Soorten koppakking K motor

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Denistuff

Soorten koppakking K motor

Bericht door Denistuff »

Hallo allemaal,

wat ik mij afvraag: bij sommige rovers 200 (ik meen vooral de 216 blokken en hoger) zijn veel problemen geconstateerd met de koppakking. ZIjn hiervoor ook andere koppakingen ontwikkeld die veel slijtvaster zijn dan de conventionele?

alvast bedankt
greetz
Edwin
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Rover heeft een aantal keer geroepen een betere koppakking te hebben, echter de problemen bleven hetzelfde.

Er zijn 3 verschillende versies door rover geleverd, maar alleen de laatste is nog verkrijgbaar.

Ook hebben allerlei tuners zelf pakkingen ontwikkelt, o.a. mike satur en moto-build.

Ford heeft ook een koppakking ontwikkelt(in de Freelander ligt ook een 4-cyl k-serie), het is afwachten of deze beter is dan de rover examplaren. De tijd zal het leren.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
216 driver

Bericht door 216 driver »

Ik heb na 103.000 km nog nergens last van, het motorblok heeft helemaal nergens nog olieplekken ook onderop niks te zien op de brug.

De mijne komt uit December 1999.
Denistuff

Bericht door Denistuff »

Heb jij een 214? Mijne heeft gelukkig ook nog nergens last van: 214SI 93000 kilometer, wel een klein beetje zwetende kleppendeksel pakking but nothing to worry about.
Denistuff

Bericht door Denistuff »

ok dan. Hoe zit dat eigenlijk: Heeft een rover mk1 hier meer last van dan bijvoorbeeld een mk3 en wat is het verschil tussen deze rovers? (200serie)
216 driver

Bericht door 216 driver »

1600 heb ik, maar naar mijn gevoel ligt het ook aan het gebruik van de auto. Als je de auto dagelijks gebruikt zoals ik zal je minder snel last hebben van een lekke koppakking. En de mensen die weinig gebruik maken van de auto lijken sneller problemen te hebben.
216 driver

Bericht door 216 driver »

Zeker met een koude motor ja , maar ik rij hem wel netjes warm.
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

ik rij nochtans ook als een gek, een beetje dan toch, maar rij hem mooi warm. voorlopig (hout vasthouden) nog geen miserie
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Ik denk dat de meeste wagens nooit een HGF krijgen. Motortemperatuur en koelwaterpeil in het oog houden kan al veel voorkomen.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
waxweazle

Bericht door waxweazle »

mijn koppakking ging lek ,terwijl ik m' goed warm had gereden ,en m'n temp.meter stond gewoon waar die altijd staat.Je kan gewoon pech hebben :( zeg maar.
Plaats reactie