Zoektoch naar pk's
Zoektoch naar pk's
Zoals sommigen onder jullie al weten rijd ik sinds kort met een mg zr 120. nu had ik graag wat meer pk's uit de motor gekregen. een 1.8 met 117 pk vind ik behoorlijk weinig, dus daar mag gerust wat meer uit:) iemand enige tips hoe ik dit best en het veiligste doe?
greetz
Djhavac
greetz
Djhavac
- Striker
- MG-R Freak
Nokkenassen van een 135pk 1.8 K-serie (TF135), 52mm gasklep, sportuitlaat, gesloten luchtfilter.
Dit alles brengt je ruim in de 140pk, maar ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wilt uitgeven.
Zie ook deze kit.
(het inlaatspruitstuk heb ik overigens nog liggen, dus als je interesse hebt moet je dit maar even laten weten
).
Dit alles brengt je ruim in de 140pk, maar ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wilt uitgeven.
Zie ook deze kit.
(het inlaatspruitstuk heb ik overigens nog liggen, dus als je interesse hebt moet je dit maar even laten weten

andere motor steken is niet aan de orde. tis ne nieuwen auto é. geen tweedehands. en wil gewoon meer pk's en meer koppel. de motor heeft volgens garage nog heel wat overschot aangezien er maar 117 pk uitkomt. dus motor tuning moet zeker mogelijk zijn. de vraag is alleen wat ik juist moet doen om het zo effectief en goed mogelijk gedaan te krijgen.
Ik heb mijn ZS 120 laten tunen op de rollenbank bij Bullpower in Dronten.
Bullpower tuned ook auto's voor op circuit in zandvoort.
Voor tunen had ik alleen naar het standaard luchtfilter vervangen door een panelfilter van green en kwam het vermogen en koppel op 121.5HP @ 5749rpm / 180Nm @ 2748rpm. Na tunen was het vermogen en koppel het volgende: 134.5HP @ 5729rpm / 198Nm @ 2771rpm
Dit geintje koste me €550,- voor een vermogenswinst van 13 PK.
Maar rijdt wel veel mooier, soepeler en sneller nu.
Bullpower tuned ook auto's voor op circuit in zandvoort.
Voor tunen had ik alleen naar het standaard luchtfilter vervangen door een panelfilter van green en kwam het vermogen en koppel op 121.5HP @ 5749rpm / 180Nm @ 2748rpm. Na tunen was het vermogen en koppel het volgende: 134.5HP @ 5729rpm / 198Nm @ 2771rpm
Dit geintje koste me €550,- voor een vermogenswinst van 13 PK.
Maar rijdt wel veel mooier, soepeler en sneller nu.
misschien is dit iets voor je.
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 4645996218
is al afgelopen maar geen biedingen, je zou hem kunnen mailen.
das leuk speelgoed, is dat net zoiets als megasquirt of beter?Dutch Vitesse schreef:misschien is dit iets voor je.
MG TF wannahave
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
eigenlijk net zo goed, maar nu hoef je niet zelf te solderen. En krijg je garantie dat het werkt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!