de BRM is weer als nieuw
de BRM is weer als nieuw
De BRM net weer opgehaald bij Toncar vandaan en is weer in topconditie voor zandvoort.
een grote beurt met distributie weer een frisse airco en twee bijna nieuwe achterbanden APK en management opnieuw ingeregeld ivm de 52 mm gasklep.
een grote beurt met distributie weer een frisse airco en twee bijna nieuwe achterbanden APK en management opnieuw ingeregeld ivm de 52 mm gasklep.
Mijn BRM was toe aan een beetje onderhoud alle snaren en distributie laten vervangen 70.000 km staat er op de teller bj '99 dus de distributie was een jaar geleden al aan de beurt. de airco stonk ook dus die moest ook schoongemaakt worden, de APK was verlopen en ik had 2 banden op gegumd dus 2 2de hands exalto's erop om ze op zandvoort ook glad te kunnen rijden.
het aantal toeren is afhankelijk van de versnelling ,120 in z'n 2 maakt ie 7200 tpm
Ik laat hem onderhouden bij www.Toncar.nl Het is een allround auto bedrijf gespecialiseerd in oldtimers en volvo en specials met een volledige eigen ondersteuning plaatwerk spuiterij bekleding alles doen ze zelf.
het aantal toeren is afhankelijk van de versnelling ,120 in z'n 2 maakt ie 7200 tpm
Ik laat hem onderhouden bij www.Toncar.nl Het is een allround auto bedrijf gespecialiseerd in oldtimers en volvo en specials met een volledige eigen ondersteuning plaatwerk spuiterij bekleding alles doen ze zelf.
is dat zo, heb altijd gedacht dat de BRM motorisch (en dus ook de bak) 100% identiek was aan de Vi...Frekkel schreef:striker, hou rekening dat de versnellingen van een brm anders zijn dan die in de vi.
edit: nevermind, heb al het 1 en ander gevonden:
Mechanical changes comprised of lowered suspension, a close ratio gearbox and Torsen (torque sensing) differential.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Mjah lekker belangrijk hoever je kan in een versnelling! gaat mij erom hoe snel ik er ben! :P
(Ssst
Ik doe geloof ik +/- 95 in me 2 maar heeft totaal geen zin als ik 10k/mu eerder schakel gaat het net zo snel met mijn koppel :P)
(Ssst

2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
uiteraard is het belangrijk om te zien hoever je kan gaan in welke versnelling. een diesel mag vijf keer schakele eer ik in derde lig. rekening houdend met de schakeltijd mag er al heel wat diesel naast mij komen staan aan de lichten.
sander, ik dacht dat de vi gewoon lichter was en dat ze dat hebben proberen opvangen door de eerste twee versnellingen langer te houden.
sander, ik dacht dat de vi gewoon lichter was en dat ze dat hebben proberen opvangen door de eerste twee versnellingen langer te houden.
MG ZR S1800
dan zou het eerder andersom zijn, de BRM is pas na de Vi gekomen.Frekkel schreef: sander, ik dacht dat de vi gewoon lichter was en dat ze dat hebben proberen opvangen door de eerste twee versnellingen langer te houden.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.