Voors en Tegens importeren MGF

Plaats reactie
frankensink

Voors en Tegens importeren MGF

Bericht door frankensink »

Ik ben aan het twijfelen of ik een rover 200 serie of een mgf ga kopen/importeren. De rover is een stuk goedkoper, zowel in aanschaf, belasting en verzekering. Daarin tegen is de MGF vooral leuker maar duurder. Verder ben ik aan het nadenken om een MGF te importeren vanuit de UK, reden hiervoor is natuurlijk de prijs die daar stukken lager ligt. Ik kom uit op de volgende berekening:
MGF 2500-3000 pond=3650-4400 euro
BPM= E700
Invoerkosten=500
------------------------------------------------
Totaal E4850/5600

Bij de invoerkosten heb ik meegenomen:
-keuringskosten a E200
-overige (benzine vervoer enz) E300

Mijn vragenzijn:
Zie ik mogelijke kosten over het hoofd en kun je een engelse MGF zo op de nederlandse weg rond laten rijden. IVM:
-stuur aan rechter kant
-lampen die (denk ik) te ver naar links schijnen
-enz
Heb ik een autoambulance nodig of kan ik beter een een exportkenteken aanvragen. Een exportkenteken geld volgens mij maar voor een dag, en ik betwijfel of dit alles een een dag te redden valt.

Ik hoop dat er veel vragen beantwoord kunnen worden :!:
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Rechtsgestuurd is geen probleem....
Alleen lastig bij de MAC en parkeergarages..... Spreek uit ervaring..

Over de lampen:
Je moet dus nieuwe koplampen kopen omdat deze zoals je al zegt teveel naar links schijnen...
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
frankensink

ja had ik idd verwacht, voor de koplampen ben je denk ik ook wel een E400 kwijt en dan is het misschien goedkoper om hem vanuit duitsland te importeren....
stevenkok

Exportplaten

Bericht door stevenkok »

hoi,

ik heb 3 jaar geleden een MGF uit Belgie geimporteerd. De RDW spendeert 95% van de importcontrole aan de papierwinkel (zorg dat je alle papier erbij hebt, ook een EU document behoort hiertoe =1 A 4tje dubbelzijdig met MGF gegevens) en 5% of de remmen, knipperlichten en binnenverlichting het doen.

Ik heb toen een exportkentekenplaat voor 6 maanden erop gehad ( zodoende kwam ik in een lagere BPM schaal....en geen probleem).

Je BPm berekening is wel laag, maar dat zal wel te maken hebben dat de MGF die je op het oog hebt, iets ouder zal zijn......

Succes!
frankensink

bedankt voor je reactie, ik heb inderdaad een wat oudere mgf op het oog, rond '96/'97. De mgf heeft 6 maanden op een exportkenteken rondgereden, ik heb altijd gedacht dat een exportkenteken maar een dag geldig was. Heeft u misschien een site waar hier meer over te vinden is, alvast bedankt!!
Plaats reactie