gevaarlijk maar ook veilig..

414 416 418 420 45
Plaats reactie
qwilgehof

gevaarlijk maar ook veilig..

Bericht door qwilgehof »

Even een verhaaltje uit eigen ervaring.

Vorige week vrijdag rij ik de oprit op van de a12, voor mij een mooie rover 25, en aangezien ik net zelf een rover rijder ben geworden, kijk je natuurlijk of je nog meer van dit soort fijne wagens ziet rijden.
Maar deze rover 25 reed niet echt door, dus eenmaal bij de invoegstrook gekomen, druk ik mijn gaspendaal in en schiet naar de linker baan, naast de rover 25.
Zoals ik al zei, kijk je nu graag even naar dit fijne merk, dus ik schiet er voorbij, maar kijk wel even naar rechts terwijl ik hem inhaal.
En inderdaad dat is ook een mooi exemplaar (helaas iets te klein voor mij)......
MAAAR TOEN!!!!

Ik kijk weer voor me en raad eens wat, zit er een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) voor me, die net achter een vrachtwagen zat dus die met een gangetje van ongeveer 80 voor me zit... Mijn teller geeft op dat moment ongeveer 130 aan (dat turbo'tje werkt perfect), en dat is dus een groot verschil.... Ik trap op de rem en hoor de abs zijn uiterste best doen, om ervoor te zorgen dat mijn Rover 45 niet na 1 week plezier al beschadigd wordt door een witte *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) kadet...

Ik kan vertellen dat mijn hart in mijn keel klopte toen mijn trouwe 4 wieler een klap wist te voorkomen met deze onnozele chaufeur, welke dacht dat die er nog wel even tussen kon duiken.

Hopelijk snappen jullie nu de titel van deze topic.
Namelijk dat Rover (en ook MG) gevaarlijke auto's zijn in het verkeer, want met van die mooie grillen kan je moeilijk je ogen ervan af houden, waardoor de verkeerssituatie in het geding komt.
TOCH zijn deze fijne wagens ook weer veilig, als het andersom geweest was, dus de *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) achter de rover, zou bij het ontbreken van de tecnische snufjes (ABS) en de (naar mijn gevoel) stabiele wegligging, heel anders afgelopen zijn met dit verhaal.

Ik kan dus niet anders zeggen dan dat ik blij ben met mijn nieuwe bollide, en hoop dat deze mij niet meer zo vaak laat schrikken als vorige week.

En nog een kleine tip aan de lezers, hoe mooi ze ook zijn, blijf voor je kijken
Afbeelding
Kirpeknots

Bericht door Kirpeknots »

En een kleine toevoeging van mijn kant. Ik vond de remmen van de 100pk diesel niet echt denderend. ;) Dus neem de tijd voor het remmen.

(Faden, trillen, scheef trekken)
qwilgehof

niet helemaal mee eens...

Bericht door qwilgehof »

Hoi Kirpeknots (wil niet eens weten waarom jij jezelf zo noemt).

Maar ik wil je toch enigzins tegenspreken.
Ik ben het idd met je eens dat je de tijd moet nemen voor het remmen, maar dat is niet zo gek met een auto van ruim 1200 kg.
Je krijgt inderdaad het gevoel dat de auto door wilt terwijl jij zegt dat die moet stoppen.

Maar wat betreft het scheeftrekken moet ik je toch terugfluiten. Ik heb nu al 2 noodstoppen gemaakt (1 vrijwilig en 1 moedwillig)
Bij de testrit bij de garage heb ik expres een noodstop geprobeert, dit om te kijken of die inderdaad recht op de weg blijft, en dit doet die, ook bij de vervelende opelrijder.
Trillen doet die wel, maar dat is denk ik de abs, welke schokkend werken.
En faden weet ik niet wat het is???

En laten we toch vooral voorzichtig zijn met kritiek, je zou toch niet willen dat mensen een fantastische auto laten staan omdat er kritiek op geleverd wordt op een forum, OK het is wel zo eerlijk.

Dit is tevens een tip voor mensen die een auto willen gaan kopen, maak eens een noodstop en kijk wat de auto doet. Wel op een veilige manier natuurlijk, doe het niet als je andere in gevaar brengt.
Als een auto scheef trekt kan dat komen door een remverschil, wat kan leide tot hoge kosten. Maar het kan ook gewoon zijn dat die een keer uitgelijnd moet worden wat met een eurie of 40 weer opgelost is.

Maar wel blijft staan neem de tijd voor het remmen.... :mrgreen:
[/u]
Kirpeknots

Bericht door Kirpeknots »

Mijn 45 en mijn oude 416's hadden het allemaal. ;)

Eigenlijk mijn voornaamste minpunt op de 400/R45. Echter.... de zwaardere typen en ook de 115pk diesel hebben geventileerde schijven voor en schijven achter ipv. massieve schijven voor en trommels achter.

Mijn huidige (115pk diesel) fade, trekt en trilt (nog) niet. klop klop klop klop.

Kan overigens ook een combinatie zijn van mijn reistijl en deze auto. ;) Ik heb trouwens een leaseauto dus breng ga bij remproblemen gewoon bij de dealer langs.
Plaats reactie