620i 1995 Gas versus benzine

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
brukasmj

620i 1995 Gas versus benzine

Bericht door brukasmj »

heb volgende probleem:

Auto rijdt keurig op gas, maar begint op bepaald momenten te hikken en stopt dan met aanvoer gas en auto slaat af. Wanneer ik dit voor ben -dat is dus wanneer auto begint te hikken- en overschakel op benzine rijdt de auto keurig door.

Na verloop van tijd schakel ik weer over op gas. Kan hele tijd goed gaan; echter kan ook vaker weer mis gaan. Het probleem komt iig terug.

Waar kan dit aan liggen ? Kan toch niet uitamken waar ik tank en wat ik tank.

vrgr

John
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

bepaald moment? zul je toch iets specifieker moeten uitleggen.

Veel verschil in qualiteit is er niet tussen de verschillende pompen in nederland. In het buitenland wel.
Hoeveel km heeft je auto nu gereden en is er al een keer een verdamper/verdeler revisie gedaan?
brukasmj

Bericht door brukasmj »

Schoenie,

bedankt voor de reactie. Kilometers: 285000.

Nog nooit verdamper/verdeler revisie gedaan.

Zou dit kunnen bijdragen aan oplossing denk je ?
schoenie
MG-R Addict
Bericht door schoenie »

Nou 100% garanderen kan ik het niet, maar vaak moeten deze tussen de 150 en 200dkm een schoonmaakbeurt krijgen, omdat er toch wel wat rotzooi in gas zit. En soms is het dan nodig om de membranen van de verdamoper te vervangen. Dit is een klusje en kun je ook zelf doen als je een beetje handig bent, maar als je het niet aandurft kun je ook een ruilverdamper nemen.
Wat ook wel handig kan zijn is om te kijken of je kleppen nog goed gesteld zijn. Vaak zijn deze motoren die tegen de 300dkm hebben gelopen wel aan een koprevisie toe, maar ik denk niet dat dat de oorzaak is van je probleem.
Maar wanneer begint het hikken dan? als je constant 80km/h rijdt of bij het optrekken?
brukasmj

Bericht door brukasmj »

Hikken is niet te definieren qua kilometerteller en of tijdstip.
Komt ineens. Dat is het irritante.
Maar ik zal eens gaan kijken naar de suggestie die jij deed.
bedankt
Plaats reactie