Hoe duur kost het vervangen van je koppakking?

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Ducloi
MG-R Fanatic
Berichten: 139
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Krabbendijke

Hoe duur kost het vervangen van je koppakking?

Bericht door Ducloi »

Ik zou graag willen weten hoe duur het kost om je koppakking te vervangen.
het gaat hier om een 75 1.8.

gr ducloi
D. Buijs

Bericht door D. Buijs »

Akkermans in Goes is een goed adres, en bij jou in de buurt. Een belletje en je weet het.


..........van Noort...........
;)
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2526
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

Weet niet precies hoe duur het is, ook niet wat het kost, maar houdt rekening met een prijs tussen de 750-100 euro, zeker als er nog wat dingen vervangen moeten worden...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

"Iets is duur" of "Iets kost veel" :P

"Iets" kost niet duur..... :roll:
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Koppakking zelf kost zo'n 80 euro, de rekbouten(die moeten eigenlijk ook vervangen worden) nog eens 100 euro.

Daar kan het bij blijven als je het zelf doet.

Zelf zou ik ook de distributieriem en de spanner vervangen, als ook de spruitstukpakkingen en de kleppendekselpakking.
Dat kost bij elkaar nog eens ~ 75 euro

bij een garage zijn ze er minstens een middagje zoet mee.(200 tot 500 euro afhankelijk van de garage)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Ik was ruim 1100 Euri kwijt voor m'n R-75 1.8 bij de MG-Rover dealer. Er ging vrij veel tijd inzitten om het koelsysteem & kachel te ontdoen van de 'mayonaise' (koelwater met olie) met bio-ontvetter. Ze hebben ook nog de thermostaat, distributie-riem (plus spanrol) en multie-riemen vernieuwd.
Rij nu alweer een half jaar met de ge-upgrade koppakking van Ford/LandRover voor de K-serie motor. Of die het langer gaat uithouden dan de MG-Rover pakking is natuurlijk nog koffiedik kijken. :| Time will tell.

BTW. Ik controlleer iedere week het koelsysteem en de motorolie. Zo voorkom je erger.
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Hoe dan ook:

Rij er vooral niet te lang mee door!! Anders weet je zeker dat een mega bedrag kwijt bent!!!!

Succes ermee! ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Ducloi
MG-R Fanatic
Berichten: 139
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 10:46 pm
Woonplaats:
Locatie: Krabbendijke

koppakking

Bericht door Ducloi »

Als je heel rustig rijdt blaas je je koppakking ook op?
Als je je koppakking elk jaar opblaast terwijl je rustig
rijdt, dan is dat echt een tegenvaller :(

gr ducloi
Gebruikersavatar
VandenPlas
MG-R Freak
Berichten: 975
Lid geworden op: zo aug 08, 2004 7:04 pm
Woonplaats: Haarlem
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Tja... Het hangt er ook vanaf hoe de vorige eigenaar ermee omgegaan is. Als die iedere keer is weg gesprint met een koude motor zal dat ook z'n tol eisen op de lange duur.
Wat ook belangrijk is, dat het onderhoud op de juiste manier en optijd wordt uitgevoerd.
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
Plaats reactie