distributie 416si uit 1996 vervangen en hallo iedereen!!
distributie 416si uit 1996 vervangen en hallo iedereen!!
Hallo iedereen, ben nieuw op jullie site, zit te kijken naar een rover 416 si uit 1996 met ongeveer 110.000 km op de klok, wil nu weten wanneer de distributieriem vervangen (had) moet(en) worden....
jasper
jasper
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Rover heeft achtereen volgens gequote:ElRenegado schreef:kan het kloppen dat het per motortype verschilt ?
dacht iemand eens voor een 414 had horen zeggen om de 120.000
"Nooit"(aankondiging k-serie motor)
"320.000Km"
"160.000Km"(introductie op de markt)
"100.000Km"
"80.000Km"(introductie op de markt 1.6 en 1.

"60.000Km"
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Nope, dat was juist zo fantastisch van die nieuwe riem i.p.v. een ketting.schoenie schreef:Bij nooit zal de bedoeling wel zijn geweest om er een ketting op te leggen.
Maarre is 60.000 niet een beetje erg weinig.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Sander02
- MG-R Freak
- Berichten: 700
- Lid geworden op: ma mei 10, 2004 11:08 am
- Woonplaats: Alphen a/d Rijn
Mijne is nu net vervangen bij 168000 KM.
Ik hoorde van iemand dat het aan te raden is gelijk de waterpomp te vervangen omdat een nieuwe snaar weer een nieuwe (strakkere?) spanning heeft en het dan vaak voorkomt dat de waterpomp het een half jaartje later kan begeven. Rover dealer vondt dat niet noodig, ze controleren of ie niet lekt enzo en dan gaan ze er van uit dat het gewoon goed blijft gaan.
Ik hoorde van iemand dat het aan te raden is gelijk de waterpomp te vervangen omdat een nieuwe snaar weer een nieuwe (strakkere?) spanning heeft en het dan vaak voorkomt dat de waterpomp het een half jaartje later kan begeven. Rover dealer vondt dat niet noodig, ze controleren of ie niet lekt enzo en dan gaan ze er van uit dat het gewoon goed blijft gaan.
416SI 1996
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Er zit juist een automatische spanrol die de riem altijd opdezelfde spanning houd, dus de reden van het vervangen is alvast onzin.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!