Thnx allemaal
MoRaX schreef:Snap er toch geen zak van, die UK-people proppen er allemaal een T16 in en dat past het toch allemaal stukken makkelijker naar mijn mening!
Lijkt er ook nog eens meer ruimte te zijn, een FMIC past dan ook nog eens en ook nog +/- 200pk.
But keep up the good work, Diana!!! (respect!)
Het oorzaak van het ruimtegebrek is dat de turbo erg ver naar voren steekt. Dit heeft het allemaal zo lastig gemaakt
De motorruimte van een Rover75 is een stuk langer dan die van een 200
Daardoor kan de intercooler dus niet direct achter de bumper zonder aan de bumper te moeten verzagen.
Direct achter de bumper zit nu een dubbele ventilator, met maar een cm speling met de bumper.En ook nog eens een extra grote radiateur.
jan_dakpan schreef:ik zie stof in je motorruim. Ben ik niet van je gewend
Nou lekker dan hoor, heb mijn auto net een week terug toen deze foto's gemaakt zijn, eerst de buitenkant gewassen en in de was gezet (meteen de dag dat ik hem opgehaald had), was namelijk heel erg hard nodig.
En dan heb ik nog geen tijd gehad om met mijn stofdoek door de motorruimte te gaan hoor
Doe er ook nog niets aan, eerst moet hij toch nog naar een bedrijf voor die piggybag en dan moeten er weer onderdelen verwisseld worden.
Ik ga wel aan de schoonmaak als alles in orde is daar in die volle ruimte
morris schreef:
Maar ik zou toch eens kijken of er geen betere oplossing is voor die intercooler,want daar valt nog heel wat vermogenswinst te pakken en dan kun je ook de DV aan de "koude"zijde van de intercooler plaatsen want het beetje winst die je normaal pakt met zo'n ding word nu teniet gedaan.
Er is echt geen andere plek, zou alleen ergens net achter/in de bumper geplaatst kunnen worden, maar dan moet er in de bumper gezaagd en dat wil ik niet, wil niet dat er ergens slangen uit de bumper tevoorschijn komen. Dat staat wel stoer bij een racewagen, maar ik ga met mijn auto toch echt voor de nette en strakke look en ga toch echt niet mijn bumper verbouwen, dan maar wat pk's minder
Ga eerst binnenkort eens naar dat bedrijf voor die piggybag en even horen wat hun adviezen zijn. Denk dat wij met een luchthapper en een piggybag toch een heel eind moeten kunnen komen.
En zoals ik al eerder zei, ik hoeft helemaal niet perse alle pk's uit dit blok te halen, ben al heel erg blij met het gigantische verschil met mijn 1.4 blok. Het is alleen belangrijk dat het allemaal goed loopt, niet meer inhoud, en over alle toeren goed reageert. Het draait niet alleen om de pk's bij dit blok, maar vooral om de koppel, die is gigantisch en helemaal in mijn auto die 400kg lichter is dan een Rover75. :P