vervangen remschijven, toch naar rechts trekken
vervangen remschijven, toch naar rechts trekken
Beste mensen,
ik heb uiteindelijk mijn remschijven voor kunnen vervangen door gefentileerde.... dit is me met hulp van mijn buurman(monteur) gelukt. nu trilt het stuur niet meer als ik rem dat probleem lijkt te zijn opgelost. echter bij hoge snelheden schuift de auto toch naar rechts als ik rem? waar kan dit aan liggen? hij remt niet echt in een rechte lijn....? banden spanning etc.. is allemaal goed, en banden zijn ook uitgelijnd...? zou het aan de rubbers van de ophanging kunnen liggen?? of moeten de remschijven nog ingeremd of iets dergelijks worden? heb trouwens geen remblokken vervangen, enkel de schijven. remblokken waren volgens mijn buurman goed, heb ze alleen beetje bijgeschuurd....
ra ra... waarom remt de auto niet echt in een rechte lijn??
ik heb uiteindelijk mijn remschijven voor kunnen vervangen door gefentileerde.... dit is me met hulp van mijn buurman(monteur) gelukt. nu trilt het stuur niet meer als ik rem dat probleem lijkt te zijn opgelost. echter bij hoge snelheden schuift de auto toch naar rechts als ik rem? waar kan dit aan liggen? hij remt niet echt in een rechte lijn....? banden spanning etc.. is allemaal goed, en banden zijn ook uitgelijnd...? zou het aan de rubbers van de ophanging kunnen liggen?? of moeten de remschijven nog ingeremd of iets dergelijks worden? heb trouwens geen remblokken vervangen, enkel de schijven. remblokken waren volgens mijn buurman goed, heb ze alleen beetje bijgeschuurd....
ra ra... waarom remt de auto niet echt in een rechte lijn??
Nieuwe blokken is misschien een optie.
Maar ik zal toch id alle banden ook even controleren.
(links en rechts niet verwisseld?)
(en even kijken of er geen wiel aanloopt)
Het slijtagebeeld op de schijven is links en rechts wel gelijk?
(ook achter en tussen links en rechts, en er zit geen groot verschil in dikte van de remblokken)
Misschien moet het remsysteem toch ontlucht worden?
Ik neem aan dat voor de wisseling van de schijven hier geen last van had?
(dan kan het eigenlijk ook niet aan de ophangrubbers liggen)
Maar ik zal toch id alle banden ook even controleren.
(links en rechts niet verwisseld?)
(en even kijken of er geen wiel aanloopt)
Het slijtagebeeld op de schijven is links en rechts wel gelijk?
(ook achter en tussen links en rechts, en er zit geen groot verschil in dikte van de remblokken)
Misschien moet het remsysteem toch ontlucht worden?
Ik neem aan dat voor de wisseling van de schijven hier geen last van had?
(dan kan het eigenlijk ook niet aan de ophangrubbers liggen)
voor het verwisselen van de schijven had ik er juist veel last van. stuur trilde ook. nu heb ik dat niet meer. alleen het niet in een rechte lijn remmen, en naar recht trekken tijdens remmen bij hoge snelheden gebeurt nu dus. remmen ontluchten etc.. heb ik geen problemen mee gehad. misschien is het toch wel de remblokken... maybe toch maar vervangen....??
Re: vervangen remschijven, toch naar rechts trekken
BRM had toch al geventilleerde schijven?pyara_pappoe schreef: ik heb uiteindelijk mijn remschijven voor kunnen vervangen door gefentileerde....
heb ook namelijk schijfremmen besteld, maar las hier op het forum, dat ik alleen maar solid schijfremmen kon kopen
P.s wat voor remmen heb je gekocht ebc?
Als je toch je rubbers moet vervangen kijk dan even bij www.biesheuvel.nl voor een setje proflex neopreenrubbers.
Als ik mij niet vergis rijd Striker ook met een onderstel met dat rubber.
Als ik mij niet vergis rijd Striker ook met een onderstel met dat rubber.
Netjes, twijfelde ook tussen die. Die van moi komen er aan, gegroefd en gaatjes alleen niet geventileerd wel jammer, maar wacht al 4 dagen vanuit engeland, dus ik ben benieuwd :Spyara_pappoe schreef:ja de BRM had al gefentileerde schijven, maar heb nu ATE sportschijven erop zitten. zijn gefentileerd, en gegroefd... niet met gaten maar met lijntjes erin. rems als een gek.... alleen beetje naar rechts trekken dus....
gegroefd en met gaatjes zijn wel echt mooi. gefentileerde dat zie je toch niet... dus als je die niet echt nodig hebt maakt het niet uit. gefentileerde zijn echt voor sportauto's belangrijk voor de koeling bij hoge snelheden.
Let er wel op dat als je remschij heet is en je wast je auto.. niet met koud water op de remschrijf gaan spuiten... trekt ie alsnog krom.
Let er wel op dat als je remschij heet is en je wast je auto.. niet met koud water op de remschrijf gaan spuiten... trekt ie alsnog krom.
Misschien zit er speling op de stuurinrichting (fuseekogels misschien). Hierdoor kan hij ook bij hard remmen naar een kant neigen.
Over kromme remschijven gesproken: heb een poos terug nieuwe schijven gemonteerd en die zijn nu al zo krom als een hoepel. Waren namaakschijven van brembo. Wat een baggerzooi
Over kromme remschijven gesproken: heb een poos terug nieuwe schijven gemonteerd en die zijn nu al zo krom als een hoepel. Waren namaakschijven van brembo. Wat een baggerzooi