kapotte koppakking door rubbers onderin motor, mogelijk?????
- mulder83
- MG-R Addict
kapotte koppakking door rubbers onderin motor, mogelijk?????
hallo allemaal,
Ben er net dus achtergekomen dat mijn koppakking weer kapot is en heb paar maanden terug nog laten vervangen.
Nu heb ik gelijk gebeld en werd mij verteld dat het waarschijnlijk de motor zelf is, zal het even proberen uit te leggen.
Onze K serie motoren werken met een buizen systeem om de inhoud te bepalen, nu wordt mij verteld dat onder in het blok rubbers zitten die die buizen op zijn plaats houden, en nu net die rubbers zouden kapot zijn waardoor de buizen naar boven en beneden bewegen en zo mijn motor kapot slaan als het ware.
Zijn er mensen die hier wel eens van gehoord hebben of een andere boosdoener aan kunnen wijzen.
Is nu al 3 de keer dat hij kapot is en kop zit nu op zijn eind kwa vlakken.
P.S ben ook niet iemand die veel hard rijdt soms eens door naar de 5000 toeren maar moet toch kunnen of niet.
Alvast dank, Gr Jelle
Ben er net dus achtergekomen dat mijn koppakking weer kapot is en heb paar maanden terug nog laten vervangen.
Nu heb ik gelijk gebeld en werd mij verteld dat het waarschijnlijk de motor zelf is, zal het even proberen uit te leggen.
Onze K serie motoren werken met een buizen systeem om de inhoud te bepalen, nu wordt mij verteld dat onder in het blok rubbers zitten die die buizen op zijn plaats houden, en nu net die rubbers zouden kapot zijn waardoor de buizen naar boven en beneden bewegen en zo mijn motor kapot slaan als het ware.
Zijn er mensen die hier wel eens van gehoord hebben of een andere boosdoener aan kunnen wijzen.
Is nu al 3 de keer dat hij kapot is en kop zit nu op zijn eind kwa vlakken.
P.S ben ook niet iemand die veel hard rijdt soms eens door naar de 5000 toeren maar moet toch kunnen of niet.
Alvast dank, Gr Jelle
Wat ik wel weet is dat als de bussen eruit zijn geweest of los zijn geweest ze bijna niet meer 'dicht' te krijgen zijn. Je houdt dan een olielekkage.
Er komt dan olie in de koelvloeistof terecht.
Dit lijkt op een kapotte pakking, maar is het dus niet.
Weet je dus zeker dat elke keer de koppakking lek was?
Er komt dan olie in de koelvloeistof terecht.
Dit lijkt op een kapotte pakking, maar is het dus niet.
Weet je dus zeker dat elke keer de koppakking lek was?
- mulder83
- MG-R Addict
weet zeker dat bij koppaking is ja. kan ook zien waar bij de kop nat wordt het komt dus ook naar buiten, hij verbruikt ook veel olie in 1 x.
Cilinderbussen zo heten ze ja even niet eraan gedacht maar die zijn er nog nooit uitgeweest naar mijn weten. en heb de auto nu 5 jaar. eerste x koppakking was 2 jaar terug en tweede x was dec vorig jaar.
hier even foto van een blok heb rood omcirkeld waar het lek zich bevindt.
is bye the way niet mijn blok.

Cilinderbussen zo heten ze ja even niet eraan gedacht maar die zijn er nog nooit uitgeweest naar mijn weten. en heb de auto nu 5 jaar. eerste x koppakking was 2 jaar terug en tweede x was dec vorig jaar.
hier even foto van een blok heb rood omcirkeld waar het lek zich bevindt.
is bye the way niet mijn blok.

- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Dat is idd niet je koppakking op dat plaatje, maar je nokas-drager die zit met vloeibare pakking tegen de kop. Maar die lekt vrijwel nooit, het is veel waarschijnlijker dat die olie van 3 cm hoger naar beneden is gedruppelt bij de kleppendekselpakking vandaan.
p.s. Ik heb de PB van Nulder83 beantwoord.
p.s.2 Mocht trouwens iemand ooit mij iets willen vragen, doe dat dan gerust maar liever niet via het PB-systeem maar per email of het forum zelf(ik ben er vrijwel iedere dag). Dat is voor mij een stuk overzichtelijker.
p.s. Ik heb de PB van Nulder83 beantwoord.
p.s.2 Mocht trouwens iemand ooit mij iets willen vragen, doe dat dan gerust maar liever niet via het PB-systeem maar per email of het forum zelf(ik ben er vrijwel iedere dag). Dat is voor mij een stuk overzichtelijker.
Laatst gewijzigd door 118GTR op vr jul 14, 2006 11:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- mulder83
- MG-R Addict
ahhh ok sorry nog he. toch bedankt.
maar heb het getest met motor aan en kijken en op dat punt ontstaan belletjes zeg maar dacht zelf ook eerst dat daar niet koppakking zat maar die moteur zegt koppakking vandaar, weet ik daar dus ook genoeg over he (monteur pfffff).
mogelijk dat zoiets tijdens druk test kapot kan gaan dan die kit laag.
maar heb het getest met motor aan en kijken en op dat punt ontstaan belletjes zeg maar dacht zelf ook eerst dat daar niet koppakking zat maar die moteur zegt koppakking vandaar, weet ik daar dus ook genoeg over he (monteur pfffff).
mogelijk dat zoiets tijdens druk test kapot kan gaan dan die kit laag.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Belletjes? als er daar wat uit komt is het olie, er is daar geen waterkanaal in de buurt.
En als olie naar buitenkomt zul je echt geen belletjes zien.
(water zal heet genoeg zijn om direct over te gaan naar stoom, maar olie niet bij deze temperaturen)
En als olie naar buitenkomt zul je echt geen belletjes zien.
(water zal heet genoeg zijn om direct over te gaan naar stoom, maar olie niet bij deze temperaturen)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk