214 216 218 220 25
Jarno
Bericht
door Jarno » ma jul 03, 2006 4:24 pm
Volgens de kerel waar ik mijn auto heb gekocht is het maximum dat op de 200 mag liggen een 185'er?
De mijne zijn momenteel 195 en hij zei (keuring voor verkoop) dat de keuring dit afkeurde
is dit waar dat er max. 185 mag onderliggen?
zijn precies fietsbanden!
ik had meer gedacht om er 205 onder te leggen als dit pastte
PeterG
Bericht
door PeterG » ma jul 03, 2006 4:47 pm
Neem eens contact op met de keuring.
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424 Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot
Bericht
door Frekkel » ma jul 03, 2006 4:54 pm
zoals ik dus zei: 195 is ook goed
kijk op de site van de goca en tik je pvg nummer in, dan weet je het direct
MG ZR S1800
Edgecrusher
Bericht
door Edgecrusher » ma jul 03, 2006 5:17 pm
Heb er ook wel 215 onder gehad, was ook geen afkeur..
Of is dit weer iets Belgisch???
Jarno
Bericht
door Jarno » ma jul 03, 2006 5:19 pm
Edgecrusher schreef: Heb er ook wel 215 onder gehad, was ook geen afkeur..
Of is dit weer iets Belgisch???
hoogstwaarschijnlijk wel ja...
hier in belgie moet zowat alles gekeurd zijn.
Van uitlaat tot buitenspiegels
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424 Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot
Bericht
door Frekkel » ma jul 03, 2006 5:42 pm
je mag één maat groter (ongeveer 2%) dan de standaardmaat dus: 195.
MG ZR S1800
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198 Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:
Bericht
door 118GTR » ma jul 03, 2006 6:55 pm
Frekkel schreef: je mag één maat groter (ongeveer 2%) dan de standaardmaat dus: 195.
Dat is ruim 5% groter.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Jarno
Bericht
door Jarno » ma jul 03, 2006 7:38 pm
en welke olie is't beste voor de wagen?
half syntetisch?
Edgecrusher
Bericht
door Edgecrusher » ma jul 03, 2006 8:42 pm
Denk dat daar de meningen nogal over verschillen...
Ik rijd zelf met 10w40 half-synth. (Mobil1)
En dat bevalt me erg goed.
5W40 vol synth.kan ook, maar is ook behoorlijk duurder...
Heb je eenmaal een vol syntheet gebruikt moet je eigenlijk niet meer terug gaan. (schijnt)
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424 Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot
Bericht
door Frekkel » ma jul 03, 2006 9:43 pm
118GTR schreef:
Dat is ruim 5% groter.
je moet op zijn belgisch tellen.
nee, het is de totale spoorbreedte die telt hé.
ik gebruik de duckhams 5w40 half synth. naar mijn mening ideaal.
MG ZR S1800
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198 Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:
Bericht
door 118GTR » ma jul 03, 2006 11:28 pm
Frekkel schreef:
nee, het is de totale spoorbreedte die telt hé.
Euh ook dan kom je er niet.
Als je een 195 band plaatst i.p.v. een 185 band, dan wordt de spoortbreedte "slechts" 5mm groter. Doe dat met 2 banden dan zit je aan 10mm.
De spoorbreedte van een mk3 is 1470mm aan de voorkant, oftewel + 10 mm komt neer op 0,7%.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424 Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot
Bericht
door Frekkel » di jul 04, 2006 9:10 am
ik zal het eens opzoeken
MG ZR S1800