600 automaat met kuren?

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Jaapio

600 automaat met kuren?

Bericht door Jaapio »

Goedendag,

Allereerst mijn complimenten over het forum, fijn om te zien dat er blijkbaar een hoop liefhebbers zijn, van dit inmiddels ten onrechte overleden merk.

Ik heb een vraag>

Het lijkt erop dat mijn rover 620 si automaat kuren begint te vertonen.

Bij een koude start voel je bij rustig (lees langzaam) optrekken een paar schokken: alsof de koppeling slipt... (kan dit? het toerental lijkt niet te schokken tijdens deze momenten). Bij constante snelheid op bijvoorbeeld de snelweg merk je verder niets.
Nu komt hij uit 1999 en heeft iets meer dan 150 duizend kilometer gereden. verder een puike auto maar ik maak me toch n beetje zorgen

Komt iemand dit bekend voor? denk ik misschien vreemd en is het iets anders?
en als het nu de automaat is, wat zal zoiets dan gaan kosten?

Reeds bij voorbaat dank,
Jaap
Mikey

Bericht door Mikey »

Als je op de snelweg rijd en je gebruikt je kickdown, merk je dan veel verschil in motortoerental en snelheid van de auto?
Ik denk dat de kans klein is dat het in je AT bat zit, loopt je motor soms niet goed? Een inhoudende/schokkende motor kan het zelfde gevoel geven.
Controleer even het oliepeil, een laag peil veroorzaakt meer slip% in je koppelomvormer.
In je bak zitten plaatkoppelingen om je overbrengingen te schakelen, die kunnen verbranden maar dan zul je dat echt merken in de betreffende versnelling, probeer eens hand matig te schakelen, kijk of je de storing kan oproepen.
Je kan ook een test doen om te kijken of je koppelomvormer nog goed is, misschien is er iets mis met je vloeistofstroming, dan zou je het moeten merken bij optrekken of een kickdown. Ik kan even de meetwaardes voor je opzoeken als je het zelf wil proberen, kijk wel uit want je kan je koppelomvormer naar de maan helpen.

PB me anders even, anders vergeet ik het ;)
Plaats reactie