de BRM is weer als nieuw

214 216 218 220 25
Plaats reactie
lex

de BRM is weer als nieuw

Bericht door lex »

De BRM net weer opgehaald bij Toncar vandaan en is weer in topconditie voor zandvoort.

een grote beurt met distributie weer een frisse airco en twee bijna nieuwe achterbanden APK en management opnieuw ingeregeld ivm de 52 mm gasklep.
pyara_pappoe

Bericht door pyara_pappoe »

wat was er met je BRM aan de hand dan? en waar heb je dit laten doen... en hoeveel heeft dit gekost..? voor in de toekomst voor
mij namelijk :)

trouwens hoeveel toeren draait je motor bij 120 km/u?
lex

Bericht door lex »

Mijn BRM was toe aan een beetje onderhoud alle snaren en distributie laten vervangen 70.000 km staat er op de teller bj '99 dus de distributie was een jaar geleden al aan de beurt. de airco stonk ook dus die moest ook schoongemaakt worden, de APK was verlopen en ik had 2 banden op gegumd dus 2 2de hands exalto's erop om ze op zandvoort ook glad te kunnen rijden.

het aantal toeren is afhankelijk van de versnelling ,120 in z'n 2 maakt ie 7200 tpm

Ik laat hem onderhouden bij www.Toncar.nl Het is een allround auto bedrijf gespecialiseerd in oldtimers en volvo en specials met een volledige eigen ondersteuning plaatwerk spuiterij bekleding alles doen ze zelf.
challenge
MG-R Freak
Berichten: 1505
Lid geworden op: zo apr 27, 2003 7:16 pm
Woonplaats: Katwijk (zh)
Contacteer:

Bericht door challenge »

ik haal 140 in zn 2 :mrgreen:
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

mijn brm gaat naar 130 in zijn 2 ;)
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Dan moeten jullie beiden toch even de toerenteller/snelheidsmeter laten nakijken denk ik ;), bij 120 zit je toch wel in de toerenbegrenzer.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
lex

Bericht door lex »

misschien rijden ze met een verkeerde bandenmaat Sander. ;)
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

challenge heeft een kv6 hé.

striker, hou rekening dat de versnellingen van een brm anders zijn dan die in de vi.
ik heb de originele bandenmaat. (205 45 16)

eerste: 65
tweede: 130
derde: 155
vierde: 185
vijfde: 210+
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Frekkel schreef:striker, hou rekening dat de versnellingen van een brm anders zijn dan die in de vi.
is dat zo, heb altijd gedacht dat de BRM motorisch (en dus ook de bak) 100% identiek was aan de Vi...

edit: nevermind, heb al het 1 en ander gevonden:
Mechanical changes comprised of lowered suspension, a close ratio gearbox and Torsen (torque sensing) differential.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
lex

Bericht door lex »

Nee de verhoudingen zijn anders in de vi deed ik in z'n 2 maximaal 110 en in de BRM zo'n 120 tot 7200 tpm.
de 1 en 2 zijn wat langer daarom is de BRM ook 0.3 sec langzamer dan een vi
tevens heeft de brm een ander differentieel, ik heb mij laten wijs maken 60/40 slip ofzo iets.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ja, de overbrenging is iets anders bij de BRM (waardoor de Vi iets sneller accelereert).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Mjah lekker belangrijk hoever je kan in een versnelling! gaat mij erom hoe snel ik er ben! :P










(Ssst :) Ik doe geloof ik +/- 95 in me 2 maar heeft totaal geen zin als ik 10k/mu eerder schakel gaat het net zo snel met mijn koppel :P)
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

uiteraard is het belangrijk om te zien hoever je kan gaan in welke versnelling. een diesel mag vijf keer schakele eer ik in derde lig. rekening houdend met de schakeltijd mag er al heel wat diesel naast mij komen staan aan de lichten.

sander, ik dacht dat de vi gewoon lichter was en dat ze dat hebben proberen opvangen door de eerste twee versnellingen langer te houden.
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Frekkel schreef: sander, ik dacht dat de vi gewoon lichter was en dat ze dat hebben proberen opvangen door de eerste twee versnellingen langer te houden.
dan zou het eerder andersom zijn, de BRM is pas na de Vi gekomen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

vandaar dat ik zei: de brm is zwaarder, dat hebben ze proberen opvangen door de eerste twee versnellingen te verlengen en de andere te verkorten. bij wijze van compensatie
MG ZR S1800
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

In de BRM versnellingbak, zit het binnenwerk van de 620ti bak(of was het nou 220TC bak) vandaar de andere verhoudingen.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Plaats reactie