verbruik met 52mm gasklep
verbruik met 52mm gasklep
beste mensen,
ik heb een vraag. als ik mijn 48 mm gasklep vervang door een aluminium 52 mm gasklep.... zal mijn verbruik dan stijgen? en is dit dat enkel in de stad of ook op de snelweg... of beide?
en is dit erg veel of valt dit mee? iemand ervaring hiermee na het vervangen van zijn 48 mm gasklep naar 52 mm?
ik heb een vraag. als ik mijn 48 mm gasklep vervang door een aluminium 52 mm gasklep.... zal mijn verbruik dan stijgen? en is dit dat enkel in de stad of ook op de snelweg... of beide?
en is dit erg veel of valt dit mee? iemand ervaring hiermee na het vervangen van zijn 48 mm gasklep naar 52 mm?
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Je verbruik zal niet stijgen, tenzij je het extra vermogen/souplesse ook echt gaat gebruiken.
m.a.w. als je brandstof verbruik stijgt dan ligt dat aan je rechtervoet.
m.a.w. als je brandstof verbruik stijgt dan ligt dat aan je rechtervoet.
Laatst gewijzigd door 118GTR op wo jul 05, 2006 4:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Pappoe !! trappen met dat ding daar is hij voor gemaakt en met een 52 mm klep gaat het nog iets beter en ja dan zal iets meer benzine gebruiken, lekker belangrijk die 2 euro meer, het gaat toch om de fun,
en als je het toch niet echt kan betalen dan ga je toch 1 dag in de week op de fiets naar je werk
en als je het toch niet echt kan betalen dan ga je toch 1 dag in de week op de fiets naar je werk

Hahahahah lex... dat is een goeie hehhe.. kijk als hij klein beetje meer verbruikt maakt het niet uit. ik bedoel daarmee.... als ik met me rechtervoet lekker ver trap en hij zuipt ietsjes meer tja... daar is hij inderdaad voor gemaakt. maar gaat hij structureel meer gebruiken dus ook bij lage toeren... en dan doel ik op veel meer gebruiken.. tja dan is het maybe de moeite niet waard. maar zo te horen scheelt het miniem.... dus ik denk dat ik maar elke dag lekker met de auto naar me werk ga heheheh....
thanks nog voor jullie geweldige feedback:)

thanks nog voor jullie geweldige feedback:)
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Jah, maar het is weer helemaal niet logisch om meer lucht nodig te hebben.Frekkel schreef:maar als je meer lucht hebt zal ie ook meer benzine inspuiten. das toch logisch
M.a.w. je hebt bij gelijke snelheid gewoon je gasklep een klein beetje verder dicht.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Juist, zie mijn eerst reply.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk