampjes en dergelijke maar alles zat dicht. Het leek echter niet van de motor te komen of vanuit onder de motorkap. Dit aangezien ik onder de 130 een goed motorgeluid heb en dat soort dingen.

Nu vraag ik me af of jullie weten wat voor fluittoon dat is. Het is een erg lage toon, geen turbo achtige fluit ofiets dergelijks, echt een lage toon. Lijkt wel een soort van blaasinstrument (tuba ofzow) :D

Iemand enig idee?
hAz
MG-R Freak

Bericht door hAz »

Het zou een wiellager kunnen zijn? Of het fluit ergens uit het ventilatiesysteem?
Controleer anders even of je speling hebt op een wiel (opgekrikt).

Groeten, HaZ.
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door challenge »

ik heb sind ik een achterspoiler heb ook een soort van fluittoon.
maar ik vind het wel wat hebben
xaio

Bericht door xaio »

hAz schreef:Het zou een wiellager kunnen zijn? Of het fluit ergens uit het ventilatiesysteem?
Controleer anders even of je speling hebt op een wiel (opgekrikt).

Groeten, HaZ.
Deze kunnen het niet zijn aangezien hij pas is nagekeken qua wielophanging en dergelijke dingen. Kan ik dat eventueel nog ergens anders aan merken? Stuur capriolen en dergelijke.

Voor de rest heb ik de standaard spoiler erop zitten en heeft hij het verder nog nooit gedaan. Nog beter gezegd dinsdag deed hij het nog niet en toen heb ik toch tot aan Maastricht snelweg gereden (boven 130).

Lijkt wel of het komt doordat het regende ofzow
hAz
MG-R Freak

Bericht door hAz »

Als een lager gaat zingen merk je dat niet in je stuur. Pas als er veel speling op komt zou je het eventueel kunnen voelen maar waarschijnlijk niet.
Ik denk ook niet dat er bij jou dan al speling op zit als het lager nu dat geluid maakt. Dan moet je er nog wel heel wat langer op doorrijden.

Heb je niet ergens iets opgepikt? Een stuk plastic, papier of een tak? Zo dacht ik eens dat er iets aan m'n remmen mankeerde en er bleek gewoon een forse tak tussen de voorwielophanging te hangen! :mrgreen:

Groets, HaZ.
xaio

Bericht door xaio »

Neej zojuist even nagekeken en geen takken of iets dergelijks.
Zover ik weet is alles gewoon okee en zit alles goed vast :D. Raar zal vanmiddag eens kijken of ik het dan weer heb. Misschien kwam het inderdaad door de regen of door de wind, lijkt me niet aangezien ik de wind anders hoorde waaien maar de mogelijkheid is er :D iig vrij irritant geluid :D
pyara_pappoe

Bericht door pyara_pappoe »

het ligt aan je linker of rechter buitenspiegel... het kapje wat aan de binnenkant erop zit... daar zal een kier tussen zitten... dit had ik ook... je moet dit kapje vervangen door een nieuwe en het er gioed inzetten... dan zal het over zijn... hopelijk.
xaio

Bericht door xaio »

lol dat was hem inderdaad. Vanmorgen had ik het weer toen zag ik dat me rechterspiegel een beetje raar stond. Niet het kapje maar de spiegelzelf die stak een beetje uit (te ver naar binnen gezet). Opgelost! :D
Plaats reactie