3 boutjes

Plaats reactie
mgf en mgb

3 boutjes

Bericht door mgf en mgb »

ik blijf ook vragen he;)

Ik haal steeds me hele t bar eraf(waar de speakers achter je hoofdsteunen zitten. om bij de motor te komen dit moet toch makkelijker kunnen?
kan ik die 3 boutjes gewoon met een steeksleutel eruit krijgen?
of hoe doen jullie dat?

Mvg remco
Jean

Bericht door Jean »

De T-bar hoeft er niet af om bij de motor te komen. Met een beetje oefening krijg je de plaat er ook uit zonder de T-bar te verwijderen.
Bij mij gaat het iedere keer wat makkelijker om bij de motor te komen.
mgf en mgb

Jean schreef:De T-bar hoeft er niet af om bij de motor te komen. Met een beetje oefening krijg je de plaat er ook uit zonder de T-bar te verwijderen.
Bij mij gaat het iedere keer wat makkelijker om bij de motor te komen.
gewoon met een steeksleutel die 3 boutjes?
xpowerzzz

Bericht door xpowerzzz »

De 3 boutjes moet je eruit krijgen zonder de speakerboxes weg te halen. Bij mij lukt het althans, dus moet het bij jou ook lukken ;)

De T-bar op z'n plaats laten kan enkel maar beter zijn voor die plugjes die in de T-bar glijden, maar sterker vast zitten in het koetswerk/chassis.
Jean

Bericht door Jean »

Volgens mij moet ik ze eruit halen met een kruiskopschroevendraaier. Ik weet het niet zeker, ik heb dat nog niet uitgeprobeerd.
xpowerzzz

Bericht door xpowerzzz »

Jean schreef:Volgens mij moet ik ze eruit halen met een kruiskopschroevendraaier. Ik weet het niet zeker, ik heb dat nog niet uitgeprobeerd.
Normaal gezien zijn het boutjes die je met steeksleutel 10 (of was het maar een 8-tje) los krijgt.
Bruno
MG-R Addict
Contacteer:

Bericht door Bruno »

T'is een 10.

Bij MKII's heb je inderdaad die vervelende speakerbox, die het monteren en demonteren van de 3 boutjes lastig maakt, doch als je een ringsleutel gebruikt, is het best doenbaar. Ik gebruik een ratelringsleutel, en dat maakt het klusje helemaal doenbaar.

PS., ben je eigenlijk al aangemeld op het MGF.BE-forum ?
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
mgf en mgb

Bruno schreef:T'is een 10.

Bij MKII's heb je inderdaad die vervelende speakerbox, die het monteren en demonteren van de 3 boutjes lastig maakt, doch als je een ringsleutel gebruikt, is het best doenbaar. Ik gebruik een ratelringsleutel, en dat maakt het klusje helemaal doenbaar.

PS., ben je eigenlijk al aangemeld op het MGF.BE-forum ?
ps:P nee ben nog niet aangemeld...
en ik heb ook de steekringratelset van facom(leuk voor galgje)
en bedankt!
Plaats reactie