Rare dingen in het voor-onder.....

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Rare dingen in het voor-onder.....

Bericht door Silly CVT »

Vandaag vroeg mijn vriendje of ik eens hard wou remmen, nou ja, stevig.. Hij reed naast mij en dacht iets raars te zien. De vorige keer al.

Ik remmen, rechts was redelijk ok maar toen ik dat links deed bleef mn wiel 'staan' en dat in een fractie van een seconde. Niet van het wiel stopt met draaien maar stopt met draaien en blijft op de plaats van remmen.

Ook zag hij dat het wiel trilt bij remmen. Nu zijn mn schijven niet krom dus dat kan het niet zijn.

Is nu mn hele ophangen op de hoop of is dit op te lossen met nieuwe veerpoten, rubbers en wishbones?

Ik vind het nu toch wel erg spannend worden aangezien er bij de laatste keer een rechts-voor kromme/ scheve veerpoot/ slechte wishbones was geconstateerd en dus niet goed uitgelijnd kon worden.

Ik vertrouw mn kindje steeds minder eigenlijk en nu ik dit weer hoor zie ik mn geest al weer dwalen en mn giro leegraken (nou ja, veel leger kan niet eens). En stiekem heel blij dat ik niet op Zandvoort ben geweest om te rijden... :roll:

Bedenk ik me ook net dat het kraken of ratelen wat mijn auto altijd al deed wel erger leek te worden de afgelopen weken, vooral bij in en uitparkeren. Dus die 'versleten' stuurkogel/gewricht/what ever, is denk ik ook aant sterven.... :(

Enfin... het gaat om een 220 Tubro Coupé van 11-1992 voor hen die me nog niet kennen maar wel tech info voor me hebben.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor me heeft want ik word er wel een beetje verdrietig van. :wall:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
tummeke

Bericht door tummeke »

Hmm het lijkt mij misschien dat het rubber van je stabistang van subframe naar wielophanging brak is.. Dat zou namelijk betekenen dat je wiel een stukje naar achter/voren kan verhuizen tijden plotseling remmen of optrekken.. Maar then again, ik weet niet of het onderstel van de TC vergelijkbaar is met de 200/ZR.
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Klinkt erg aannemelijk tummeke! ;)

Nog iemand een goed idee? Ik heb graag meerdere opties voor ik de zooi los ga halen... :roll:
Officieel bericht:
Afbeelding
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Sorry, Tomcat.... :oops:
Officieel bericht:
Afbeelding
Plaats reactie