Zag dit Rovertje "ROVER 200-SERIE 1.6 SE EFI bj 1997" ( type 416 ) op autotrack staan met een kilometerstand van 155000 km.Ik heb zelf geen ervaring met Rover op gas zelf rijd ik nu nog met een Chrysler Voyger welke prima op gas rijdt , maar deze wordt een beetje te groot.Wellicht dat er hier wat mensen zijn die wel ervaring hebben met het rijden op G3 , heb wel her en der wat gelezen over de cillinderkoppen , dat deze nog wel eens wat problemen kan geven .Dus als er mensen zijn die wat advies hierover kunnen geven , houd ik me aanbevolen.Het wagentje moet 3450,00 euries kosten , weet ook niet echt of dit nu duur of goedkoop is , ook wordt hij geleverd met een nieuwe APK en 3 mnd garantie .Het is voor mij wel een stukje rijden , auto staat bij een garage in Maassluis en zelf kom ik uit Tiel .Dus alle info is mee genomen , en bij deze ook alvast hartelijk dan voor jullie adviezen.
Groetjes Bob.
ROVER 200-SERIE 1.6 SE EFI op G3 goede keuze of niet .
-
- The Big Boss
200-serie type 416??? is het nu een 200 of een 400.
mss is een link naar de adv wel handig

mss is een link naar de adv wel handig

'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

-
- The Big Boss
ik wist niet dat ik in een 200 reed 

'03 MG ZT 190+ -> My forever car

Ik rij zelf een rover 416 op gas. Op zich rijd hij niet verkeerd, ik merk wel dat hij af en toe niet lekker oppakt als je eerst het gas los laat en dan licht gas geeft. Ga bij een proefrit zeker een goed stuk door de stad rijden en goed opletten of de auto niet gaat bokken.
Ook is het handig om effe goed door te trekken naar max toerental dat moet ook zonder inhouden goed gaan.
Als de motor koud is moet deze toch vrij snel overschakelen naar gas (binnen een km rijden) en dan is volgens de temperatuurmeter de motor nog niet warm, maar dat hoort.
Kijk goed of bij de vulaansluiting geen roest is, moet eerlijk zeggen dat het niet slim is dat men daar de vulaansluiting heeft gezet en niet in de bumper, want er kan daar soms wel eens grote krachten op komen te staan bij het tanken als de slang er stug is.
Het gewicht dat op de site staat klopt niet. Deze is hoger, want de auto weegt zowieso al 1080kg en met gas zal dit tussen de 1100 en 1150 kg gaan worden. En het vermogen is ook wat hoger
.
Verder zou ik kijken wat voor een installatie er in zit, want zo te zien is deze niet origineel, want dan zou er een brandstofkeuzeschakelaar naast de knop voor het verstellen van de spiegels moeten zitten. Koltec heeft toen der tijd veel lpg-installaties voor rover ingebouwd en ook veel ervaring met dit merk. Je kunt zien of de installatie van koltec is door te kijken of die naam op de verdamper staat.
Verder gewoon de standaard controlepunten van iedere auto.
3500,- is een nette prijs voor een rover op gas met die kmstand en kop van de motor kan het hebben, maar het is geen volvo 850
Ook is het handig om effe goed door te trekken naar max toerental dat moet ook zonder inhouden goed gaan.
Als de motor koud is moet deze toch vrij snel overschakelen naar gas (binnen een km rijden) en dan is volgens de temperatuurmeter de motor nog niet warm, maar dat hoort.
Kijk goed of bij de vulaansluiting geen roest is, moet eerlijk zeggen dat het niet slim is dat men daar de vulaansluiting heeft gezet en niet in de bumper, want er kan daar soms wel eens grote krachten op komen te staan bij het tanken als de slang er stug is.
Het gewicht dat op de site staat klopt niet. Deze is hoger, want de auto weegt zowieso al 1080kg en met gas zal dit tussen de 1100 en 1150 kg gaan worden. En het vermogen is ook wat hoger

Verder zou ik kijken wat voor een installatie er in zit, want zo te zien is deze niet origineel, want dan zou er een brandstofkeuzeschakelaar naast de knop voor het verstellen van de spiegels moeten zitten. Koltec heeft toen der tijd veel lpg-installaties voor rover ingebouwd en ook veel ervaring met dit merk. Je kunt zien of de installatie van koltec is door te kijken of die naam op de verdamper staat.
Verder gewoon de standaard controlepunten van iedere auto.
3500,- is een nette prijs voor een rover op gas met die kmstand en kop van de motor kan het hebben, maar het is geen volvo 850