V6 in een 95'er 200?

214 216 218 220 25
RGR

V6 in een 95'er 200?

Bericht door RGR »

Weet één van jullie of er een V6 in een rover 200 van 1995 past?
We zijn met een groepje begonnen met racen met een Rovertje, maar eh, 135 peekaa's is niet echt dat je zegt van bar-veel ofzo.

Wel genoeg overigens om een bmw e30 325i bij te houden, whuhahaha...

Maar goed, we hebben ook al nagedacht over een turbo motor, maar dat gat hè... Niet bepaald ideaal voor op een circuit
Misschien een 2.2 Honda Prelude blok ofzo? Kom maar op met sugesties!
Sponsoren zijn ook welkom :oops:

Afbeelding
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Gewoon wel voor de turbo gaan.

Past direct, en is prima voor het circuit. Je toerental is toch nooit laag, dus heb je ook bijna geen last van lag.

Bovendien zijn is er heel veel met turbo's geraced hoor, kijk maar eens naar F1 vroeger, of FIA GT nu.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

denk dat het wel kan, in de MK3 200 is ook al eens een 2.5 KV6 gelegd.

je had dan beter als basis een 1.6 Rover kunnen kiezen, die hebben een honda blok en dan is het redelijk makkelijk ombouwen naar B16/B18 of een variant daarop. je kan dan bijvoorbeeld het 1.8 blok uit de Integra Type R erin leggen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
tummeke

Bericht door tummeke »

Het HTS Race team zeker weer? :)

Ik zou niet voor de V6 gaan... Maar eerder dan voor het turbo blok..

Als je écht een leuk project wilt zou het ultiem zijn om een 1.8VVC blok te upraten en te voorzien van een turbo, dan heb je pas écht power.. Maar komt wel iets meer bij kijken dan voor het 2.0 turbo blokje, en het is nog steeds niet helemaal duidelijk of het mogelijk is..

Overigens wel leuk projectje.. Als je hulp nodig bent zit ik zelf ook vlakbij Arnhem.
RGR

Bericht door RGR »

Jah, HTS idd, zelfde team, maar niet zo achtelijk om te vragen hoe drijfstanglagers in geplaats moeten worden.

V6 lijkt me opzich wel uniek en redelijk vet... Turbo is echter een stuk makkelijk en wellicht goedkoper!

Twijfel twijfel, wat een luxeproblemen weer!
tummeke schreef:Het HTS Race team zeker weer? :)

Als je écht een leuk project wilt zou het ultiem zijn om een 1.8VVC blok te upraten en te voorzien van een turbo, dan heb je pas écht power.. Maar komt wel iets meer bij kijken dan voor het 2.0 turbo blokje, en het is nog steeds niet helemaal duidelijk of het mogelijk is..

Overigens wel leuk projectje.. Als je hulp nodig bent zit ik zelf ook vlakbij Arnhem.
Naja, 1.8 VVC blok leek me idd ook goed! Vriend van me is bezig met een twinturbo zelf ontwikkelen, hij weet alleen nog niet voor wat voor motor... ik kan het natuurlijk even voorstellen!
Als je wilt sleutelen, de Rover staat in de werkplaats bij mijn ouders thuis. Dat is in Groningen, maar goed, ook daar ben je welkom! :P
RGR

Bericht door RGR »

Mark16v schreef:je had dan beter als basis een 1.6 Rover kunnen kiezen, die hebben een honda blok en dan is het redelijk makkelijk ombouwen naar B16/B18 of een variant daarop. je kan dan bijvoorbeeld het 1.8 blok uit de Integra Type R erin leggen.
Jah, in principe was dat een beter plan geweest. Maar deze hebben we voor 350 ekkies kunnen halen. Dat is toch een hele nette prijs.
Een tuner hier uit het noorden die mijn eigen auto (BMW-racer) ook onderhanden heeft genomen heeft zonder turbo 190 pk uit hetzelfde 2 liter blok kunnen halen... Maar ik ben bang dat dat echt superprijzig is!
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Ik vraag me af waar je het meest last van zal hebben
- turbogat bij 2ltr Turboblok
- gewicht van V6

Persoonlijk zou ik gaan voor het 2ltr TC blok of het tunen van een 1.8 k-blok

just my 2ct

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
RGR

Bericht door RGR »

Rover schreef:Ik vraag me af waar je het meest last van zal hebben
- turbogat bij 2ltr Turboblok
- gewicht van V6

Persoonlijk zou ik gaan voor het 2ltr TC blok of het tunen van een 1.8 k-blok

just my 2ct

cheers,
Dennis :cool:
Goed punt... Turbo is wel heel erg tof. Turbomotoren zijn in de lagere budget race-wagens vrij uniek.
Maar zo'n V6 heeft ook wel écht wat, kweeny, is gwoon stoer!
tummeke

Bericht door tummeke »

Weet ook niet wat jullie budget is?

Er stond toevallig een 1.8VVC uit een BRM op ebay Engeland, met versnellingsbak (met sperdiff dus) voor niet al teveel..

Enne groningen, tsjah.. Ik neem aan dat je zelf ook die kant op moet vanaf Arnhem? Of zit je nu gewoon even in Groningen voor de zomer? Ander tuf ik wel een keer mee, maar qua benzine is zoiets niet zo heel grappig :P

Nadeel van 1.8VVC met turbo is wel dat je erg op moet passen met de wanden van het blok. Omdat het zon licht blokje is schijnt t niet zomaar goed te gaan met die turbodruk, dus je moet echt wel weten waar je mee bezig bent! maar die kennis moet wel te vergaren zijn op de HTS.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ik zou in iedergeval NIET voor een k-serie blok gaan, dat levert een hoop gehasses op met inbouwen, en het blok houd gewoon niet van turbo's.

Ervan uitgaande dat je een normaal budget hebt zijn er maar 2 opties:
Honda B-series of Rover T-series

Honda zal duurder zijn, maar is goedkoper te tunen.
Als 200pk je doel is dan zou ik niet verder kijken dan de T-series Turbo, als je meer vermogen wilt dan ik naar honda overstappen.

Als je het turbo blok uit engeland haalt, dan moet je voor 1000 euro alles wel kunnen regelen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
tummeke

Bericht door tummeke »

118GTR schreef:Ik zou in iedergeval NIET voor een k-serie blok gaan, dat levert een hoop gehasses op met inbouwen, en het blok houd gewoon niet van turbo's.
Heb je wel gelijk in.. Maar JUIST omdat het niet zo simpel en voor de hand liggend is, zou het mij een leuke uitdaging lijken.. 2.0T in een 200 is al zo vaak gedaan..
Maargoed, dat is op zich het punt natuurlijk niet voor een raceauto. Je wilt vermogen, en dat bereik je zo vrij simpel..

Dus ik zou zeggen:
Veel vermogen, vrij makkelijk project: 2.0T
Mogelijk nog meer vermogen, moeilijk en uitdagend project: 1.8T VVC
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Weet jij het bestaan af van een 1.8 vvc turbo?? en zo ja wat is daar dan allemaal aan veranderd en welke waardes worden eruit gehaald?

T16T is echt het meest ideale blok voor jullie lijkt me.
Goedkoop, geen andere ophangpunten, je hebt alleen de motor ecu en de kabelboom nodig en natuurlijk alle koelslangen etc.

Blok + toebehoren moet je voor minder dan 450pnd wel kunnen vinden in engeland.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
tummeke

Bericht door tummeke »

Nu of nooit kans:

http://cgi.ebay.co.uk/MG-ZR-Rover-25-22 ... dZViewItem

Ik wil jullie er nog wel mee helpen ook met m'n Engeland ervaring..

Is makkelijk en snel te berijden zo dicht bij dover.. 'sochtends vroeg de boot heen, 'savonds de boot terug.. simple as that..
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

@ Tummeke
Dutch Vitesse schreef:Weet jij het bestaan af van een 1.8 vvc turbo?? en zo ja wat is daar dan allemaal aan veranderd en welke waardes worden eruit gehaald?
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
RGR

Bericht door RGR »

tummeke schreef:Nu of nooit kans:

http://cgi.ebay.co.uk/MG-ZR-Rover-25-22 ... dZViewItem

Ik wil jullie er nog wel mee helpen ook met m'n Engeland ervaring..

Is makkelijk en snel te berijden zo dicht bij dover.. 'sochtends vroeg de boot heen, 'savonds de boot terug.. simple as that..
Die ga ik in de groep gooien :lol:

Zijn die motoren een beetje betrouwbaar? Ik heb tot nog toe niet veel ervaring met rover motoren, ik race nu 3 jaar met BMW's, daarweet ik nu vrij veel van... Maargoed, altijd ruimte om te leren toch?

Kun je bijvoorbeeld de turbodruk nog een beetje opschroeven zonder de motor te verneuken?
Ik ben wel nieuwsgierig, het vermogen van een 2 ltr. turbo houd vast niet op in de buurt van de 200 pk!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Maxiamale turbodruk is 13psi daarna heb je forged internals nodig anders smelten je zuigers. Die druk heb je een mechanische drukregelaar voor te koop voor om en nabij de 65pnd heb je en de druk regelaar en een drukmeter via GBE op rovertech.net
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie