Hoi.
Onze 416 si (16 v eind '95) staat bij de dealer omdat hij allerlei kuren vertoonde. De ene keer loopt ie perfect en de andere keer start en loopt ie gewoon beroerd.
Zojuist te horen gekregen dat het wel eens de computer kan zijn. Er is al vanalles doorgemeten maar ze zijn voor 95 % zeker. De laatste test is om er een te wisselen maar ze hadden er effe geen voor het grijpen.
Ook de prijs van een nieuwe krijg ik nog.
Nu ben ik hier op het forum en op diverse andere sites aan het zoeken maar ik kan weinig over de computer vinden en al helemaal geen prijzen.
Weet iemand of deze dingen ook gebruikt te koop zijn en is dit wel verstandig.
Ben ik weer.
Gave site Striker, zal ik zeker onthouden.
Hoop vandaag meer te weten.
We zitten nog te twijfelen, de rover is eigenlijk nog best goed binnen en buitenkant. APK geeft geen problemen, staat ook nog maar net 100.000 km op. We hebben 'm nu ruim 2 jaar en buiten de startmotor nog geen problemen. Mijn vrouw rijdt er hoofzakelijk mee en ik vind te veel korte ritjes (maar ja).
Dus effe afwachten waar de dealer mee komt.
Laat 't wel weten. Bedankt voor de info Striker en Peter.
118 GTR bedankt voor je aanbod.
Dealer heeft gisteren gebeld en is voor 100% zeker ECU.
We hebben een deal gemaakt met een gereviseerde ECU met garantie.
Maar ja, alles bijelkander opgeteld (incl.arbeidsuren ivm onderzoekjes) toch 600 euri.
Da's auw, maar hebben we geen andere (hele) goeie 416SI voor.
Allen bedankt voor jullie hulp en reacties, misschien kan ik ooit iets terugdoen.
Tja dat lijkt mij ook, maar de dealer heeft er natuurlijk ook best werk aan gehad. En ik kan me voorstellen dat je niet eerst tig keer heen en weer wil rijden, en dat het uiteindelijk toch misschien niet werkt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
Tja, jullie hebben wel gelijk.
Alleen was ik niet op het idee gekomen dat de ECU kapot was. Dacht eigenlijk meer aan de brandstof toevoer, ook omdat de storing niet constant was.
En wat de dealer betreft (het blijft natuurlijk veel geld) daar hebben ze allerlei testen en onderzoeken gedaan, omdat die alles wilde proberen vanwege de prijs van een ECU. Onze 416 staat er al ruim een week.
Maar dit weet ik weer voor de volgende keer. De 416 is eigenlijk van mijn vrouw en die denkt er nog niet over om 'm weg te doen.