Duurzaamheid Accu

Plaats reactie
stevenkok

Duurzaamheid Accu

Bericht door stevenkok »

Naast het standard alarm op mijn MGF is MG ook een klasse 3 alarm apart erbij gezet. ik heb dus 2 alarmen, ik begrijp ook niet waarom met niet gewoon de hellingshoek bij het standaard alarm heeft gezet, maar dat terzijde.

ALs ik mijn MGF gedurende lagere tijd niet gebruik, (bv winter of slecht weer) dan is de accu leeggelopen...hij start dus niet, je hoort wel het beroemde getik dat hij wel wil, maar niet genoeg krijgt. Er is in December 2005 een piksplinternieuwe accu in gezet door de Rover dealer, ook heb ik deze al leeg gekregen! Dus ik ga nu 1x per maand met de MGF rijden om die accu bij te laden.

Ik vermoed dat e.e.a. te maken heeft met de 2 alarmen die erop staan. Nu loopt mijn klasse 3 certificaat dit jaar af en ik zit te denken om de klasse 3 alarm uit te laten schakelen en alleen de standaard alarm actief te laten.

Herkent iemand dit probleem of heeft iemand een tip waaraan dit zou kunnen liggen?

Thx,
Steven
kasper

Bericht door kasper »

Zeer bekend!
Mijn '96-er F heeft hier ook veel last van maar dan met alleen het originele alarm. ik gebruik tijdens de winterperiode iedere 2e week een acculader om de accu in goede conditie te houden want echt leeg = vaak kapot.

Wat ik begrijp is dat dit veelal een Mk1 probleem is.

Ik zit er wel aan te denken om, net zoals bij mijn MGC een hoofdschakelaar te monteren. Daarmee zijn dan alle problemen definitief opgelost. nu nog alleen bepalen waar, en wat te doen met het alarm.

Mocht je een Mk1 hebben dan ben ik bang dat het definitief uitschakelen van je 2e alarm geen 100% oplossing is.
stevenkok

accu

Bericht door stevenkok »

kasper,
mijn MGF is een verlaagde VVC uit aug-2001, het lijkt me stug dat MG het accu probleem niet heeft opgelost sinds 1996.....

Maar goed, een acculader is wel een oplossing natuurlijk....alleen met de kl3 alarm erop is dat geen optie, dat alarm is zo gevoelig als de nete...(zelfs met autowassen ging ie al!)..dus als ik de kl3 eraf haal, kan ik wel met het standaard alarm erop (die is niet gevoelig als er een deur open blijft staan...of de motorkap....) die accu bij laden...

kan ik zoiets gewoon bij de halfords halen of dien ik een speciale lader ervoor te hebben? Meet zo'n apparaat ook de accu (dus kan ik zien hoe 'vol' deze is?)
Knakker

Bericht door Knakker »

Een druppelaar kan uitkomst brengen. Deze laad en ontlaad de accu continue, waardoor deze in goede conditie blijft.
Plaats reactie