uitlaat

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Roverture

uitlaat

Bericht door Roverture »

Mijn BRM begon de laatste dagen een steeds bruter geluid te maken. Werd alleen door mijn omgeving toch op aangedrongen om eens naar de garage te gaan :mrgreen:
Blijkt de middendemper volledig afgescheurd bij bevestiging richting einddemper. Wordt nu voorlopig een stuk tussengelast maar moet dus met spoed aan een definitieve oplossing gaan denken.

Mijn vraag nu dus hoe ik dit geluid kan evenaren mét uitlaat (die niet kapot is) ? En dan liefst met iets minder resonantie, maar geknetter & diepe brom heeft wel wat vind ik.

Vroeg me ook af of het kan dat hierdoor de motor (koelvloeistof in ieder geval) sneller op temperatuur is? Loopt laatste dagen namelijk al na een minuut ongeveer op.. duurde eerst toch ietsje langer.
DannyRover200

Bericht door DannyRover200 »

Bij mij was me uitlaat ook lek op dat punt. Het is dat punt zeker bij die 2 flensen?

Ik heb toen gewoon vanaf me kat een dikkere pijp gepakt me demper er tussen uitgeslepen en zo door naar achter gemaakt met wat bochten er bij.
En als laatste een einddemper met een groot gat ;)
Maakt een lekker zwaar geluidje en als je geknetter en scherp wil hebben moet je je katvervangen voor een legen kat ;)

En kwa koelvloeistof dat zou ik niet precies weten maar misschien moet je hem bij vullen als die vroeger langer duurde.
Of je trapt lekker hard door als die koud is dat kan ook :mrgreen:

Succes er mee!
Roverture

Bericht door Roverture »

Thnx voor de tips.
DannyRover200 schreef:Bij mij was me uitlaat ook lek op dat punt. Het is dat punt zeker bij die 2 flensen?
Yep dat punt inderdaad.
DannyRover200 schreef:En kwa koelvloeistof dat zou ik niet precies weten maar misschien moet je hem bij vullen als die vroeger langer duurde.
Of je trapt lekker hard door als die koud is dat kan ook :mrgreen:
Doortrappen voordat 'ie warm is doe ik absoluut niet (koppakking was 1500km terug al lek). En koelvloeistof staat goed op niveau.
DannyRover200

Bericht door DannyRover200 »

Graag gedaan!

Ja dat punt bij die flensen is gewoon de zwakste plek! ik heb nu geen flensen meer maar gewoon een buis!

Ja kwa koelvloeistof weet ik het dan niet misschien is het wat verouderd en dat de kwaliteit wat minder wordt waardoor die sneller warm wordt.
Het lijkt me zelf wat sterk maar anders zou ik het niet weten!

Succes! 8)
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

tip: janspeed catback met catvervanger

heb ik ook gedaan toen mijn uitlaat doorgeroest was
MG ZR S1800
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Roverture schreef: koelvloeistof staat goed op niveau.
Dat zou ook niets uitmaken, alleen het gedeelte van het koelwater dat zich IN de motor bevindt wordt opgewarmt, het is dan ook dat gedeelte dat je op je metertje ziet. Pas als het koelwater op temperatuur is gaat het stromen en wordt het recervoir warm. (tot die tijd maakt het dus geen barst uit hoeveel water er in dat recervoir zit)

Als je koelwater sneller op temp is dan kunnen daar maar twee redenen voor zijn.
1: Meer warmte energie(gas geven)
2: Het water was in den beginne al warmer(redelijk aannemelijk, aangezien het de laatste weken behoorlijk warmer is geworden)
Laatst gewijzigd door 118GTR op za apr 08, 2006 12:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Roverture

Bericht door Roverture »

118GTR schreef: 2: Het water was on denk beginne al warmer(redelijk aannemelijk, aangezien het de laatste weken behoorlijk warmer is geworden)
Had ik ook aan zitten denken inderdaad, maar kan dat zoveel schelen? Weet niet hoe snel die VI'tjes bij andere mensen warm lopen?
Roverture

Bericht door Roverture »

Frekkel schreef:tip: janspeed catback met catvervanger

heb ik ook gedaan toen mijn uitlaat doorgeroest was
Hoi Frekkel, inderdaad ook al naar zitten kijken (ook via jouw topic).
Waar heb je de jouwe besteld & laten monteren?
En weet je (of iemand anders) waar deze nog meer aan te schaffen zijn? (ben hier niet zo in thuis)

En zijn er eigenlijk ook spruitstukken te krijgen ?
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

vraag 1) Zijn te bestellen bij Get jan van GNSweb.nl

vraag 2) Ja er zijn ook spruitstukken te koop.
Skytiger die hier eerder ook veel poste en een ZR160 had heeft deze ook onder zijn auto gehad(wel erg kort maar toch)
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
216 driver

Bericht door 216 driver »

Mijn auto wordt ook wel snel warm , binnen 2 a 3 minuten staat ie iets onder het midden toch wel denk ik.
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

Roverture schreef: Hoi Frekkel, inderdaad ook al naar zitten kijken (ook via jouw topic).
Waar heb je de jouwe besteld & laten monteren?
En weet je (of iemand anders) waar deze nog meer aan te schaffen zijn? (ben hier niet zo in thuis)

En zijn er eigenlijk ook spruitstukken te krijgen ?
ik heb deze besteld en laten steken bij een gespecialiseerde rallyshop bij Roeselare, waarschijnlijk beetje te ver voor jou. bestellen kan je in principe overal, en laten steken kun je altijd bij je dealer.
MG ZR S1800
Plaats reactie