600 on air?
600 on air?
Vroeger had mijn vader een volvo 740 break waarmee hij zijn caravan trok, deze had hij voorzien van een soort schokdempers die je met de compressor op druk kon zetten zodat die niet zoveel doorzakte bij belading.
Zou er zo'n systeem bestaan voor de 600 en heeft er iemand ervaring mee?
Onze 600 ligt namelijk serieus op zijn gat met de caravan aan de haak, ook al is de kogeldruk normaal. Dit is niet goed voor de wegligging (slingeren) en zeer slecht voor de voorbanden.
Die heb ik trouwens moeten vernieuwen voor de keuring, volgens hen was de auto niet goed uitgelijnd. Bij de bandencentrale hebben ze 5 min werk gehad om hem correct te zetten dus aan de uitlijning lag het niet. De buitenkant van de banden was nog goed en de binnenkant was volledig weg.
Nu heb ik toevallig gezien als Pagan met zen Ti goed optrekt dat de wagen met zen neus in de lucht gaat en dat de voorbanden volledig schuin komen te staan (net alsof hij opgekrikt staat).
Greetz Roverdude
Zou er zo'n systeem bestaan voor de 600 en heeft er iemand ervaring mee?
Onze 600 ligt namelijk serieus op zijn gat met de caravan aan de haak, ook al is de kogeldruk normaal. Dit is niet goed voor de wegligging (slingeren) en zeer slecht voor de voorbanden.
Die heb ik trouwens moeten vernieuwen voor de keuring, volgens hen was de auto niet goed uitgelijnd. Bij de bandencentrale hebben ze 5 min werk gehad om hem correct te zetten dus aan de uitlijning lag het niet. De buitenkant van de banden was nog goed en de binnenkant was volledig weg.
Nu heb ik toevallig gezien als Pagan met zen Ti goed optrekt dat de wagen met zen neus in de lucht gaat en dat de voorbanden volledig schuin komen te staan (net alsof hij opgekrikt staat).
Greetz Roverdude
Ik heb een paar telefoontjes gedaan en heb mij uiteindelijk een set veren voor achteraan gekocht. Deze kunnen samen 950kg aan.
In totaal staat de 600 nu 2cm hoger achteraan
.
In rijgedrag blijft alles ongeveer hetzelfde, enkel bij zwaar slalommen heeft hij meer last van onderstuur dan ervoor.
Hopelijk is het nu beter met de caravan erachter.
enkele pics:

greetz roverdude
In totaal staat de 600 nu 2cm hoger achteraan

In rijgedrag blijft alles ongeveer hetzelfde, enkel bij zwaar slalommen heeft hij meer last van onderstuur dan ervoor.
Hopelijk is het nu beter met de caravan erachter.
enkele pics:

greetz roverdude
Tja, nood breekt wet. Ik had het ook liever anders gezien.pagan schreef:Jij bent zeker de eerste die zijn auto verhoogt in deze clubAle tis te hopen dat t sleuren naar t zuiden dit jaar makkelijker gaat dan vorig jaar.
Grtz, Pagan
Dit jaar trekken we naar Italië. We zijn enkel nog aan het twijfelen of we via de tunnel gaan of via de Brennerpas...
Ik heb er net de caravan achter gehangen en hij zakt niets, of toch bijna niets
.
Nu hangt de caravan niet in balans. Hopelijk zakt hij nog wat als de koffer geladen word.
Ik heb zoiets gehoord van vallende keitjes, misschien toch de Brennerpas dan.
Vrijdag nog snel eens binnen voor een klein onderhoud en een controle, hopelijk worden we dit jaar gespaard van inbraak.
Greetz Roverdude

Nu hangt de caravan niet in balans. Hopelijk zakt hij nog wat als de koffer geladen word.
Ik heb zoiets gehoord van vallende keitjes, misschien toch de Brennerpas dan.
Vrijdag nog snel eens binnen voor een klein onderhoud en een controle, hopelijk worden we dit jaar gespaard van inbraak.
Greetz Roverdude