aanschaf rover 220 coupe targa
aanschaf rover 220 coupe targa
Ik zal mij even voorstellen.Hoi ik ben Ramses woon in Vlaardingen 35 jaar en mijn hobby`s zijn AUTO`S,ben 10 jaar getrouwd en kinderloos.Ik heb momenteel 3 Mini`s waarvan 1 Rover Mini 1.3i ook een Van uit 1980 en een Clubman Estate(staat te koop).
Nu ben ik aan het kijken voor een vervanger voor de Clubman en mijn oog is gevallen op een Rover 220 2.0 16v coupe targa uit 1994 met 150000 km op de teller.
Mijn vraag is wat zijn de zwakke punten van zo`n Rover,waar moet ik extra op letten bij anschaf ??
Hoe is het gesteld met de onderdelen want Rover bestaat niet meer ...toch?
Graag zie ik jullie reacties tegemoet.
Nu ben ik aan het kijken voor een vervanger voor de Clubman en mijn oog is gevallen op een Rover 220 2.0 16v coupe targa uit 1994 met 150000 km op de teller.
Mijn vraag is wat zijn de zwakke punten van zo`n Rover,waar moet ik extra op letten bij anschaf ??
Hoe is het gesteld met de onderdelen want Rover bestaat niet meer ...toch?
Graag zie ik jullie reacties tegemoet.
roest bij de achterschermen en in de kofferbak onder het raam
olielekkage bij de motor
dat is het wel zo'n beetje, voor de rest zijn het goeie betrouwbare auto's.
onderdelen zijn nog steeds verkrijgbaar, dat is al een tijd geleden uitbesteed en dus niet meer onder de hoede van rover.
ohja, welkom
olielekkage bij de motor
dat is het wel zo'n beetje, voor de rest zijn het goeie betrouwbare auto's.
onderdelen zijn nog steeds verkrijgbaar, dat is al een tijd geleden uitbesteed en dus niet meer onder de hoede van rover.
ohja, welkom

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
Kleine nuance is op zijn plaats. De 220 motor heeft een fabrieksfout, waardoor hij olie naar buiten gaat zweten. Echte "koppakkingellende" zoals olie in water of omgekeerd komt echt niet veel voor.
Job.
'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.