Rempedaal zacht als een spons na vv. vloeistof

214 216 218 220 25
Plaats reactie
hAz
MG-R Freak

Rempedaal zacht als een spons na vv. vloeistof

Bericht door hAz »

Hallo mensen,
Vandaag de remvloeistof laten vervangen bij de garage (standaard 214Si) en nu is het rempedaal zo zacht als een spons. Eerst een grote vrije slag voordat hij gaat remmen. Hij remt wel goed maar ik moet dan wel bijna het pedaal helemaal inrossen.
Als ik met de motor uit pomp, wordt hij wel hard en zakt niet weg, maar er blijft een grote vrije slag in het begin.
Met draaiende motor kan ik als ik flink trap het pedaal helemaal tot op de bodem op de eindstand intrappen, dat heb ik ook nog nooit gekund.
Rara hoe kan dat? Luchtbellen? Of een andere oorzaak?
Ik heb wel gezien dat het vleoistofniveau boven MAX staat, helemaal tot aan de rand van het potje (dat is toch ook niet de bedoeling?)
Voordat hij naar de garage ging was het pedaal lekker hard met een heel korte vrije slag.
Ik ga er morgen mee terug, maar alle tips zijn natuurlijk welkom :)

HaZ.
The Flying Dutchman
MG-R Freak

Bericht door The Flying Dutchman »

Beter laten ontluchten.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
hAz
MG-R Freak

Bericht door hAz »

Dan zal het dus toch lucht zijn. Morgen maar weer even terug! Ik heb nu dus wel mijn pedaal zeer ver kunnen intrappen, heb ik nu dan niet misschien de rubber cupjes in de cylinder beschadigd?? If so, niet mijn schuld natuurlijk :(
hAz.
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

die kunnen dat echt wel even hebben.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
hAz
MG-R Freak

Bericht door hAz »

Gatverderrie, de hele mikmak nog eens ontlucht (kwam geen lucht meer uit), een halve liter in totaal doorgespoeld en nog steeds een pedaal dat alleen op het laatste kwart wat doet.
De remdrukcylinder houdt geen restdruk vast (rest-onderdruk, ik weet het niet precies) waardoor bij iedere remactie die druk eerst moet worden opgebouwd voordat de auto gaat remmen. Waarschijnlijk een klepje dat blijft hangen denkt men. Dus komende week gaat het zaakje uit elkaar en zal wel duidelijk worden wat de oorzaak is.
Wat even remvloeistof verversen al niet voor gevolgen kan hebben... Geen idee hoe dit voor elkaar is gebokst... :(
Plaats reactie