rover 25 bj december 2005 deze diesel is echt snel...

214 216 218 220 25
Plaats reactie
bolle

rover 25 bj december 2005 deze diesel is echt snel...

Bericht door bolle »

Hoi.
Heb sinds kort ne nieuwe rover 25 zwart (met 0 km's op den teller). motor: 2l. TD van 115 pk. ik kan van mijn wagen zeer weinig specs vinden. Het is een rover van december 2005 en hij rijdt echt als een trein met een koppel van 260 en een maximale snelheid van tegen de 200. De meeste mensen verschieten van de vinnigheid van mijnen bak. Nu zou ik hem willen laten tunen met ne powerbox. Is dit wel verstandig, ben namelijk mijnen auto nu nog niet beu, maar voor 500 eurotjes kan ik hem al naar de 150 pk optrekken met een koppel boven de 310.
Ik heb hem nu 4 maanden en ben nog steeds heel content over mijnen bak. Naast zuinigheid zitten er vrijwel alle opties op de auto, en hou van de supermini. Ben een echte mg-rover fan aan het worden.
foto:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door bolle op do apr 27, 2006 1:41 am, 3 keer totaal gewijzigd.
avdwerf

Bericht door avdwerf »

bolle

Bericht door bolle »

Thanx,
Maar mijne rover heeft achteraan ook schijfremmen en een koppel van 260 nm @ 2000 rpm. Zit er misschien een mg chiptuning in mijn auto. Want de specs van de ZR kloppen wel met die van mij.
Het enige dat ik een beetje nalatig vindt is de afwerking van de motor en vooral dan de electra onder de motorkap. Dit kan toch beter dan met tape of niet?
bolle

Bericht door bolle »

het is een club uitvoering met airco, ne vijfdeurs en 15" velgskes. Ik heb hem in belgie gekocht maar ik kan er niets van terugvinden op britse, belgische en of nederlandse sites.
Afbeelding
gekske

Bericht door gekske »

Hey welkom, jij hebt de wagen die ik ook wou hebben maar helaas (althans ik heb zo lang gezocht naar een 115pk diesel). Er is veel meer te vinden over tuning op deze site bij een diesel het hoeft niet eens zo duur te zijn. maar in eens 35 pk erbij vind ik veel. Je kunt het het beste (na je auto goed ingereden te hebben !!!!) gelijk doen. Bij > 100.000 kilometers schijnt het nut beperkt te zijn
gekske

Bericht door gekske »

bij tech info.... bijvoorbeeld onder diesel tuning ervaringen
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door challenge »

mijn oude zr idt hat de zelfde motor als die jij heb.
lekker fel en veel vermogen.
113pk 260Nm
als je dit nietr genoeg vind weet ik wel een bedrijf die hem met gemak naar de 150 pk brengt met een koppel van 340Nm
dat zijn natuurlijk nog leukere cijfers.
alleen kost dit tunen best een berg geld.
Kirpeknots

Bericht door Kirpeknots »

Ik heb een 2005 Rover 45 IDTI met de zelfde motor. Best vlot inderdaad.

Ik heb de Tuningbox VP65 van mijn vorige Rover 45 overgehangen en nu is hij nog een stuk rapper.

Ik heb mijn vorige Rover 45 met de tuningbox op een rollerbaan gehad.
Afbeelding

Er is dus meer uit die motor te halen.

Wat ik een nadeel van de VP65 vind is dat hij echt schandalig rookt als ik die box aan zet en hem vloer.
challenge
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door challenge »

yep een mooie zwarte pluim :mrgreen:
bolle

Bericht door bolle »

Thanx vr de raecties,
Ben nu op zoek naar een chiptuningskit die het meeste kwaliteit levert. Op mijne rover staan nog maar 5000 km en wil em inderdaad voor de 100000 de nodige tuning bezorgen. Prijs is niet zoveel van belang, omdat ik de 25 voor eigen gebruik en plezier natuurlijk (vooral oem al die golfkes is te leren dat ze niet mogen messen met nen echte auto) gebruik.
De Grafiek is 'rather interesting'...
Als iemand weet welk bedrijf ik het best hiervoor aanspreek, l.m.k.
Groetjes
bolle

Bericht door bolle »

Een schoon zwart pluimke mag toch wel of niet?
Der zit gene cat in of niks
Kirpeknots

Bericht door Kirpeknots »

Ik vind het een beetje aso zon pluim. Dat is het enige nadeel. Ik heb een schakelaar op mijn dash waarmee ik de tuningbox aan/uit kan zetten. Ondanks dat ik ook de 115pk versie heb krijg ik een flinke schop in mijn kont als ik de schakelaar omzet. ;)

Mijn andere auto heb ik met 180000km ingeleverd. Daarvan heb ik iets van 120.000km met deze tuningbox gereden.

Nu zit hij ook alweer 10.000km in mijn huidige auto.

Ik weet dus dat de tuningbox VP65 werkt. Tuningbox is overigens een Belgisch bedrijf. (http://www.tuningbox.com/)

Ik heb hier toen voor gekozen omdat ik hem bij mijn vorige auto bij elke beurt er uit trok zo dat de leasemaatschappij niet mekkerde. ;) Bij mijn huidige auto hoeft dit niet meer want ik heb ze vooraf geïnformeerd.
Bullet

Bericht door Bullet »

Bestaat er ook een powerbox voor de 2.0Sdi want op de site's van powerboxen staat er alleen 1tje voor de 2.2 :(
Mista T
MG-R Core

Bericht door Mista T »

Voor de 25 diesel kan je beter eens kijken naar de volgende opties:

1. Turbo druk opschroeven naar 19 PSi, 1.3 - 1.4 Bar
2. Plaatsen van SDi injectoren
3. Roverron Mafan plaatsen
4. TU1 plaatsen of laten remappen.

kijk voor meer dieseltuning op www.roverdiesel.co.uk

Dit zijn plannen waar ik ook mee bezig ben,
dit is ongeveer het idee waar ik met mijn 45 op wil uitkomen: http://www.roverdiesel.co.uk/example-ca ... er-45.html
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Plaats reactie