motorische problemen Ti again

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
pagan
MG-R Freak

motorische problemen Ti again

Bericht door pagan »

Mja het was te denken he. De Ti heeft dus kinderziektes vermoedelijk van het lange stilstaan.

Stationair toerental varieert van 1200 naar ca 700 toeren wat resulteert in een schokkende auto.

Olielek(ken). De dichtingen van de krukas lijken te lekken. De onderkant van de wagen ziet er al lief uit.

Temperatuur stijgt erg hoog (75% van de meter) bij stilstand en als de verwarming niet aanligt. Tis wel geen probleem met de dichting van de koppakking (geen mayo of lucht in t waterreservoir).

Iemand hulp bij één deze problemen? Vooral dat laatste baart me zorgen.

Grtz, Pagan
Afbeelding
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

is de accu toevallig kortgeleden los geweest??
Toen schommelde het toerental van mijn 600 ook een paar dagen, daarna was het weer normaal.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
T.Veen

Bericht door T.Veen »

Temperatuur stijgt erg hoog (75% van de meter) bij stilstand en als de verwarming niet aanligt. Tis wel geen probleem met de dichting van de koppakking (geen mayo of lucht in t waterreservoir).
Dit komt mij bekend voor als je stilstaat loopt de temperatuur hoog op
was bij mij toen een kapotte koelwater temperatuursensor
Mikey

Bericht door Mikey »

Dat schokken in toerentallen, kijk even of er een slangetje op je inlaatspruitstuk los zit, misschien zuigt hij wel valse lucht.
Ook even kijken naar een belastingsensor, zoals een map of luchtmassa/hoeveelheids meter, trek er even een stekker van los en kijk of hij beter wat beter draaid.
Dat koelprobleem, zit er wel voldoende koelwater in? Schakelt je thermoschakelaar op tijd in? Gaat je thermostaat misschien moeilijk of niet open, kijk even of je bij een warme motor voldoende druk hebt op je radiateur slangen, dus of de doorstroming wel ok is, misschien zit er wel een verstopping in, vaak merk je dit (als het in de radiateur is) doordat de radiateur op enkele plekken nog koud is, als het koelwater warm is.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Dat bij stilstand de temp zo erg oploopt is normaal, een motor warmt dan gewoon op tot het moment dat de fan aanspringt, die springt er waarshijnlijk in bij die 75%.

Als hij tijdens het rijden ook constant de fan nodig heeft is er wel iets mis.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mikey

Bericht door Mikey »

Als je temp meter tot 75% van zijn vlak oploopt is dit wel te hoog, misschien is het merkafhankelijk.
Maar in de meeste gevallen wordt de meternaald op de helft gehouden.
Als hij een stuk hoger komt te staan is het toch een indicatie dat er iets niet goed is.
arthur623

Bericht door arthur623 »

mijn 623 wordt ook nooit warmer dan 50%.....en volgens mij is er in belgie geen gigantische hittegolf waardoor de motor warmer is dan normaal...dus er is wel degelijk iets niet in orde....
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

ik begin ook aan een probleem met thermostaat of de meter te denken. als de auto stilstaat - in de file bvb - gaat de tempmeter naar 75%. Dan slaat de fan aan, maar naar beneden gaat t gelijk niet (of toch niet snel). Als ik dan enkele meters rij zakt ie weer naar 50%. Enz enz. :?

Teoerental lijkt nu wel weer stabiel - mogelijk is t omdat de accu los was zoals BarTD als zei.

Grtz, Pagan
Afbeelding
itmustbejock

Bericht door itmustbejock »

Sounds to me like you have an air lock in the system, or possably a coolant temp sensor is no good m8

had the same problem with my rover
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Send you Pm.

You now where the hose from the bottom of the airboks go to? It came off accidently and i can't see where it is going to.

Cheers Pagan
Afbeelding
itmustbejock

Bericht door itmustbejock »

there are blead screws on the motor m8 this is how you get rid off the air from the system, but it can be a real bugger of a job, leave the motor runnning on stationary with the water tank bottle top off let the car get up to temperature and for the cooling fan to start running,

You have to keep the tank at the maximum mark all the time!!!

if you dont get it fixed david i am passing through belgum next week

jason
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

I'll call you m8, i guess it will be necessary... ;)

Cheers Pagan
Afbeelding
Plaats reactie