motorische problemen Ti again
- pagan
- MG-R Freak
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
- Woonplaats:
- Locatie: D-Town - Vlaanderen
motorische problemen Ti again
Mja het was te denken he. De Ti heeft dus kinderziektes vermoedelijk van het lange stilstaan.
Stationair toerental varieert van 1200 naar ca 700 toeren wat resulteert in een schokkende auto.
Olielek(ken). De dichtingen van de krukas lijken te lekken. De onderkant van de wagen ziet er al lief uit.
Temperatuur stijgt erg hoog (75% van de meter) bij stilstand en als de verwarming niet aanligt. Tis wel geen probleem met de dichting van de koppakking (geen mayo of lucht in t waterreservoir).
Iemand hulp bij één deze problemen? Vooral dat laatste baart me zorgen.
Grtz, Pagan
Stationair toerental varieert van 1200 naar ca 700 toeren wat resulteert in een schokkende auto.
Olielek(ken). De dichtingen van de krukas lijken te lekken. De onderkant van de wagen ziet er al lief uit.
Temperatuur stijgt erg hoog (75% van de meter) bij stilstand en als de verwarming niet aanligt. Tis wel geen probleem met de dichting van de koppakking (geen mayo of lucht in t waterreservoir).
Iemand hulp bij één deze problemen? Vooral dat laatste baart me zorgen.
Grtz, Pagan

-
- The Big Boss
- Berichten: 8437
- Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
- Woonplaats: Steenbergen NB
is de accu toevallig kortgeleden los geweest??
Toen schommelde het toerental van mijn 600 ook een paar dagen, daarna was het weer normaal.
Toen schommelde het toerental van mijn 600 ook een paar dagen, daarna was het weer normaal.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Dit komt mij bekend voor als je stilstaat loopt de temperatuur hoog opTemperatuur stijgt erg hoog (75% van de meter) bij stilstand en als de verwarming niet aanligt. Tis wel geen probleem met de dichting van de koppakking (geen mayo of lucht in t waterreservoir).
was bij mij toen een kapotte koelwater temperatuursensor
Dat schokken in toerentallen, kijk even of er een slangetje op je inlaatspruitstuk los zit, misschien zuigt hij wel valse lucht.
Ook even kijken naar een belastingsensor, zoals een map of luchtmassa/hoeveelheids meter, trek er even een stekker van los en kijk of hij beter wat beter draaid.
Dat koelprobleem, zit er wel voldoende koelwater in? Schakelt je thermoschakelaar op tijd in? Gaat je thermostaat misschien moeilijk of niet open, kijk even of je bij een warme motor voldoende druk hebt op je radiateur slangen, dus of de doorstroming wel ok is, misschien zit er wel een verstopping in, vaak merk je dit (als het in de radiateur is) doordat de radiateur op enkele plekken nog koud is, als het koelwater warm is.
Ook even kijken naar een belastingsensor, zoals een map of luchtmassa/hoeveelheids meter, trek er even een stekker van los en kijk of hij beter wat beter draaid.
Dat koelprobleem, zit er wel voldoende koelwater in? Schakelt je thermoschakelaar op tijd in? Gaat je thermostaat misschien moeilijk of niet open, kijk even of je bij een warme motor voldoende druk hebt op je radiateur slangen, dus of de doorstroming wel ok is, misschien zit er wel een verstopping in, vaak merk je dit (als het in de radiateur is) doordat de radiateur op enkele plekken nog koud is, als het koelwater warm is.
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Dat bij stilstand de temp zo erg oploopt is normaal, een motor warmt dan gewoon op tot het moment dat de fan aanspringt, die springt er waarshijnlijk in bij die 75%.
Als hij tijdens het rijden ook constant de fan nodig heeft is er wel iets mis.
Als hij tijdens het rijden ook constant de fan nodig heeft is er wel iets mis.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- pagan
- MG-R Freak
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
- Woonplaats:
- Locatie: D-Town - Vlaanderen
ik begin ook aan een probleem met thermostaat of de meter te denken. als de auto stilstaat - in de file bvb - gaat de tempmeter naar 75%. Dan slaat de fan aan, maar naar beneden gaat t gelijk niet (of toch niet snel). Als ik dan enkele meters rij zakt ie weer naar 50%. Enz enz.
Teoerental lijkt nu wel weer stabiel - mogelijk is t omdat de accu los was zoals BarTD als zei.
Grtz, Pagan

Teoerental lijkt nu wel weer stabiel - mogelijk is t omdat de accu los was zoals BarTD als zei.
Grtz, Pagan

there are blead screws on the motor m8 this is how you get rid off the air from the system, but it can be a real bugger of a job, leave the motor runnning on stationary with the water tank bottle top off let the car get up to temperature and for the cooling fan to start running,
You have to keep the tank at the maximum mark all the time!!!
if you dont get it fixed david i am passing through belgum next week
jason
You have to keep the tank at the maximum mark all the time!!!
if you dont get it fixed david i am passing through belgum next week
jason