motorisch probleemke 620 sdi

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
roverdude

motorisch probleemke 620 sdi

Bericht door roverdude »

Tis zover, den motor begint raar te doen.
Ik reed gisteren op de snelweg aan pakweg 150km/h op het tweede vak.
Op een bepaald moment wil ik een voorligger inhalen en geef dus even plankgas, de motor trekt op maar ineens valt alle vermogen weg.
Dus terug naar het eerste vak. De motor sloeg niet uit dus geef ik terug gas, de turbo spint terug vrolijk en hij reed weer normaal. Eenmaal van de snelweg trek ik eens goed op en vanaf 3000tr/min weer van tzelfde.
Het is net alsof de turbo niet meer op toeren komt.
Het rare van alles is dat hij dit vandaag niet meer doet, ook niet als ik eens goed doortrek.
Gisteren had ik wel +/- 300km gereden aan 120 à 150 per uur. Maar dit zou toch niet de reden mogen zijn?

Ik heb wel nog geen tijd gehad om onder de motorkap te kijken. Hopelijk is het de koppaking niet :cry: .
Roverforever
MG-R Freak

Bericht door Roverforever »

Ik denk niet dat het de koppakking is. Eerder een Luchtmassameter of Turbo probleem. Deskundige hulp!
roverdude

Bericht door roverdude »

Er brand geen enkel lampje, koppakking is het ook niet. Olie is normaal en waterniveau ook.

Morgen ga ik eens naar de dealer bellen.
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Heb ook zoiets gehad (inhouden - stotteren), toen bleek de isolatie van de kabelboom die over t blok loopt weggeschuurd te zijn. Het motormanagementlampje brandde toen wel.

Hopelijk is t niet te ernstig (ik weet er anders wel eentje die mogelijk te koop komt :P )

Grtz, Pagan
Afbeelding
roverdude

Bericht door roverdude »

Ik zal morgen dan maar eens naar die bedrading kijken, Als het te erg is moet de dealer het maar herstellen. Hij is nog 1 maand in garantie :lol:
roverdude

Bericht door roverdude »

Gisteren ben ik om een motorblokje gereden voor in de del sol waaraan ik bezig ben, het was een goede 150 km enkel. Na +/-80 km weer hetzelfde. Maar nu ging het niet meer weg. Ook omdat ik toen op de snelweg zat en niet direct kon stoppen.
Dus maar aan 90 km/h verder getuft. (hij ging niet harder)
Toen we aan een parking kwamen en even stopten was alles terug weg.

Deze namiddag komt mijn vrouwtje thuis van haar werk en wil ik snel nog even naar de winkel met de 600. Op het moment dat hij gestart is stijgt het toerental plots tot 3000tr/min om daarna snel weer naar stationair terug te keren (zonder dat ik gas gaf). En nu brand het lampje van het motormanagment. Hij heeft ook geen kracht meer, maar de turbo hoor je nog mooi fluiten.
Ik heb dan maar besloten om hem te laten takelen.

Pff, het begint een beetje tegen te steken, eerst die problemen met koppeling en bak en nu dit. Ik begin zo'n beetje het vertrouwen te verliezen en aangezien we in het verlof weer met de caravan willen vertrekken ben ik een beetje ten einde raad.
Gelukkig zit er nog garantie op tot 21 april.
theedge

Bericht door theedge »

Wat ik denk dat t is dat misschien je turboslang wel eens lek kan zijn. Ik had een grote scheur in de lange slang die naar de onderkant van de intercooler loopt. Toevallig ook last van een dashboard wat ineens meer last heeft van resonantie? Dat had ik als voortekenen, voordat de slang zo'n grote scheur kreeg dat ik al mn vermogen verloor en een dikke pluim zwarte rook achter mn auto had als ik t gas intrapte. Mijn advies in de slang knijpen en dan gas geven tot 3000 toeren, zo kan je zien/voelen dat de slang uitzet zonder dat je m helemaal kan inknijpen. Of desnoods de turboslang demonteren en inspecteren. PS: Een nieuwe slang kost rond de 50 euro.
roverdude

Bericht door roverdude »

Laat ons hopen dat het die turboslang is. Ik kan het nu niet controleren aangezien hij al bij de garage staat.
De kabelboom zag er eigenlijk nog goed uit aan de buitenkant dus die zal het waarschijnlijk niet zijn.
Ik hoop dat het de koppaking niet is, want eigenlijk is er al een tijdje zoiets raars aan de gang met het koelwater.
Toen we vorig jaar met onze caravan naar spanje reden kookte het expansievat over, de temperatuur stond nochtans niet veel hoger dan normaal.
ik vrees dat er extra druk komt op het koelwater :cry: .

Maar zoal ik al zei, gelukkig is hij nog in garantie!
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Ale laten we hopen dat de garage t snel vindt en kan oplossen zonder te grote kosten.

Grtz, Pagan
Afbeelding
Peter216

Bericht door Peter216 »

Ik zou als ik jou was ook m'n thermostaat eens nalopen... Want als je koelwater "overkookt" terwijl je temperatuurwijzertje gewoon ergens in het midden staat klinkt in mijn oren als een probleem met de thermostaat. Ook dat plotselinge stijgen in toerental tijdens stationair draaien kan daarop wijzen... Suc6 ermee 8)
roverdude

Bericht door roverdude »

Vandaag is mijn vrouw de 600 gaan ophalen bij de dealer. Hij zou in orde moeten zijn. Het zou ergens een klep geweest zijn die vuil was en daardoor bleef hangen en dus niet goed werkte...
Tja, das het nadeel van een vrouw de wagen te laten ophalen. Ik zou doordrammen tot ze me precies vertellen wat er scheelt en hoe het kwam. Misschien spring ik er vrijdag nog eens binnen.
Hopelijk blijft hij nu goed :lol: .

Greetz Roverdude
Roverforever
MG-R Freak

Bericht door Roverforever »

EGR?
roverdude

Bericht door roverdude »

Het zou de Egr klep kunnen zijn, ik ben nog niet bij de dealer geraakt.
Kun je die trouwens niet afsluiten? Bij VAG tdi's word dit veel gedaan om op deze manier minder drek in het inlaatspruitstuk te krijgen...

Volgens mijn vrouw was het een klep die de brandstoftoevoer regelt of zoiets :lol: Vrouwen é :mrgreen:

Ik krijg de indruk dat hij toch iets vlotter rijd, tijd zal het uitwijzen. Sinds woensdag is de garantie verlopen dus hopelijk blijven de grote problemen uit.

Greetz roverdude
Plaats reactie