Versnellingsbak probleem(?)

414 416 418 420 45
Plaats reactie
sickboy

Versnellingsbak probleem(?)

Bericht door sickboy »

Goedendag,

Ik heb een Rover 420 DI met het volgde probleem bij zeer warm weer of na een tijd rijden (3 kwartier en langer ofzo).
Wanneer ik opschakel van z’n 1 naar 2 en/of 2 naar 3 hoor ik een dof “kloenk” geluid bij het schakelen. Het lijkt wel of metalen delen in de versnellingsbak tegen elkaar stoten. Dit geluid hoor ik als ik hem in de versnelling zet (1 keer) en wanneer ik de koppeling laat opkomen bij het aangrijpen (nog 1 keer). Als ik schakel naar z’n 4 of 5 dan hoor ik het niet.

Nu vraag ik me af, gaat mijn versnellingsbak het begeven? Of zijn het alleen de rubbers(?) die versleten zijn wat niet echt kwaad kan?

Heeft iemand een idee wat het kan zijn en wat het mij gaat kosten als ik het een en ander laat repareren.

Alvast bedankt!
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door challenge »

mijn bak maakte ook een beetje bijgeluiden.
toen ik de olie wou laten verversen bleek er gewoon teweing olie in te zitten.
dus verse olie en een toevoeging (gearamatics o.i.d) en het rijd weer als nieuw.
de geluiden zijn weg en het schakelt iets stugger.

dus ff olie verversen/controleren.
sickboy

Bericht door sickboy »

Ik ben naar de garage geweest en die vertelde mij dat er niks aan de hand was. Door het warme weer is de olie dunner geworden waardoor geluid van het oppakken van koppelingen in de auto hoorbaar wordt.

Eind goed al goed.....................................................
Plaats reactie