Kopen of niet.... ?
Kopen of niet.... ?
Hallo,
Ik heb op dit moment een Rover 416 Si uit 1998 op benzine, maar ben niet helemaal tevreden over de rijvaardigheid en het verbruik van deze auto.
Hiervoor had ik een Rover 620i (prachtige auto) die ik heb verkocht om de 416 te kopen (bijna full options). Eigenlijk heb ik hier spijt van en wil ik graag terug naar de 620, maar dan een Si op LPG-G3.
Nu heb ik deze advertentie gezien:
http://www.limburgmobiel.nl/extern/adve ... font=Arial
Deze auto lijkt me echt leuk, vooral de kleur en de vele opties.
Ik zou graag jullie advies willen hebben, is het wat, is de prijs goed, etc...
Zou ik nog kunnen onderhandelen?
En mocht ik besluiten deze mooie Rover te bezichtigen, waar moet ik dan op letten?
Bedankt alvast voor de reacties. Ik heb deze echt nodig, ik wil niet weer spijt hebben.
Michael.
Ik heb op dit moment een Rover 416 Si uit 1998 op benzine, maar ben niet helemaal tevreden over de rijvaardigheid en het verbruik van deze auto.
Hiervoor had ik een Rover 620i (prachtige auto) die ik heb verkocht om de 416 te kopen (bijna full options). Eigenlijk heb ik hier spijt van en wil ik graag terug naar de 620, maar dan een Si op LPG-G3.
Nu heb ik deze advertentie gezien:
http://www.limburgmobiel.nl/extern/adve ... font=Arial
Deze auto lijkt me echt leuk, vooral de kleur en de vele opties.
Ik zou graag jullie advies willen hebben, is het wat, is de prijs goed, etc...
Zou ik nog kunnen onderhandelen?
En mocht ik besluiten deze mooie Rover te bezichtigen, waar moet ik dan op letten?
Bedankt alvast voor de reacties. Ik heb deze echt nodig, ik wil niet weer spijt hebben.
Michael.
Zou laten kijken door iemand die er verstand van heeft hoe ver de kop al versleten is. Ik heb begrepen dat van deze motoren de kleppen nog gesteld moeten worden en de meeste moeten tussen de 200 en 250 dkm een nieuwe kop krijgen.
Is het geen optie om gas in de 416 te leggen(verbruik ongeveer 1:10-1:11), want van 620-->416-->620 is wel een duur geintje?
btw wat is er dan mis met de 416?
Is het geen optie om gas in de 416 te leggen(verbruik ongeveer 1:10-1:11), want van 620-->416-->620 is wel een duur geintje?
btw wat is er dan mis met de 416?
En, de 600 al gekocht? Ik zelf zou er geduldig over nadenken, want zo'n besluit nemen op basis van "spijt hebben", daar kom je vroeg of laat misschien weer op terug. Kwa souplesse blijft die 1.6 logischerwijs achter op een 2.0.
Ik zou die 416, zeker omdat hij zoveel opties heeft, een goede kans geven. Goede motor, en vrij goedkoop in onderhoud. je gaat vanzelf van die auto houden!
(De 1.6 is wat luidruchtiger dan de 2.0 (merk je op de snelweg niet zoveel meer van, wel in stadsverkeer), en is kwa vermogen niet veel beter dan een 1.4, maar rijdt wel wat rustiger (minder bokkerig) dan een 1.4 .)
Ik ben benieuwd of je toch weer een dure overstap maakt.
Groet,
hAz.
Ik zou die 416, zeker omdat hij zoveel opties heeft, een goede kans geven. Goede motor, en vrij goedkoop in onderhoud. je gaat vanzelf van die auto houden!

(De 1.6 is wat luidruchtiger dan de 2.0 (merk je op de snelweg niet zoveel meer van, wel in stadsverkeer), en is kwa vermogen niet veel beter dan een 1.4, maar rijdt wel wat rustiger (minder bokkerig) dan een 1.4 .)
Ik ben benieuwd of je toch weer een dure overstap maakt.
Groet,
hAz.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Veel plezier ermee(en nu niet meer verkopen he
)

Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!