een vraagje kan de nokia carkit op je radio aan gesloten worden zie wel een knopje met telefoon erop en weet iemand hoe ik dat makelijk kan aan sluiten in een 75 want waar moet het rode draad op en waar de blauwe draad en waar de gele draad en de zwarte draad ben nu de draad zelf even kwijt grapje ik hoor het graag
Toen ik mn ZR kocht zat er ook een nokia carkit in. Deze had gewoon een extra blokje zoals je radio die ook heeft. Dit blokje vervangt die van de radio en die van de radio zelf kon je hier weer op aan sluiten.
Misschien dat er dus ook wel zoiets voor jou te vinden is.
kleuren waar je hem op aan moet sluiten moet ik je helaas even schuldig blijven. maar heb je een "normale iso stekker" of heb je nog een uitvoering met een b*w stekker? er zit zelfs in de kamer "c" een aansluiting waar je je speaker van je carkit op kan aansluiten zodat het geluid van je nokia over de speakers van je auto gaat. stuur me eventueel een mailtje met de foto van de achterkant van je radio met de stekkers erin en 1 zonder de stekkers en ik mail je exact terug hoe je het allemaal kan aansluiten.
hallo weet niemand hoe je een nokia carkit moet aansluiten in een 75 zou van ene lars een schema krijgen maar die is van de aard bodem ver dwenen alvast bedankt
Ik heb ook zo'n carkit aangesloten in mijn auto. Rode draad op de constante stroomdraad van de auto (er van uitgaande dat je de carkit ook wilt gebruiken als de motor niet draait, anders gewone geschakelde plus.)Zwart op de massa van de auto. De gele draad is voor de mute-functie van de radio. moet je even opzoeken op welke plek in de radio die aangesloten moet worden. Volgens mij heb je de blauwe draad niet nodig.
Hoop dat het hier mee lukt, succes ermee! Mij is het in elk geval wel gelukt en ik beschik over 3 linkerhanden dus ;-)
Volgens mij moet je een aparte mute-box oid aanschaffen als je het geluid over speaker wilt.. Kan me vergissen maar zoiets meende ik me te herrinneren. Geluid over de speaker van de carkit is prima bij mij, het gaat mij er alleen om dat de radio even zn mond houdt als ik gebeld wordt...
Als je de zaak goed hebt aangesloten moet je de telefoon op automatisch aannemen zetten. Als dan de telefoon overgaat, dempt automatisch je radio.
Is bij mij ook het geval, 'k heb een Symphonie
Waarschijnlijk op de groen witte draad op pin 7 van je isostekker.
Zo zit het op de ZR, zal vanavond thuis wel op de cd kijken welke kleur hij heeft op de 75.
Wat voor radio heb je erin zitten. Dan kan ik ook kijken voor de mute draad.