Pookknop eraf halen?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
ZwauperT

Pookknop eraf halen?

Bericht door ZwauperT »

Misschien een stomme vraag peoples....buttuh....hoe kan ik de knop van de pook eraf halen? In mijn 216 Si zit een standaardpook op dit moment.

Thnx peoples
rover 216

Bericht door rover 216 »

Gewoon draaie zeker
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

Is dat bij jullie niet gewoon draaien????....in de knop zit toch gewoon schroefdraad???
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
tummeke

Bericht door tummeke »

Ja volgensmij was t gewoon draaien bij mij..

Je moet ff wroeten, want de pookhoes zit strak om de knop heengeklemd.. Of je moet meteen de hoes ook los halen, maar dan moet je met de middenconsole gaan lopen kloten..
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Pookhoes trek je gewoon naar beneden toe los, dan de pook losschroeven. Hij kan enorm vast zitten, maar je moet 'm toch los kunnen schroeven (tenzij hij met Locktite is vastgezet door de vorige eigenaar :? ).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Roverture

Bericht door Roverture »

Zou dit bij een BRM ook zo moeten werken? Want daar zit de hoes namelijk al anders (niet aan de knop vast)..

Heb er al met vol gewicht aan gedraaid maar krijg 'm vanaf een bepaald punt echt niet verder.. :cry:
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

De knop van de BRM zit ook gewoon vastgeschroefd, dus je moet hem toch losdraaien. Maar ze kunnen soms goed vastzitten (en de knop van een BRM is ook niet echt het meest ideale model om flink kracht op te zetten :? ).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Roverture

Bericht door Roverture »

Mja 't is sowieso niet de originele pookknop dus hoopte dat 't bij een BRM anders zat maar vrees dat ie dan met wat extra's is vastgemaakt.. :S
Vandaag weer flink zitten vroeten maar 't wil niet echt.. :cry:
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

ik ken iemand die heeft er es bison kit tussen gedaan, probeer het dan heel voorzichtig met een waterpomptang,maar doe er wel een stevige doek tussen om de knop niet te vernielen, lukt soms ook wel

en ls het niet de originele is, ik heb er 1 waarvan je het onderste gedeelte eraf kan draaien en dan zitten er inbus schroefjes aan, als je die dan losdraait gaat ie er zo af..
Groeten, Gerald.
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

Tomcat schreef:Idd, da's precies het systeem van Momo dat ik op mijn coupé ook heb.. gewoon een kapje met schroefdraad met daaronder 3 imbusjes die van 3 kanten de knop om de stang heenklemmen. Op zich een prima systeem, behalve dat het om het half jaar loslaat en je opeens na het schakelen de knop nog in je hand hebt :lol:
bij mij laat die na ongever 2 maand weer los, gewoon ffies aandraaien en dan kan je weer 2 maand ;)
raak je wel aan gewend
Plaats reactie